جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خط گردشگری قشم-لارک راه‌انداری شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ اسفند ۱۳۹۶

مدیر بندر مسافری شهید حقانی با اشاره به برنامه افزایش مسیرهای دریایی برای ایام نوروز، گفت: علاوه بر ۴۰ فروند شناور موجود، نوروز امسال ۳ فروند شناور با ظرفیت ۳۳۶ صندلی به ناوگان مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی افزوده می‌شود.
محمد احمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین جزئیات آماده‌سازی بندر مسافری شهید حقانی هرمزگان برای جابه‌جایی مسافران نوروزی بیان کرد: بیشترین سفرهای دریایی کشور بین استان‌های ساحلی، در استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر شهید حقانی بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور است، اضافه کرد:‌ در حال حاضر ۴ هزار صندلی در قالب ۴۰ فروند شناور، در این بندر فعالیت‌ می‌کند.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی افزود: روزانه از بندر شهید حقانی بندرعباس تردد شناور به جزیره هرمز در ۱۰ مایلی (۱۸ کیلومتری) بندر و به همچنین به بندر شهید ذاکری قشم در ۱۲.۳ مایلی (۲۳ کیلومتر) بندر، انجام می‌شود.

احمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی خط مسافری دریایی بندر شهید حقانی ـ درگهان ادامه داد: ۳ مسیر مذکور روزانه مسافران زیادی را از طریق شناورها جابه‌جا می‌کنند.

حقانی خط گردشگری قشم لارک راه‌انداری شد

مدیر بندر مسافری شهید حقانی ظرفیت روزانه جابه‌جایی مسافران دریایی را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از ساعت ۶ صبح تا ۲۲:۴۵ امکان جابه‌جایی مسافران به جزایر وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه از سال ۹۰ تاکنون هیچ‌گونه سانحه دریایی مسافری نداشته‌ایم، گفت: در حال حاضر متوسط سن ناوگان مسافری دریایی در این بندر مسافری، کمتر از ۱۰ سال است، ضمن آنکه همه شناورها ملزم به رعایت قوانین ایمنی هستند و همچنین جلیقه نجات در همه شناورها موجود است.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی با اشاره به افزایش تقاضای سفرهای دریایی در ایام نوروز، افزود: نوروز امسال ۳ فروند شناور با ظرفیت ۳۳۶ صندلی به ناوگان مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه افزایش مسیرهای دریایی برای ایام نوروز گفت: از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک نیز خط مسافری دریایی برقرار است که با افزایش گردشگرها، تعداد شناورها نیز افزایش می‌یابند.

احمدی‌زاده با اشاره به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در هرمزگان، اظهار داشت: مجموع جزایر استان هرمزگان ظرفیت‌های گسترده گردشگری دارد که تلاش کرده‌ایم در راستای مسئولیت اجتماعی خود، برخی از این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و این افزون بر خدمات سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی درباره نحوه فروش بلیت در شناورها برای ایام نوروز توضیح داد: در حال حاضر به سه طریق امکان تهیه بلیت برای مسافران وجود دارد که شامل خرید حضوری از دفاتر در پایانه، خرید اینترنتی از طریق سایت http://daryasafar.pmo.ir/ و همچنین از طریق پایانه‌های بانک انصار مستقر در پایانه شهید حقانی امکان‌پذیر است.

وی افزود: همچنین برای مسافران کثیرالسفر کارت بلیت فراهم شده است تا شرایط مناسبی برای تردد داشته باشند.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی افزود: در حال حاضر امکان خرید بلیت شناورها برای ایام نوروز وجود دارد.

بنابراین گزارش استان هرمزگان ۱۳ بندر مسافری دارد و بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی کشور، از مبدأ استان هرمزگان انجام می‌شود‌.

منبع: فارس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد