رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ اسفند ۱۳۹۲

ایران می‌تواند یکی از ده مقصد برتر گردشگری ‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ – موسسه کرسنت crescent سنگاپور نخستین موسسه‌ای است که در زمینه گردشگری اسلامی فعالیت می‌کند و هر ساله با ارایه نرخ رشد خدمات سفر و گردشگری حلال، به معرفی برترین‌های جهان در این زمینه می‌پردازد. رئیس این شرکت در گفتگو با CHN‌ معتقد است که ایران می‌تواند یکی از ۱۰ مقصد برتر گردشگری شود.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه گردشگری ـ هم چنان که گردشگری اسلامی به سرعت جایگاه خود را در زمینه تجارت در دنیای گردشگری می‌یابد، انجام تحقیق و ارایه خدمات در این زمینه نیز دارای اهمیت می‌شود. موسسه کرسنت crescent سنگاپور نخستین موسسه‌ای است که در این زمینه فعالیت می‌کند و هر ساله با ارایه نرخ رشد خدمات سفر و گردشگری حلال، به معرفی برترین‌های جهان در این زمینه می‌پردازد. امروزه این موسسه با عنوان تنها مرجع ارزیابی کشورهای فعال در این زمینه برای جهانیان شناخته شده‌است.

هرساله این موسسه خدمات جدیدی را نیز در جهت تسهیلات سفر حلال ارایه می‌دهد. برای مثال سایت رزرو هتل‌های حلال (Halal.com)یا آخرین محصول ارایه شده که یک اپلیکیشن طراحی شده برای دانستن زمان دقیق نماز در پرواز است.

موسسه کرسنت آخرین نتایج تحقیقات در زمینه گردشگری اسلامی را در سمینار مشترک گردشگری اسلامی مالزی و اندونزی ارائه داده است. این تحقیقات بر روی ۶۰ کشور صورت گرفته که بنابر آن مالزی رتبه نخست جذب گردشگر مسلمان را از میان ۲۸ کشور اسلامی (OIC ) مورد تحقیق در این مجموعه به خود اختصاص داده و پس از آن امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی، عربستان، مراکش، اردن، قطر، تونس و مصر در جایگاه ده کشور نخست قرار می‌گیرند.

جمهوری اسلامی ایران در این میان در جایگاه ۱۴ و پس از بنگلادش قرار گرفته است. در گروه کشورهای غیر اسلامی (Non OIC)نیز سنگاپور رتبه نخست را از آن خود کرده پس از آن آفریقای جنوبی، تایلند، بریتانیا، بوسنی و هرزوگوین، هند، هنک گنگ، آلمان، استرالیا و تانزانیا در رتبه های دوم تا دهم قرار می‌گیرند.

در حاشیه برگزاری این سمینار فرصتی دست داد تا گفت‌و گویی با “فیضل بهاردین” بنیانگذار موسسه کرسنت، در زمینه چگونگی این رتبه بندی‌ها داشته باشیم. او با اشاره به نتایج تحقیقات رشد رتبه ژاپن و تایوان را از نتایج شگفتی آور این دوره می‌داند. ژاپن اکنون در جایگاه ۱۷ و تایوان در جایگاه ۲۲ جدول قرار دارد.

او هم‌چنین با تاکید بر پیشرفت کشور اندونزی در این دوره، می‌افزاید: «ما از نظر امکان دردسترس بودن غذای حلال هم چنین از نظر آسان بودن سفر به کشور ها آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به سه مورد توجه می‌کنیم که آیا مقصد خوب و مناسبی برای گردشگری هستند و نگرانی در مورد سفر به آنها وجود نداشته باشد دوم اینکه آیا امکان غذای حلال و محصولات حلال در آنها فراهم است و سوم اینکه چه برنامه خاصی در زمینه جذب گردشگران مسلمان فراهم کرده‌اند؟ »

آقای بهاردین در پاسخ به این سوال که چه چیزی می‌تواند در رنکینگ کشورها موثر باشد؟ می‌گوید: «اگر می‌خواهید گردشگران را بهتر جذب کنید ابتدا باید محصولات جذابی داشته باشید مهم نیست که حلال باشند یا غیر حلال مهم این است که محصولات گردشگری خوبی داشته باشید.

مردم باید احساس خوبی در سفر به یک کشور داشته باشند و احساس فشار یا استرس نکنند که این بسیار مهم است و اگر بخواهید گردشگران مسلمان را جذب کنید باید امکانات مورد نیاز آنان را فراهم کنید مثل غذای حلال، زیرساختارهای متناسب قوانین اسلامی و امکانات مناسب برای زنان. چراکه این گونه امکانات را نمی‌توان در هر کشوری یافت و تنها در کشورهای اسلامی یافت می‌شوند.

اما مهم‌ترین مساله این است که پیش از همه شما باید یک مقصد گردشگری جذاب باشید. مردم به کشوری سفر نمی‌کنند که فقط مسجد ببینند یا فقط حلال غذا بخورند. درست است که مردم می روند مثلا به طور اختصاصی برای دیدار از یک مسجد تاریخی اما در هر حال آنها می‌خواهند از سفرشان لذت ببرند. اگر می‌خواهید بازار را به دست بیاورید باید یک مقصد خوب تعطیلات باشید.»

رئیس موسسه کرسنت سنگاپور که تا به حال به ایران سفر نکرده می‌گوید که امیدوار است روزی به ایران سفر کند و می‌افزاید: «ایران می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان باشد و با توجه به بهترشدن وضعیت سیاسی و ارتباطات جدید و موقعیت جدید ایران تعداد بیشتری از مردم به ایران سفر می‌کنند. من فکر می‌کنم دو یا سه چیز مهم است. در این که ایران یک مقصد خوب است برای گردشگری شکی نیست. مورد دوم تسهیلات حلال است که شما به طور عموم در کشور خود دارید. من مطمئنم که ایران یکی از ده مقصد برتر می‌شود.»

او تاکید می‌کند «ایران خیلی امکانات دارد که بسیاری از مردم نمی‌دانند و از این رو به ترکیه سفر می‌کنند و این شاید به دلیل تحریم یا کمبود تبلیغات است. البته بسیار مشکل است وقتی در معرض تحریم هستید در مورد گردشگری تبلیغ کرد. اما باید کاری کرد که مردم بروند و ایران را ببینند و از واقعیت با اطلاع شوند.»

کوالالامپور -‌ سیمین ثقفی

IMAGE635292765764238227 ایران می‌تواند یکی از ده مقصد برتر گردشگری ‌شود

           
 

نظر کاربران :

  • جوهره

    چرا عربیتون اینقدر میلنگه…این چیه که نوشتین همش چرت وپرت… بابا از گوگل ترسلیت استفاده میکنی یکم ویرایش کن…آبروی مارو بردین…حیف نیست سایت با اینهمه اطلاعات قشنگ !!!!
    ماهذه الأراجیف.. یجب علیك قرأة النص علی الأقل قبل نشره

    ۱۱ اسفند, ۱۳۹۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *