جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ثبت ۴۱ اثر تاریخی قم در ۴ سال گذشته

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ خرداد ۱۳۹۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در ۴ سال گذشته۴۱ اثر تاریخی در قم به ثبت رسیده و ۱۴۲ اثر نیز مورد مطالعه و مرمت قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عیسی رضایی در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم عنوان کرد: در ۴ سال گذشته۴۱ اثر تاریخی در قم به ثبت رسیده و ۱۴۲ اثر نیز با اعتبار ۷ میلیارد تومان مورد مطالعه و مرمت قرار گرفته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با ابراز خرسندی از اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه ظرفیت ها در این حوزه افزود:کاوش و مطالعه باستان شناسی در منطقه صرم و پژوهش در مناطق باستانی از جمله اقدامات می باشد.

وی تصریح کرد:در این مدت ۱۳۵ قلم اشیاء تاریخی مرمت و یک هزار و ۴۳۰ اثر از قاچاقچیان در سطح استان کشف شده است.

رضایی بیان کرد:همچنین در این مدت ۱۲۶ طرح اقامتی در این استان به بهره برداری رسیده است که این طرح ها شامل ک هزار و ۳۲ اتاق با سه هزار و ۶۱ تخت می باشد این پروژه ها در جهت اشتغال ۲ هزار و ۴۹۶ اثر گذار بوده است.

وی گفت:با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده ۵۰ طرح گردشگری با اعتبار ۲۶ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال در استان قم در حال ساخت می باشد ضمن اینکه در حال حاضر ۸ هزار و ۱۴۵ تخت اقامتی و ۶ هتل پنج ستاره در استان در حال احداث و اخذ مجوز می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم یادآور شد:در سال ۹۴ و ۹۵ دو بنای مهم واگذار شده است که موزه امام خمینی(ره) به موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و خانه تاریخی یزدان پناه از آن جمله است.

وی ادامه داد:در ۴ سال گذشته ۲ هزار و ۹۲۷ نفر در دوره‌های آموزشی گردشگری در استان قم شرکت کردند.

رضایی بیان کرد:در سال ۹۵ تعداد ۱۰ پروژه با ۸۳ میلیارد تومان برای اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه معرفی شده اند که تعدادی موفق به دریافت وام شده اند.

331 ثبت 41 اثر تاریخی قم در 4 سال گذشته

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *