جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حمایت از ایجاد پارک علم و فناوری دریایی در هرمزگان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۲۵-معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر بهره‌گیری شرکت‌های فعال حوزه دریا از قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: با بهره بردن شرکت‌های حوزه دریایی از این بستر حمایتی، اقتصاد دریایی رونق خواهد یافت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا دکتر سورنا ستاری در جمع فناوران و دانشگاهیان استان هرمزگان اظهار کرد: توجه به بازار بخش خصوصی برای رونق اقتصاد استان ها، آن چیزی است که معاونت پیگیری می‌کند و مورد حمایت قرار می‌دهد. در نتیجه شرکت‌های فعال حوزه دریایی از حمایت ایجاد شده بهره‌مند می‌شوند تا به کمک قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان، اقتصاد دریایی منطقه رونق یابد.

معاون علمی و فناوی رییس جمهوری ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از ایجاد پارک فناوری دریایی در هرمزگان، بر انجام پژوهش و تحقیق و توسعه توسط بخش غیر دولتی تاکید کرد و افزود: درآمدزایی از راه تحقیق و پژوهش، باید از طریق زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و نوآوری جوانان استان و در بسترهایی چون استارت‌آپ‌کمپ‌ها، در مراکز نوآوری و پارک فناوری صورت بگیرد.

ستاری با اشاره به ظرفیت بالای شرکت های دولتی در حوزه دریایی ابراز کرد: در حال حاضر بازار بالقوه و بزرگی در اختیار این شرکت است که می‌تواند در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. ما نیز برای حمایت از هرکدام از تجهیزاتی که با قیمت تجاری، داخلی‌سازی شوند، آمادگی داریم.

نگاه به کسب و کار دریایی از منظر بخش خصوصی

وی بار دیگر بر توجه به بخش خصوصی در توسعه صنایع دریایی تاکید کرد و افزود: باید کاری کنیم کسب و کار دریایی را از منظر بخش خصوصی و نه دولتی نگاه کنیم. زیرساخت‌های خوبی در کشور توسط بخش دولتی ایجاد شده است، اما بسیاری از این زیرساخت‌ها بدون استفاده هستند و ضروری است بخش خصوصی برای به حرکت در آمدن این حوزه حمایت شود.

رییس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی کشور، شرکت‌های حوزه دریایی را برای بهره‌مندی از تسهیلات فراهم شده در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان دعوت کرد و افزود: زمانی‌که شرکت‌ها دانش‌بنیان شوند، زمینه ارائه بسیاری از حمایت‌ها برای فعالان این حوزه فراهم خواهد ‌شد.

نایب رییس هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی مجموعه تسهیلات این صندوق، قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیلات خدمت سربازی را جزو امتیازات کاملا ویژه‌ای دانست که برای شرکت‌هایی که از دانش در محصول نهایی خود بهره می‌گیرند قابل استفاده خواهد بود.

تسهیلات مناسب صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دریایی

ستاری در ادامه، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دریایی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌هایی که در حوزه دریایی فعال هستند، اگر بتوانند دانش بنیان شوند می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه و لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به آمادگی برای حمایت از طرح‌های فناوری در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری در حوزه دریا گفت: به طور کامل آمادگی داریم از شرکت‌های کوچک و جوانانی که کسب و کار جدید ایجاد می‌کنند یا از دل دانشگاه‌ها خارج می‌شوند، حمایت کنیم که بخشی از این حمایت بلاعوض و بخش عمده آن تسهیلات وام کم‌بهره خواهد بود.

ستاری در پایان به این نکته اشاره کرد که گستره دربرگیری شرکت‌های تحت حمایت قانون دانش‌بنیان در استان ها، محدود به شرکت های تولیدکننده ابزار و محصول نیست و اضافه کرد: اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی زیاد نیست و می‌توان با تاسیس شرکت های خدماتی که مفاهیم دانش‌بنیان را در بر بگیرند یا مواردی که به گردشگری مربوط می‌شوند، این حوزه را فعال‌تر کرد. حمایت‌های مبتنی بر حوزه دانش بنیان، صرفا به محصولات و ابزار محدود نیست و هر ایده‌ای که بتواند اقتصاد منطقه را بر مبنای دانش توسعه دهد، می‌تواند زیر چتر حمایتی این قانون قرار بگیرد.

در این سفر امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشت که به همراه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با حضور در کارخانجات نیروی دریایی ارتش، از ناو جماران، ناو سهند، زیردریایی کلاس طارق و غدیر و مجموعه کارخانجات کشتی‌سازی و زیردریایی سازی صنایع ارتش سطحی و زیرسطحی بازدید و از نزدیک با پرنسل ناوها و ناوچه ها و زیردریایی‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

1855 حمایت از ایجاد پارک علم و فناوری دریایی در هرمزگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *