جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاذبه‌های گردشگری مشهد

تاریخ بروزرسانی :
۷ دی ۱۳۹۹

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران و پایتخت معنوی کشور است که حرم مطهر امام رضا (ع) هم در آن قرار دارد. سالانه مسافران زیادی به قصد زیارت یا سیاحت به این شهر سفر می‌کنند و بلیط هواپیما مشهد یکی از پرطرفدارترین محصولات گردشگری است. اگر شما هم قصد سفر با تور مشهد هوایی یا زمینی را دارید، بهتر است قبل از سفر در ارتباط با مقاصد گردشگری آن اطلاعاتی به‌دست آورید. جاذبه‌های گردشگری مشهد در دو بخش تاریخی و طبیعی دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند.

جاهای دیدنی مشهد 800x600 جاذبه‌های گردشگری مشهد

کوهسنگی

پارک کوهسنگی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد است که دو رشته کوه از کوه بینالود را در دل خود دارد. اگر با تور مشهد به این شهر سفر کرده باشید، به احتمال زیاد یکی از برنامه‌های تفریحی شما بازدید از کوه سنگی خواهد بود. این منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا از گذشته موردتوجه مسافران و ساکنان مشهد بوده و بازدیدکنندگان زیادی در فصل‌های بهار و تابستان به قصد گردش روانه کوهسنگی می‌شوند. البته کوه سنگی در پاییز هم جذابیت ویژه‌ای دارد و مسافران از آن بازدید می‌کنند.

توس و مقبره فردوسی

یکی از زیباترین مقبره‌های تاریخی در ایران بنای باشکوه مقبره شاعر بزرگ، فردوسی به‌حساب می‌آید. این مقبره در شهر توس و ۲۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته و طرح اولیه آن را اندره گدار ارائه کرده است. درنهایت این بنای زیبا توسط حسین لرزاده اجرا و به یکی از زیباترین سازه‌های معماری در مشهد تبدیل شد. اگر با تور مشهد به این شهر سفر می‌کنید، قبل از سفر مقاصد گردشگری موردنظر مدیر تور را چک کنید تا لذت بازدید از شهر توس را هم تجربه کرده باشید. علاوه‌بر مقبره فردوسی، مقبره شاعر معاصر ایران مهدی اخوان ثالث و استاد بزرگ آواز، محمدرضا شجریان هم در همین محوطه قرار گرفته است.

موزه نادری 800x600 جاذبه‌های گردشگری مشهد

آرامگاه نادر و موزه نادری

در دوره حکومت نادرشاه افشار، شهر مشهد بار دیگر موردتوجه قرار گرفت و این شاه تاریخ‌ساز در همین شهر دفن شد. به همین خاطر در مرکز شهر مشهد به مجسمه‌ای بزرگ و باشکوه برخورد می‌کنید که در سال ۱۳۴۲ در جوار موزه نادری ساخته شده است. این بنای یادبود یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهد است که بازدید از آن کار چندان سختی نیست. اگر با تور مشهد هوایی به این شهر سفر کرده‌اید، می‌توانید هر روز از ساعت ۹ الی ۵ بعدازظهر به خیابان شیرازی و چهارراه شهدا سر بزنید.

وکیل آباد

پارک وکیل‌ آباد در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل آباد قرار گرفته است. این پارک جنگلی در گذشته بخشی از املاک شخصی بوده؛ اما در سال ۱۳۴۸ توسط مالک آن، حسین آقای ملک وقف استفاده عمومی می‌شود. می‌توان گفت این پارک زیبا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مشهدی‌ها و مسافران است. در فصل‌های خوش آب‌وهوا مانند بهار و تابستان گروه‌های زیادی برای تفریح و گردش به این پارک زیبا مراجعه می‌کنند و از محیط زیبای آن لذت می‌برند.

شاندیز

در ۱۸ کیلومتری شهر مشهد ییلاق زیبای شاندیز قرار گرفته است. منطقه‌ای جذاب برای مسافرانی که می‌خواهند یک روز خود را در طبیعت به تفریح و گردش بپردازند. این ییلاق زیبا به بخشی از شهر مشهد تبدیل شده و امکانات ویژه‌ای برای مسافران فراهم کرده است. شهر رویایی پدیده بخش مهمی از این ییلاق به‌حساب می‌آید که جدیدترین امکانات تفریحی مانند پیست پاتیناژ، مراکز خرید، رستوران‌های بین‌المللی و هتل در آن ساخته شده و در دسترس مسافران قرار گرفته است. اگر بازدید از شاندیز در برنامه تور مشهد شما قرار دارد، کباب و شیشلیک شاندیز را تجربه کنید چون این غذا به روشی خاص طبخ می‌شود و از شهرت جهانی برخوردار است.

بازار رضا

اکثر مسافران در طول سفر خود به بازاری نیاز دارند تا سوغاتی‌های سفرشان را تهیه کنند. در شهر مشهد بازار رضا یکی از بزرگ‌ترین بازارهایی است که در آن از پوشاک تا خوراکی‌های مختلف فروخته می‌شود. اگر با تور مشهد از تهران سفرتان را شروع کرده‌اید به بازار رضا سر بزنید تا خرید سوغات و وسایل مورد نیازتان را یک جا انجام دهید.
مشاهده لیست تور کیش از مشهد در علی بابا

پارک آبی مشهد

یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد سرزمین موج‌های آبی است که آن را در چند سال اخیر ساخته‌اند. این مجموعه تفریحی در سال ۱۳۸۶ ساخته و از همان موقع به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه شناخته شده است. اگر با تور مشهد هوایی یا زمینی به این شهر سفر کرده‌اید، یک روز خود را به تفریحات آبی اختصاص دهید. این مجموعه‌های آبی تجربه‌های خاطره‌انگیزی برای شما ایجاد می‌کنند. در لیست برنامه‌های تور مشهد از تهران گاهی بلیط‌های تخفیف خورده موج‌های آبی هم ارائه می‌شود. بنابراین حتما مقدمات و وسایل شنای خود را همراه داشته باشید.
مشهد شهری بزرگ با جاذبه‌های گردشگری متنوع است. گردشگران می‌توانند پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به نقاط مختلف شهر سر بزنند و از نقاط گردشگری که در مورد آن‌ها صحبت شد، بازدید کنند. سفر به مشهد یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها برای اکثر ایرانیان است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *