رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ مهر ۱۳۹۸

خورش بامیه و بادمجان

اشتراک گذاری

خورش بامیه و بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه ای است که میتوان با بامیه درست کرد.بامیه که از آن به عنوان «بمب خاصیت» هم یاد می شود، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و سرطان ها را بیش از آنچه فکرش را بکنید، کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را قوی می کند، بامیه بهترین داروی قند است زیرا لوزالمعده را فعال می کند. بامیه می تواند ناراحتی های روده و معده ازجمله زخم معده را درمان کند و این خوراکی با مزه سبز رنگ با قدرتی که دارد مفاصل را نرم می‌کند و از رماتیسم و آرتروز جلوگیری می کند.

بامیه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B و عناصری از قبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج خواص فراوانی بر سلامت انسان دارد.
طعم بامیه ملایم است و غلاف و دانه های آن خوراکی می باشند. این سبزی سابقه ای طولانی در طب سنتی دارد. در گزارش باغ های سلطنتی کیو نوشته شده است درطب سنتی شرق، برگ‌ها و میوه‌ی بامیه برای کاهش درد، به عنوان مرطوب کننده و درمان کننده‌ی اختلالات ادراری استفاده می گردید. در طب کنگو از بامیه برای زایمان ایمن استفاده می شد.

بادمجان متعلق به خانواده سیب زمینی است از زمانهای بسیار قدیم در هند کشت می شده است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . چین از قرن نهم هجری شروع به کشت و زرع آن کرد . تجار انگلیسی این گیاه را در قرن هفدهم میلادی از گینه ودر انگلستان کردند و آنرا باز نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .

خورش بامیه و بادمجان

خورش بامیه و بادمجان

مواد لازم :
مرغ تمیزکرده یک عدد
بادمجان قلمی یک اندازه شش عدد
بامیه ۵۰۰ گرم
پیاز سرخ کرده ۲۵۰ گرم
غوره ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به قدر کافی
روغن ۱۵۰ گرم
طرز تهیه خورش بامیه و بادمجان :

مرغ را با یک لیوان آب، پیاز، رب گوجه فرنگی و کمی نمک و فلفل می گذاریم بپزد تا آب آن حدود نصف لیوان شود. کناره‌ بادمجان های پوست کنده را چاک می دهیم و با نمک در روغن با حرارت ملایم سرخ می کنیم، سپس مرغ را خرد می کنیم، استخوان های درشت آن را می گیریم و کنار می گذاریم.
غوره را می شوییم و کمی نمک به آن می زنیم و در هر چاک بادمجان کمی غوره می ریزیم. بامیه ها را در ظرف مرغ می ریزیم و می گذاریم در حرارت ملایم کمی بپزد، سپس بادمجان ها را روی آن می چینیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم چند جوش بزند و جا بیفتد.
نکاتی برای پخت خورش بادمجان:
برای گرفتن روغن اضافی بادمجان‌ها را در آبکش فلزی می چینیم و آبکش را در ظرفی قرار می دهیم. ظرف را چند دقیقه در فر با حرارت ملایم می گذاریم. به این ترتیب روغن اضافی بادمجان ها ته ظرف باقی می ماند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *