جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

درآمد ۱۹۲ میلیارد دلاری از گردشگری حلال در سال ۲۰۲۰

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۹ – پیش‌بینی می‌شود صنعت گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۹۲ میلیارد دلار از محل گردشگری حلال، درآمد داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک موسسه مطالعاتی صنعت گردشگری که در سنگاپور مستقر است، پیش‌بینی کرد که با ادامه روند رو به رشد فعلی صنعت گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹۲میلیارد دلار از محل گردشگری حلال درآمد داشته باشد.

به گزارش ورلد توریسم، براساس این تحقیق که براساس درآمدهای ۴۷ کشور میزبان گردشگران مسلمان تنظیم شده است با اشاره به درآمد ۱۳۹ میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهانی در سال ۲۰۱۳ از محل گردشگری حلال و با ادامه روند رو به رشد فعلی جهان تحقق این هدف دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

از سال‌ها قبل و با رشد چشمگیر درآمد ساکنان کشورهای مسلمان، به ویژه ساکنان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، توسعه گردشگری اسلامی یا همان «گردشگری حلال» که مبتنی بر اصول دین اسلام است، در دستور کار کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر در میان کشورهای مسلمان مالزی، مصر، اردن، امارات، اندونزی، ترکیه، مراکش، قطر و تونس و در بین کشورهای اروپایی آلمان بهترین عملکرد را در جذب گردشگران مسلمان داشته است.

گردشگری حلال جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است. از آنجایی که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان هم در راستای ارائه خدمات به این گردشگران فعالیت‌های جدیدی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده‌اند.
23 479 درآمد 192 میلیارد دلاری از گردشگری حلال در سال 2020

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد