رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ تیر ۱۴۰۱

جشنواره «اقوام ایرانی»با حضور هنرمندان استان‌ها در فارس برگزار می شود

اشتراک گذاری

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با بیان اینکه جشنواره ملی «اقوام ایران زمین» با حضور ۹ استان در فارس برگزار می‌شود،استان‌های فارس، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی، گلستان و خراسان شمالی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

محمد فرخ زاده‌ روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به شعار سال اظهار کرد: شعار امسال «تولید، دانش بنیان و کارآفرینی است که اقتصاد گردشگری یکی از مباحث مهم آن به شمار می‌رود.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس بر ضرورت معرفی آداب و رسوم، دست ساخته ها و صنایع هنری و دستی است، تأکید کرد و گفت: جشنواره «اقوام ایران زمین»، تمرین وحدتی بین استان فارس و سایر استان‌هاست.

فرخ زاده با بیان اینکه ۹ استان در این جشنواره حضور دارند، افزود: به دلیل محدودیت ظرفیت از حضور سایر استان ها در طول سال استفاده خواهد شد.

اقوام ایرانی

این مقام مسئول بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی تأکید بسیاری به بحث الگوی تفریح سالم دارند که نیاز است فضایی برای غنای اوقات فراغت انجام شود و این غناسازی همراه آموزش باشد.

فرخ زاده ادامه داد: موضوع آداب و رسوم و فرهنگ محلی از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و جشنواره «اقوام ایران زمین» که در دهه امامت و ولایت برگزار می شود، تمرین دیگری بین دستگاه‌های استان است.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس بیان کرد: در شیراز و استان فارس باید جایگزین‌های مناسبی برای قشر جوان و نوجوان داشته باشیم تا شاهد اتفاقاتی مانند حضور اخیر اسکیت‌بازان در بلوار چمران نباشیم؛ این جشنواره یک جایگزین مناسب با یک عمق آداب قوی و عمیق است.

وی بر لزوم مشارکت و در کنار هم قرار گرفتن برای انجام امور مختلف تأکید کرد و گفت: عشایر بیش از ۵۰ درصد استان فارس را تشکیل می دهند و در تمام برهه ها عشایر نقش مهمی در کشور و استان داشته اند.

به گفته فرخ زاده فضا بایستی به گونه ای ترسیم شود که امکان بروز توانمندی های عشایر و باورهای آنان وجود داشته باشد.

پیشبینی ۱۰۰ غرفه در این جشنواره

سید مؤید محسن‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هم در خصوص برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به میزبانی فارس گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای شهروندان شیرازی، معرفی فارس و شیراز، حمایت از هنرمندان صنایع دستی، معرفی اقوام در در قالب میراث ناملموس و عرضه صنایع دستی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: این جشنواره به مدت ١٠ روز در شیراز اجرایی می‌شود و از استان‌های فارس، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی، گلستان و خراسان شمالی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

محسن‌نژاد اضافه کرد: در حاشیه این نمایشگاه؛ برپایی سیاه چادرهای عشایری و ارائه ورکشاپ و کارگاه آموزشی نیز پیش بینی شده است. ۱۰۰ غرفه در این جشنواره پیش بینی شده است که محل استقرار این غرفه‌ها حد فاصل چهارراه ادبیات به حافظیه است.

وی با اعتقاد به اینکه فارس می‌تواند کانون رویدادهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، گفت: غنای فارس موجب شده تا خاستگاه و زمینه‌ای برای فعالان این سه حوزه باشد.

محسن‌نژاد با بیان اینکه ارزیابی و اثرگذاری اینگونه جشنواره ها در حال احصاء شدن است، گفت:همدلی و همکاری در فارس یکی از تمرین‌های خوبی است که به واسطه برگزاری این رویداد اتفاق افتاده است.

وی حمایت از بخش خصوصی را زمینه‌ساز حضور توسعه فعالیت‌های گردشگری دانست و گفت: بدون تردید با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های گردشگری در جامعه شاهد به حرکت در آمدن چرخ اقتصاد گردشگری خواهیم بود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *