رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اسفند ۱۴۰۰

ترحلوا با هویج افطاری استان همدان

اشتراک گذاری

ترحلوا با هویج افطاری استان همدان می باشد که به عنوان یکی از دسرهای خوشمزه این استان شناخته شده و بسیار معروف است . البته همدانی‌ها به پخت ترحلوا علاقه دارند و انواع مختلفی از آن دارند. از ترحلوا با شیره‌ی انگور تا حلوای هویج و حلوای زعفران و… .این حلوای خوش رنگ به دلیل وجود هویج رنگ نارنجی زیبایی دارد و شیرینی آن به حدی است که دل را نزند. این حلوا از هویج، شکر، زعفران، گلاب، روغن، آرد برنج، هل و دارچین تهیه می‌شود و در ماه رمضان زینت‌بخش سفره‌ی افطار است.غذاهای محلی همدان بسیار مقوی و خوشمزه می باشند ، پیشنهاد می کنیم در منوی غذایی خود آنها را جای دهید .

ترحلوا با هویج

مواد لازم

هویج : نیم کیلو
شکر : یک استکان
زعفران : نصف استکان
گلاب : یک استکان
روغن : نصف استکان
آرد برنج : یک پیمانه
هل آسیاب شده : ۳ عدد
دارچین : به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا هویج رنده شده را پخته و آن را از صافی پارچه‌ای رد کنید تا‌ آب درون هویج خارج شود سپس آرد و روغن را با هم تفت داده و خوب که طلایی شد زعفران، آب، روغن و شکر را به هویج ها اضافه کنید و مواد را خوب به هم زده تا کمی سفت شود.حال گلاب و هل آسیب شده را نیز به آن اضافه کرده و پس از کمی سرد شدن آن را داخل ظرف ریخته و با دارچین و پودرنارگیل آن را تزئین کنید.

 

ترحلوا با هویج

           
 

نظر کاربران :

  • کامران فاضلی

    اگر مقدارى پودر هل و زنجبیل و دارچین هم به گلاب افزوده شود عالى می شه, من تست کردم خوب شد.

    ۱۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    يك نوع ترحلوا هم داريم كه با آرد برنج بدون هويج طبخ مي شود و با سليقه بانوان همداني در قيفهاي بستني سرو مي شود كه بسيار سبك و مقوي است

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *