رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ بهمن ۱۳۹۲

خانه استاد بهزاد مرکز آموزش هنرهای سنتی شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ – به گزارش خبرنگار گروه اخبار فرهنگی ایرنا، در این مرکز استادان میراث فرهنگی آموزش هنرهای سنتی از جمله نگارگری ، منبت کاری و معرق را به علاقه مندان ارایه خواهند کرد.

در این مراسم چهار گالری به نام آثار استاد بهزاد از جمله ، خیال ، اسرار ازل و بهزاد گشایش یافت؛ در این گالری ها ۷۰ اثر از استاد بهزاد و سایر هنرمندان معاصر ایران به نمایش گذاشته شده است.

مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با حضور در هر یک از این گالرها که در سه طبقه واقع شده از نزدیک با آثار استاد بهزاد و سایر هنرمندان آشنا شد.

خانه استاد بهزاد با زیر بنای در حدود ۱۸۰ متر در سه طبقه ۶۰ متری احداث شده است؛ بهزاد این خانه را در سال ۱۳۳۰ خریداری کرده و ۱۷ سال آخر عمر خود را در این خانه سپری کرد.

این خانه در زمان حیات وی همواره محل حضور شخصیت های مختلف از جمله ملک الشعرای بهار ، جلال الدین همایی ، بدیع الزمان فروزانفر ، رهی معیری و ابوالحسن خان صبا بوده است.

خانه استاد در سال ۷۱ طی قراردادی که میان سازمان میراث فرهنگی وقت و پرویز بهزاد تنها فرزند وی منعقد شد به موزه ای برای حفظ و نمایش این هنرمند تبدیل شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خانه استاد بهزاد پیش از این کاربری اداری داشته است در حالی که برای آموزش امور پژوهشی و فعالیت های هنری و نگارگری وقف شده بود.

بهمن نامور مطلق افزود: برای تغییر کاربری این ساختمان از محمد علی نجفی رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درخواست کردیم دستور تخلیه آن را صادر کند تا دوباره به مرکز آموزش هنر و هنرهای سنتی تبدیل شود که وی با این پیشنهاد موافقت کرده بود.

وی گفت: پس از بازسازی این ساختمان چهار گالری از آثار بهزاد و سایر هنرمندان دایر کردیم که ۱۵ پوستر از کارهای استاد بهزاد در این ساختمان به نمایش گذاشته شده است.

خانه استاد حسین بهزاد در خیابان آزادی نرسیده به میدان انقلاب ، خیابان نوفلاح نبش خیابان کلهر واقع شده است.
untitled خانه استاد بهزاد مرکز آموزش هنرهای سنتی شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *