رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ مهر ۱۳۹۹

خوراکی هایی که می توان با خرما درست کرد

اشتراک گذاری

در این مطلب سعی داریم خوارکی هایی که می توان با خرما درست کرد را برای شما شرح دهیم .خرما میوه ای با طعم گرم خود سالها غذای اصلی کشورهای خاورمیانه و هندوستان بوده است ؛ کشت خرما در روزهای مدرن امروزه که در غرب پاکستان انجام می شود، به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. خواص خرما برای همگان آشکار است. فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است و در کشورمان بخصوص در جنوب ایران بیشتر از این میوه در تهیه غذا و دسر استفاده می کنند . در این مطلب چند نمونه از خوراکها و دسرها را آورده ایم به همراه خاصیت های بی شمار خرما که تعدادی از آنها را برشمردیم .

قیساوای خرما

قیساوای خرما دسری آذربایجانی است که می‌تواند در سه وعده مورد مصرف قرار گیرد. این دسر برای صبحانه و سحری با تخم‌مرغ همراه است. برای ناهار نیز می‌توان با برنج آن را میل کرد و برای شام نیز با گردوی فراوان مخلوط می‌شود. قیساوای خرما از مواد ساده‌ای تشکیل شده و تهیه آن نیز بسیار آسان است اما در عوض طعم بی‌نظیر و لذیذی دارد. طرز تهیه این وعده غذایی به‌صورت زیر است.

غذاهایی که با خرما درست می شوند

مواد لازم

خرمای بدون هسته ۴۰ عدد
گردو چهار تکه شده ۱۰ عدد
گردو خردشده ۶۰ گرم
تخم‌مرغ ۲ عدد
کره آب‌شده ۶۰ گرم
شیر ۱ قاشق سوپ‌خوری
پسته خردشده ۶۰ گرم
پودر دارچین ۱ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه

ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید.در داخل هر خرما به‌جای هسته یک ربع گردو قرار دهید. سپس خرماها را در کنار یکدیگر در یک ظرف نسوز (پیرکس) بچینید. توجه کنید چینش چند ردیفی خرما بر روی هم هیچ اشکالی ندارد.یک عدد تخم‌مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و سپس روی خرماها بریزید و فواصل خالی میان خرماها را هم با گردوی خردشده پر کنید تا سطح یکنواختی حاصل شود.ظرف خرما را به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید و پس‌ازآن دوباره از فر بیرون بیاورید.
تخم‌مرغ دوم را ابتدا با چنگال به هم زده و سپس روی خرما بریزید. دوباره ظرف خرما را در فر قرار داده تا ۵ دقیقه دیگر با همان درجه پخته شود.پس از خارج کردن ظرف قیساوای خرما از فر کره ذوب‌شده را روی آب بریزید و با پسته و پودر دارچین آن را تزئین کنید.

رنگینک

رنگینک خرما یک نوع دسر است که در ایام ماه مبارک رمضان و یا هر زمان که مهمان دارید می توانید این دسر خوشمزه و راحت را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.این دسر به دلیل داشتن خرما ، آرد ، کره و گردو سرشار از انرژیست و بسیار مقوی می باشد.این دسر به دلیل مواد داخل آن جزء شیرینی های خشک هم به حساب می آید و می توانید برای مدتی آن را در یخچال نگه داری کنید و خراب نمی شود.

رنگینک

مواد لازم

آرد گندم ۲ لیوان معادل ۵۰۰ گرم
رطب یا خرما ۵۰۰ گرم
مغز گردو چهارتکه به میزان دلخواه
کره یا روغن ۲۰۰ گرم
پودر هل نصف قاشق چای‌خوری
استخدام سفیر در افق کوروش
دارچین نصف قاشق چای‌خوری
پودر قند یا پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه

کره یا روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا گرم شود. سپس آرد گندم را به روغن اضافه کنید و با قاشق تحت حرارت متوسط دائم هم بزنید تا آرد سرخ شود. دقت کنید که حرارت زیاد موجب سوختن آرد و بو گرفتن آن می‌شود. همچنین آرد سبوس‌دار طعم و مزه بهتری می‌دهد.پس از سرخ شدن آرد پودر هل و دارچین را به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید. با کمی تفت دادن ماهیتابه را از روی گاز بردارید.در داخل خرماها به‌جای هسته یک ربع گردو بگذارید و آن را با فشار دست ببندید. سپس خرماها را در کنار هم در ظرف دیگری قرار دهید.مخلوط آرد و کره (روغن) را روی خرماها بریزید به‌گونه‌ای که تمام سطح آن را بپوشاند.ظرف رنگینک را یک ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس با هر میزان دلخواه پسته و پودر قند سطح ظرف را تزئین کنید.

کلوچه خرمایی دزفول

تولید کلوچه تنها به شمال کشور محدود نمی‌شود. در جنوب ایران و در شهر دزفول کلوچه‌ای خوشمزه با طعم خرما طبخ می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. بافت خمیری و تازه به همراه خرما و زیره در میان آن موجب شده تا این کلوچه به یک میان وعده پرانرژی برای روزهای گرم سال به‌ویژه ماه مبارک رمضان تبدیل شود.

کلوچه خرمایی

مواد لازم برای ۲۲عدد کلوچه خرمایی دزفول

آرد ۱ کیلو
شیر ۴۰۰ گرم
آب ۱۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
مایع خمیر تازه ۴۲ گرم یا پودر مایه خمیر۱ قاشق غذاخوری
خرمای بدون هسته ۴۰۰ گرم
روغن مایع به میزان لازم
زیره درسته ۳_۴ قاشق غذاخوری
پودر زیره ۱ قاشق مرباخوری سر پر
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه

آرد و زیره را با یکدیگر مخلوط کنید و مقداری روغن مایع نیز به آن اضافه نمایید. میزان روغن باید به حدی باشد که آرد تنها مرطوب شده و مخلوط شکلی شبیه خرده نان پیدا کند. این ترکیب بهتر است ۸ تا ۹ ساعت استراحت کند.پودر زیره و دارچین را به همراه یک قاشق کره روی حرارت ملایم قرار داده و کمی گرم کنید. سپس خرما را به آنها اضافه کنید. پس از سرد شدن از این مخلوط گلوله‌های کوچکی به‌اندازه گردو درست کرده و کنار بگذارید.شکر و شیر نیمه گرم شده مخلوط و سپس مایع خمیر را به آنها اضافه می‌کنیم. پس از ۵ دقیقه این مخلوط را به آرد اضافه کرده و خمیر می‌کنیم. در صورت نیاز مقدار کمی آب نیز به خمیر می‌زنیم تا حالتی یکدست و غیر چسبنده پیدا کند. این خمیر ۱ تا ۲ ساعت به استراحت نیاز دارد.
خمیر حاصل‌شده را به ۲۰ چانه کوچک تقسیم می‌کنیم. سپس هر چانه را کمی با دست پهن کرده و یک گلوله خرمایی را در میان آن قرار می‌دهیم و خمیر را جمع می‌کنیم. پس از آن خمیر رو روی تخته می‌گذاریم با فشار دست دوباره آن را پهن می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید با قالب یا چاقو شکل‌های مختلفی برای کلوچه در نظر بگیرید.
خمیرها را فاصله‌ای مناسب از هم در سینی قرار دهید و بنا به سلیقه خود با چنگال سوراخ‌هایی را بر روی آن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با قالب های متنوع شکل های مورد علاقه خود را بر روی کلوچه‌ها اجرا کنید.مقداری زرده تخم مرغ را با برس مخصوص به روی کلوچه‌ها بمالید.
فر را به مدت ده دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سپس سینی را به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.اگر فر شما مجهز به سیستم پخت گریل است می‌توانید برای برشته شدن سطح کلوچه‌ها پس از خاموش کردن شعله پایین ۴ تا ۵ دقیقه نیز المنت بالا را روشن کنید.

کیک خرما

میان وعده‌های تهیه‌شده از خرما تنها به کلوچه و حلوا خلاصه نمی‌شود. با خرما حتی می‌توان کیک نیز تهیه نمود.

کیک خرما

موادلازم

خرمای خردشده یک پیمانه
کشمش سه چهارم پیمانه
بکینگ سودا یک قاشق چای‌خوری
آبجوش یک پیمانه
کره یا روغن مایع دو قاشق غذاخوری
شکر یک پیمانه
تخم‌مرغ یک عدد
آرد یک و یک‌سوم پیمانه
وانیل یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
گردوی خردشده یک‌سوم پیمانه

طرز تهیه

خرمای خردشده را به همراه کشمش، بکینگ سودا و آب جوش مخلوط می‌کنیم. ظرف حاوی این ترکیب را با پارچه‌ای پوشانده و کنار می‌گذاریم.در ظرف دیگری شکر و کره آب‌شده را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم تا حالتی کرمی پیدا کند. پس از آن تخم‌مرغ و وانیل را نیز به این مخلوط اضافه می‌کنیم و با قاشق یا همزن آنها را خوب مخلوط می‌کنیم.آرد را دو بار الک نموده و به مخلوط دوم اضافه می‌کنیم. به‌طور هم‌زمان با اضافه کردن آرد با دور کند همزن نیز این ترکیب را مخلوط می‌کنیم. سپس گردوهای خردشده را به مایع می‌افزاییم.
حال محتویات ظرف اول (خرما، کشمش و بکینگ سودا) را به آرد خمیر شده افزوده و تا زمانی که مایع یکدست و نرمی حاصل شود به مخلوط کردن ادامه می‌دهیم.مایع کیک را در قالب مناسب ریخته و در حدود ۳۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم. قالب مناسب برای این کیک ظرف‌های ۲۰ سانتی میان‌تهی می‌باشد.

سالاد خرما

سالاد خرما یکی از پیش غذاهای جنوب کشورمان است .سالادی پر از خاصیت و مقوی بخصوص برای وعده شام بی نظیر است .

سالاد خرما

مواد لازم

• یک پیمانه خرمای سفت و خرد شده
• دو پیمانه جوانه ماش
• نصف پیمانه ریحان بنفش خرد شده
• نصف پیمانه بادام بو داده
• ۲ عدد سیب ترش تازه
• نصف پیمانه پنیر سفید خرده شده
• نصف پیمانه پنیر پیتزا مکعبی
• نصف پیمانه کنجد بوداده
• دو پیمانه اسفناج خرد شده
• دو پیمانه کاهوی خرد شده
• یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
• روغن کنجد
• نان تست (به تعداد نفرات)

طرز تهیه

 

در یک کاسه، جوانه ماش، اسفناج و کاهو را با هم مخلوط و روغن زیتون و روغن کنجد را به آنها اضافه کنید. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. در این فاصله، سیب را با پوست خرد کنید و به همراه ریحان خرد شده، خرما، خلال بادام، پنیر و کنجد به ظرف سالاد اضافه کنید. آنها را هم بزنید و ۳۰ دقیقه دیگر در یخچال بگذارید تا همه طعم ها به خرد هم بروند. این سالاد را با نان تست سرو کنید.

چنگمال خرما

از میان وعده های مقوی و خوشمزه در کرمان می توان به چنگمال اشاره کرد که مخصوص استان کرمان است .چنگمال کرمان در واقع از دسر‌های سنتی این استان است. این خوراک از خرما، نان سنتی و روغن حیوانی تشکیل شده است.

چنگمال خرما

مواد لازم

کره یا روغن حیوانی: ۵ قاشق غذاخوری
خرما (بدون هسته): ۱ کیلو
نان: ۱ عدد
کنجد: ¼ لیوان
تخم گشنیز: ¼ لیوان
دارچین: ۱ قاشق مربا خوری
زیره سیاه: به مقدار لازم
زیره سبز: به مقدار لازم

مراحل پخت

در یک تابه مقداری روغن یا کره بریزید تا داغ شود.سپس خرما هسته گرفته شده را داخل آن تفت دهید.در حین تفت دادن خرما، گردوی خرد شده را هم اضافه کنید و همچنان تفت دهید تا رنگ خرما تغییر کند.سپس زیره و ادویه‌های گفته شده را به همراه نان خرد شده به خرما‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که روغن به خورد نان‌ها برود.در این مرحله تابه را از روی حرارت بردارید و پس از کمی سرد شدن مواد، آن را با دست ورز دهید و به شکل توپک‌های کوچکی در بیاورید.اگر دوست داشتید میتوانید کمی تخم شنبلیله هم به آن اضافه کنید تا طبع گرم خرما و گردو کمی خنک‌تر شود.روی توپک‌ها کمی نارگیل یا پودر پسته بریزید و آن را در ظرف مورد نظرتان بچینید.

شله خرمایی

شله خرمایی خیلی مقوی و خوشمزه و سالم است و در شهرهای جنوبی درست می شود، این دسر را به علت طبع گرم آن بیشتر در فصل های سرد سال درست می کنند. در کشورهای عربی هم درست می شود که به آن عصیده می گویند.

شله خرمایی

طرز تهیه

یک لیوان تا یک و نیم لیوان پر خرما را با سه لیوان آب جوش بگذارید تا نرم شود و بعد در مخلوط کن یا با گوشتکوب برقی خوب پوره کتید.
یک لیوان آرد که بهتر است سبوسدار باشد را تفت دهید تا طلایی شود، به رنگ نخودچی شود. سپس آرد را به پوره خرما اضافه کنید و سریع هم بزنید در این مرحله اگر دوست دارید حدود ۳۰ گرم کره یا سه تا چهار قاشق روغن اضافه کنید.
در صورت تمایل حدود ۲ قاشق گلاب اضافه کنید و سریع هم بزنید اگر موادتان سفت بود آب جوش اضافه کنید تا به غلظت مثل فرنی برسد نباید مثل حلوا سفت و خودش را جمع کند و از ظرف جدا شود به حالت فرنی که در آمد از روی حرارت بردارید و آماده سرو است بسیار مقوی و گرم کننده بدن در فصل سرما است اگر محیط بیرون خنک است که هیچ و گرنه حتما داخل یخچال نگهداری کنید زیرا خرما در محیط گرم ترش می شود.

خواص خرما

خواص خرما برای یبوست

پالپ این میوه با اصلاح محدود کننده مواد معدنی که در طول یبوست رخ می دهد، باعث بهبود یبوست می شود.فیبر خرما نیز برای جلوگیری از سرطان سیستم گوارش مفید است.خوردن حداقل ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در هر روز باعث می شود که مدفوع شما نرم باشد و مانع از این وضعیت می شود.

 خواص خرما برای بهبود سلامت قلب

فقط تعداد کمی خرما را در روز برای بهبود سلامت قلب خود بخورید ؛ آنتی اکسیدان ها در خرماها باعث جلوگیری از آترواسکلروز می شوند که اساسا باعث سخت شدن شریان ها و ایجاد لخته می شود این آنتی اکسیدان ها حذف کلسترول را از سلول های عروقی تحریک می کنند. خرما نیز شامل ایزوفلاون است که شناخته شده برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می باشد.

 خواص خرما برای کمک به تنظیم کلسترول

یکی از مزایای موثر خرماست. مصرف خرما حتی برای افراد سالم می تواند بر میزان کلسترول و استرس اکسیداتیو تاثیر مثبتی داشته باشد. خرما حاوی کلسترول نیست . غنی از آهن و فیبر بیشتری نسبت به موز هستند.

خواص خرما برای بهبود سلامت استخوان

خرما منبع غنی از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است – همه این ها برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با پوکی استخوان ضروری هستند.خرما نیز غنی از ویتامین K است، که یک انعقاد کننده خون است و به سوخت و ساز بدن شما کمک می کند. همچنین شامل بورون هستند که برای استخوان های سالم مفید هستند.

 خرما فشار خون را تنظیم می کند

خرما غنی از پتاسیم است و مواد معدنی اش باعث کاهش فشار خون می شود.یک خرمای مدجول شامل حدود ۱۶۷ میلی گرم پتاسیم است که نسبت به سایر میوه نسبتا بالا است. عدم مصرف پتاسیم کافی نیز می تواند منجر به سنگ کلیه شود و فیبر همچنین سطح قند خون را تثبیت می کند.اثرات سدیم در رژیم غذاییتان را متعادل می کند و این باعث کاهش فشار خون می شود. منیزیم این میوه عضلات قلب و عروق خونی شما را آرام می کند، در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود.

 

خرما سلامت جنسی را افزایش می دهد

همانطور که در مطالعات هندی نشان داده شده، گرده خرما در طب سنتی برای افزایش باروری مردان استفاده می شود.

 با خواص خرما اسهال را درمان کنید

با توجه به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، اسهال می تواند با انتخاب مواد غذایی که مصرف می کنید، بهتر شود یا شدت یابد به همین دلیل انتخاب مواد غذایی مناسب مهم است. بالا بودن پتاسیم خرما، می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند.

 

بهبود سلامت مغز با خواص خرما

یافته های خرما برای محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز ارائه شده است. مصرف منظم خرما و میوه های مشابه با خطر بیماری های نورودنژراتیک و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن ارتباط دارد ؛ مطالعه دیگری نشان می دهد که با مصرف خرما، احتمال کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر نیز وجود دارد. یکی دیگر از مطالعات می گوید که خرما می تواند به جلوگیری از التهاب در مغز کمک کند.

 خواص خرما برای جلوگیری از سرطان کولون

مصرف خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد ، مصرف خرما همچنین رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد و باعث افزایش سلامت روده ها می شود.

 

خواص خرما برای افزایش انرژی

این میوه حاوی مواد مغذی بسیاری است که به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند. همچنین حاوی قندهای طبیعی مانند سقز، فروکتوز و گلوکز است که همه آنها باعث تقویت انرژی می شوند.

 خرما باعث افزایش وزن می شود

چه کسی می خواهد وزن زیاد کند؟ اگر شما بیش از حد لاغر هستید و میخواهید کمی وزن بگیرید، خرما می تواند یکی از افزودنیهای رژیم غذایی شما باشد.

خواص خرما برای کمک به جلوگیری از شب کوری

علت اصلی شب کوری کمبود ویتامین A است ؛ خرما نیز غنی از این ویتامین است و به مبارزه با این بیماری کمک می کند. در حقیقت، مناطقی که خرما زیاد مصرف می کنند، شب کوری در آن مناطق بسایر نادر است.

 جلوگیری از مسمومیت با استفاده از فواید و خواص خرما

هرچند تحقیق گسترده ای در این زمینه وجود ندارد، اما چیز جالبی در بخش های شمال نیجریه داریم، خرما (همراه با فلفل) به آبجو بومی اضافه می شود تا نوشیدنی کمتر سمی شود.

 جلوگیری از هموروئید با خواص خرما

این امر درست است، خصوصا در مورد بارداری ؛ هموروئید عوارض رایج در دوران بارداری است و این می تواند ناشی از مصرف فیبر ناکافی باشد. خرما، همانطور که دیدیم، منبع عالی فیبر است. آنها می توانند در طول حاملگی به جلوگیری از هموروئید کمک کنند.

 خرما برای پوست مفید است

خرما حاوی ویتامین های C و D است که بر روی الاستیک پوست کار می کنند این میوه همچنین می توانند به مبارزه با مسائل پوستی کمک کنند – شما می توانید خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهید و نتایج را در طولانی مدت مشاهده کنید.خرما همچنین با مزایای ضد پیری همراه است، آنها از تجمع ملانین در بدن شما جلوگیری می کنند و در غیر اینصورت اثرات نامطلوبی دارند. ما می دانیم که هورمون ها نقش مهمی در پیری و ظاهر پوست دارند ؛ عصاره هسته نخل خرما دارای فیتوهورمون هایی است که اثرات ضد پیری قابل توجهی دارند. عصاره می تواند با چروک ها نیز مبارزه کنند.

خواص خرما برای جلوگیری از ریزش مو

خرما غنی از آهن است که باعث افزایش گردش خون به پوست و افزایش رشد مو می شود ؛ این اتفاق با اکسیژن رسانی کامل به تمام بدن اتفاق می افتد که پوست سرتان نیز شامل می شود. در نهایت مانع از ریزش مو و تحریک رشد مو جدید می شود.

 خواص خرما برای جلوگیری از التهاب

نخل های خرما حاوی اجزایی هستند که با التهاب مبارزه می کنند خرما همچنین شامل مقادیر خوبی از منیزیم است ماده معدنی که برای عملکرد ایمنی مهم است. اگر رژیم غذاییتان منیزیم کمی داشته باشد، سیستم ایمنی بدن شما برای جلوگیری از التهاب به اندازه کافی قوی نخواهد بود.

 خرما سلامتی بارداری را حمایت می کند

از مزایای خرما در دوران بارداری شنیدید؟ زنان باردار نیاز به حدود ۳۰۰ کالری بیشتر از همسالان غیر باردار خود دارند اما اکثر زنان باردار تمایل به انتخاب مواد غذایی با کالری کم دارند که یک اشتباه است این موردی است که در آن خرماها می توانند کمک کنند. گرچه کمی کالری کم دارند، اما بسیار مغذی هستند و قبلا دیده ایم چگونه فیبر خرما باعث جلوگیری از هموروئید بارداری می شود.

فواید خرما برای درمان بیماری ها

۱. درمان اختلالات روده ای با خواص خرما:
فیبر خرما مطمئنا اثر مثبتی دارد. اما خرمای زیادی می تواند باکتری ها را در روده بزرگ و گاز ایجاد کنند ؛ مطالعات خاصی می گویند که خرماها حاوی نیکوتین هستند که به درمان اختلالات روده کمک می کند.

۲. خواص خرما برای کمک به درمان کم خونی:
خرماها حاوی آهن هستند و مطمئنا باید به مبارزه با کم خونی کمک می کنند اما مطالعات زیادی وجود ندارد که از این واقعیت حمایت کند.

۳. خواص خرما برای افزایش سلامت جنسی:
قبلا دیدیم که خرما می تواند باروری مردانه را افزایش دهد. چند مطالعه می گوید که خرما غنی از آمینو اسیدها است که باعث افزایش استقامت جنسی می شود.

۴. تقویت رشد عضلات با خواص خرما:
این مربوط به کربوهیدرات ها است. اگر شما به اندازه کافی از آنها دریافت نکنید، بدن شما ممکن است عضلات را به جای انرژی برای سوخت بسوزاند. خرما، میوه ای با کیفیت بالا است و ممکن است در رشد عضله کمک کند.

۵. خواص خرما برای کمک به کاهش چربی شکم:
فیبر خرما اعتباری دوباره است. این باعث می شود شما احساس سیری کنید و پرخوری را از بین ببرید. همچنین، از آنجایی که آنها شیرین هستند، می توانید شیرینی خود را با یک انتخاب سالمتر، جایگزین کنید.

 

بهترین روش برای خوردن خرما چیست؟

ما هیچ راه خاصی برای خوردن خرما نداریم اما گزینه های بزرگ زیادی را داریم. شما می توانید آنها را به عنوان یک میان وعده بخورید ، چه ساده و چه اینکه هسته اش را با مغزها عوض کنید. همچنین می توانید خرما را با غلات صبحانه خود ترکیب کنید و خرما را با ماهی تن یا سالاد مرغ و سایر سبزیجات بخورید.

شما می توانید خرما را تکه کنید و به همراه ماست وانیلی یخ زده بخورید همچنین می توانید خرماهای خشک شده را خیس کنید تا آبرسانی شوند و سپس آنها را بخورید. می توانید از عسل و شربت هم استفاده کنید که دارای ویژگی های ضد باکتریایی است که به عنوان مطالعات خاص، موثرتر از عسل است.

 

خواص خرما و نحوه خوردن خرما
خرماهای تازه در مقابل خرماهای خشک تفاوتشان در چیست؟ خواص انواع خرماها:
خرماهای تازه نرم هستند، و خرماهای خشک سخت تر هستند ، آنها رطوبت کمتری نسبت به خرماهای تازه دارند. ما خرماهای خشک شده را می توانیم تازه کنیم.

از دیدگاه تغذیه ای، فرق بزرگی بین خرماهای تازه نرم و خشک وجود ندارد، اما بین خرماهای تازه نرم و خرماهای خشک شده تفاوت وجود دارد. خرما خشک شده دو برابر مقدار کربوهیدرات بیشتری نسبت به خرماهای تازه دارند، آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند. خرمای خشک نیز حاوی مقادیر بالایی از کلسیم و آهن است، اما خرماهای تازه در ویتامین C برنده هستند.

انتخاب و نگهداری خرما :
خواص خرما و نحوه انتخاب خرمای خوب:
خرماها معمولا بسته بندی شده به فروش می رسند، در جعبه های باریک و یا به بلوک های فشرده اگر تازه خریداری می کنید، به گوشت خرما، رطوبت و نرمی و پوست براقش نگاه کنید.

خرماهای تازه می تواند کمی چین و چروک دار باشند، اما آنها نباید لمسی سخت و یا به همراه کریستال شکر در پوست خود داشته باشند.خرماهای تازه و خشک ظاهر مشابهی دارند، به جز اینکه خرماهای خشک شده کمی هم چروک هستند ؛ آنها باید چاق و براق باشند و حتی رنگی داشته باشند.

خواص خرما و روش نگهداری خرما:
خرماهای تازه، زمانی که در یک ظرف خلا هوا در یخچال نگهداری می شود، می تواند تا ۶ ماه ذخیره شود. خرما خشک شده، عمر طولانی تری دارد، می تواند مثلا یک سال ذخیره شود. انجماد خرماها طول عمر این میوه را افزایش می دهد.

کارشناسان به پرسش های خوانندگان خود پاسخ می دهند:

آیا خرما آجیل است؟
خرما، میوه درخت خرما است، و نه آجیل با مغز.

روزی چند خرما باید بخورم؟
در حدود ۳ تا ۵ خرما در روز.

 

خواص و مزایای خرما به همراه شیر چیست؟
علاوه بر گرفتن تمام مزایای خرما که ذکر کرده ایم، شما همچنین می توانید از اضافه شدن کلسیم نیز لذت ببرید این می تواند یک رژیم غذایی عالی برای افزایش رشد و حفظ سلامت کلی شما باشد.

آیا می توانم خرما را با چای بخورم؟

بله. اما در نظر داشته باشید که ۱۰۰ گرم خرما حدود ۶۰ گرم قند دارد ؛ بنابراین، اطمینان حاصل کنید که به چایتان شکر را اضافه نکنید.

آیا دیابتی ها می توانند خرما مصرف کنند؟
گرچه خرما دارای قند بالایی است، آنها همچنین منبع خوبی از فیبر است که می تواند برای بیماران دیابتی مفید باشد با این حال، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود چک کنید.

آیا خوردن خرما طبق عادات خاصی سالم تر نیست؟
اگر واقعا باور دارید، پس بله. اثر این کارتان را می بینید در غیر این صورت خوردن خرما طبق عادات خاصی باعث تفاوت نمی کند.

چه مدتی برای درمان یبوست باید خرما خورد؟
تعداد خاصی وجود ندارد. اما اگر روزانه به مقادیر مورد نیاز بخورید، حتی از ابتلا به یبوست رنج نخواهید برد.

خواص و مزایای سلامتی خرمای جوجوبه چیست؟
همچنین خرما چینی (یا خرما قرمز) نیز نامیده می شود، آنها به درمان بی خوابی و اضطراب کمک می کنند. همچنین ایمنی و عملکرد کبدی را بهبود می بخشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *