جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

استقبال گردشگران از جشنواره شقایق‌های «کالپوش»

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۵

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: نهمین جشنواره «سفر به دشت شقایق‌های کالپوش» با استقبال گردشگران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق رضویان اظهار کرد: این جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه، با حضور گردشگران، علاقه‌مندان و جمعی از مدیران ارشد استان از جمله استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیرکل اداره ورزش و جوانان برگزار شد و هدف از آن، آشنا کردن گردشگران با جاذبه‌های طبیعی شهرستان میامی، بویژه مناطق نمونه گردشگری بود.

او ادامه داد: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه‌های طبیعی منطقه، اجرای موسیقی محلی، چوب بازی و … از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

رضوی اضافه کرد: عرضه صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان میامی از جمله دوغ، کشک و … در غرفه‌های عرضه سوغات از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی قرار دارد. این منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش‌ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

راه فرعی میامی به کالپوش مسیر دسترسی به این منطقه است. جنگل‌ها و دیم‌زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده‌اند.
شقایق استقبال گردشگران از جشنواره شقایق‌های «کالپوش»

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *