رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ شهریور ۱۳۹۵

دبیرخانه دائمی جشنواره انگور در ارومیه تشکیل شود

اشتراک گذاری

عضو شورای شهر ارومیه گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره انگور در ارومیه تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، میر علی محمدی در اختتامیه چهارمین جشنواره انگور در چی چست ارومیه بر اهمیت برگزاری جشنواره انگور تاکید کرد و افزود: بهتر است دبیرخانه دائمی جشنواره انگور در ارومیه تشکیل شده و با انجام برنامه های مستمر و جامع انگور ارومیه و سایر محصولات کشاورزی ارومیه را به مردم معرفی و با این اقدام زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازیم.

وی گفت: آذربایجان غربی بعد از خوزستان دومین استان پرآب کشور است ولی با مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه مواجه بوده لذا باید برای احیای و حل مشکل موجود اقدامات متعددی انجام دهیم که یکی از کارهایی که باید مدنظر قرارداد کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کمتری است.

عضو شورای شهر ارومیه بر ضرورت کشت محصولات با نیاز آبی کمتر در استان تاکید کرد و گفت: محصول انگور به علت مصرف پایین آب تا زمان برداشت در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی درمصرف بهینه آب وکمک به احیای دریاچه ارومیه نقش مهمی دارد.

محمدی افزود: باید با تهیه فرآورده‌های حاصل از انگور به‌صورت کشمش، دوشاب، آبغوره، شیره انگور و سرکه بتوان انگور آذربایجان غربی را بیشتر معرفی کرد و زمینه صادرات بیشتر به خارج از کشور را فراهم کرد.

عضو شورای شهر ارومیه در خصوص کم و کیف برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره برای شادابی و نشاط مردمان منطقه و میهمانان این استان برگزار شد و مورد استقبال اغلب مردم قرار گرفته است که جای بسی خوشحالی است.

وی گفت: در جوار این جشنواره سومین جشنواره صنایع دستی کشور با دعوت از فعالان این بخش از تمامی استان های کشور در این محل برگزار شد که قطعا در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان مؤثر خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان ناشناخته مانده است هرچند مسئولان در راستای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در تلاشند اما باید بیش از گذشته تلاش کنند.

وی به ارائه بسته‌های حمایتی به سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری، عمرانی و فضای سبز اشاره کرد و گفت: در صورتی که سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری باشد ما بسته‌های حمایتی و مشوق‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذار عرضه و استقبال می‌کنیم.

1181 دبیرخانه دائمی جشنواره انگور در ارومیه تشکیل شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *