رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ مهر ۱۳۹۴

حمایت دولت ایران از صنایع دستی قابل تحسین است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۷/۱۱- اصفهان – ایرنا – مدیر منطقه آسیا، اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، حمایت دولت ایران از صنایع دستی در راستای حفظ و ارتقای کیفیت این صنایع را بسیار ارزشمند و قابل تحسین بیان کرد.
حمایت دولت ایران از صنایع دستی قابل تحسین است
به گزارش ایرنا، غدا هیجاوی روز شنبه در مراسم اعطای « اعتبارنامه شهر جهانی صنایع دستی» به اصفهان، افزود: باتوجه به اهمیت تاریخ و تمدن ایران بویژه اصفهان، دولت ایران بخوبی از صنایع دستی حمایت کرده است که این حمایت ها می تواند منبع خوبی برای جذب گردشگر خارجی و جهانگردان باشد.
وی افزود: من و همکارانم اعتراف می کنیم که نقش دولت ایران در حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور با دائر کردن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انکار ناپذیر است و همین نقش توانست صنایع دستی اصفهان را حفظ و آن را ثبت جهانی کند.
مدیر منطقه آسیا، اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه حضور مستقیم دولت در تولید و نگهداری این صنایع بسیار ثمربخش بوده است، افزود: حمایت دولت ایران از صنایع دستی در آموزش سازمان ها و موسسات بسیار بارز است و می تواند کیفیت صنایع دستی را بالا ببرد.
وی افزود: علاوه بر این درک متقابل دولت و هنرمندان از اثرات بسیار ارزشمند هنری، موجب تشویق هنرمندان و ارتقای انگیزه کارفرمایان و سازمانهای مرتبط با صنایع دستی شده و ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی را در پی داشته است.
هیجاوی با اشاره به عرضه صنایع دستی زیبا و ظریف در مغازه های میدان امام (ره ) اصفهان یادآور شد: وجود این صنایع دستی که توسط هنرمندان چیره دست اصفهان تولید شده هر گردشگر خارجی را مجذوب خود می کند و توجه به تولید و عرضه این آثار می تواند بخش عظیمی از درآمد کشور را به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه اصفهانی ها اکنون مردم شهر جهانی صنایع دستی هستند، اظهار کرد: این عنوان یکی از عنوان هایی است که اصفهان در طول سالیان دراز کسب کرده است.
مدیر منطقه آسیا، اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی افزود: اصفهان با بسیاری از شهرهای معروف جاده ابریشم ارتباط دارد و از این طریق توانست فرصتی بسیار خوب برای صنایع دستی ایجاد کند تا بتواند حضور موثری در این زمینه داشته باشد.
وی اظهار کرد: اصفهان هرگز هنر خود را از دست نداده است و در طول سالیان گذشته، کارگاههای هنری بسیاری در اصفهان برگزار شده است.
هیجاوی افزود: به همین علت اصفهان به عنوان شهرجهانی صنایع دستی ثبت شد.
وی خاطر نشان کرد: تفاوت اصفهان با تبریز و شهرهای دیگر این است که اصفهان برای یک صنعت دستی خاص ثبت نشده و ثبت این عنوان همه صنایع دستی را در بر می گیرد.
هیجاوی افزود: تمام شهرهایی که در آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین هستند برای یک صنعت دستی خاص ثبت شده اما اصفهان همه صنایع را ثبت جهانی کرده است.
وی گفت: شبکه ای از طرح های صنایع دستی در جهان حرکتی را در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با عنوان انجمن جهانی صنایع دستی در پاسخ به اهمیت محلی که مردم کشور به این صنعت دارند، شروع کرده است.
وی افزود: از طریق این شبکه سابقه هنری این صنایع دستی به مردم نشان داده می شود تا بتوانند جهانگردی و بازاریابی صنایع دستی را بصورت محلی و جهانی بهبود بخشند.
مدیر منطقه آسیا، اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی تبادل تجربیات و تمرین و اجرای این صنایع در سطح ملی و بین المللی را از دیگر مزایای این شبکه جهانی بیان کرد و گفت: شهرهایی که در این شبکه ثبت جهانی می شوند وظیفه دارند گزارش سالیانه خود را به شورای جهانی صنایع دستی اعلام کنند.
وی گفت: باید ارزشگذاری مجددی هر چهار سال یکبار برای شهرهایی که به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت می شود، انجام شود.
شورای جهانی صنایع دستی، روز چهاردهم شهریور امسال، اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار هنرمند در ۱۹۶ رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند.
مراسم اعطای « اعتبارنامه شهر جهانی صنایع دستی » به اصفهان، صبح شنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

81783025-70203878 حمایت دولت ایران از صنایع دستی قابل تحسین است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *