جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تنگ لای زنگان داراب

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

تنگ لای زنگان ( Layzangan valley) در غرب روستایی به همین نام و در ۷۵ کیلومتری شرق شهرستان داراب قرار گرفته است. در شرق داراب منطقه جنگلی پوشیده از باغ های گل رز قرار دارد که به دره لای زنگان معروف است.
طول این تنگ در حدود ۹ کیلومتر است و ارتفاع آن در ابتدای تنگ ۱۹۰۰ متر و در انتها ۲۶۰۰ متر است. لایزنگان روستایی کوهستانی با ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا است.محصولات مهم روستا می توان به انجیر، بادام، گردو، آلوزرد، انار، مویز، هلو، پرتقال، نارنگی، توت، گوجه درختی، شلیل، شفتالو، زردآلو و… اشاره کرد.

هر ساله جشنواره گل محمدی در اواخر اردیبهشت ماه همزمان با شروع شکوفا شدن گل محمدی و چیدن گل در روستای لایزنگان انجان می گیرد.تنگ لای زنگان در موقعیت جغرافیایی N284038 E545809 در استان فارس واقع است.
روستا لایزنگان از شمال به شهرستان نی ریز، از جنوب به روستای نوایگان و قلعه بیابان، از شرق به کوهستان بخش رستاق و از شمال غرب به روستاهای شکرویه و مروارید متصل است و در جنوب شرقی استان فارس و شرق داراب قرار دارد.

این دره با برخورداری از آب فراوان باغ های سرسبز و سایر چشم اندازهای طبیعی یکی از گردشگاههای دیدنی شهرستان داراب به حساب می آید.
روستای لایزنگان از مناطق مهم پرورش گل محمدی در کشور است.
بالغ بر ۶۰۰۰ هکتار گلستان دیم محمدی و حدود ۶۰۰ هکتار گل محمدی آبی در این منطقه کشت می شود.
مسیر خودروی شخصی دسترسی به تنگ لای زنگان از طریق جاده داراب به فورگ، جاده فرعی شهرک لای زنگان و سپس روستای لای زنگان امکانپذیز است.

تنگ لای زنگان 1 تنگ لای زنگان داراب
تنگ لای زنگان 2 تنگ لای زنگان داراب
تنگ لای زنگان 3 تنگ لای زنگان داراب

منبع: بزنیم بیرون

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *