رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ مهر ۱۳۹۴

گردشگران بلژیک در صدر بازدید کنندگان از باغ تاریخی فین کاشان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۷/۱۱- کاشان– ایرنا- مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان گفت: سه هزار گردشگر بلژیکی در نیمه نخست امسال از باغ تاریخی فین کاشان بازدید کرده اند که این آمار بیانگر بیشترین بازدید کنندگان در بین سایر کشورها از این اثر تاریخی است.
گردشگران بلژیک در صدر بازدید کنندگان از باغ تاریخی فین کاشان
به گزارش ایرنا، علیرضا عبدالله زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از میان گردشگران خارجی که در این مدت از ۷۶ کشور جهان وارد شهرستان کاشان شدند، بلژیکی ها به عنوان بیشترین بازدیدکنندگان از باغ فین بوده اند.
وی افزود: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۱۴ گردشگر خارجی از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین دیدن کردند که بیشترین گردشگران بعد از بلژیک به ترتیب از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، هلند، اسپانیا، اتریش و سوییس بوده اند.
وی تاکید کرد: در این مدت ۳۶۹ گردشگر آمریکایی از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین دیدن کرده اند.
کاشان دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد تاکنون ۳۱۸ بنای تاریخی شامل ۸۵ خانه، ۳۷ بقعه متبرکه،۲۰ تپه و محوطه باستانی، ۲۸ آب انبار، ۱۷ کاروانسرا، قلعه و تیمچه، ۷ حمام، ۳۱ مسجد و ۹۱ اثر از سایر بناهای شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
باغ تاریخی فین کاشان در سال ۱۳۹۰ به همراه هشت باغ دیگر به عنوان باغ ایرانی در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسید.
مساحت این باغ ۲۳ هزار هکتار می باشد و بنای اولیه آن به قبل از اسلام و تمدن سیلک پیوند خورده و بناهایی از دوران صفویه، زندیه و قاجاریه و سروهای سر به فلک کشیده و کهنسال ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساله در این باغ وجود دارد.
باغ فین محل شهادت امیرکبیر به دستور ناصرالدین شاه قاجار است که با توجه با استقبال فراوان گردشگران داخلی و خارجی از این بنا، جزو پربازدیدترین بناهای تاریخی کشور محسوب می شود.

81782917-70203726 گردشگران بلژیک در صدر بازدید کنندگان از باغ تاریخی فین کاشان

           
 

نظر کاربران :

  • مهدی نظری

    واقعا متاسفانه جز معدود افراد کار امد دوران قاجار که با توطعه اطرافیانش در این باغ فین رگ دستش را توسط دلاک شخصی اش زده شد

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *