رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ مهر ۱۳۹۹

بوتیک هتل درب شازده

لینک این مطلب کپی شد!

بوتیک هتل درب شازده در شهر شیراز واقع شده است ، شیرازی که شهر باغ‌ها و شاعران و پایتخت فرهنگی ایران است.بوتیک هتل درب شازده ، گوی سبقت را از هتل عامری کاشان ربوده و بسیار دیدنی ست .اتاق آینه، اتاق شازده کوچیک، اتاق دبل بالاخانه، اتاق دبل گاردن، اتاق پهلوی، اتاق پنج دری، اتاق حوضخانه، اتاق هفت دری و اتاق ارسی، اتاق‌های هتل بوتیک شیراز است. این اتاق‌ها در دل یک خانه قاجاری چون الماسی می‌درخشد. این هتل یک کافه کوچک، باغ خصوصی و حمام سنتی نیز دارد. قدمت ساختمان این هتل به اواخر دوره زندیه و اوایل قاجار باز می‌گردد و به راستی موزه فرهنگ و معماری کهن شیراز است.

بوتیک هتل درب شازده

این هتل فقط در اختیار مهمانان خاص و بلند پایه ایرانی و خارجی به طور خصوصی قرار می‌گیرد و بازدید از آن برای عموم آزاد نخواهد بود. اختصاص دو سوییت در بالا، دو اتاق در پایین، یک آشپزخانه، یک تالار آینه مخصوص غذاخوری، یک اتاق پستو، یک بالا خانه، پشت بام، حیاط دارای تخت و پشتی و حوض بصورت کاملا مستقل به مهمانان تاییدی بر این امر است.
یکی از مهمترین محله‌های شیراز «محله درب شازده» است. این محله به دلیل وجود آرامگاه شاهزاده منصور به این نام خوانده می‌شود. اهمیت سیاسی و اجتماعی این محله به گونه‌ای است که در طی نزدیک به یک قرن و نیم مراکز اداری، اقتصادی و سیاسی بسیاری در آن تاسیس شده است. مجموعه زندیه، ارگ کریمخانی، میدان توپخانه، بازار مهم وکیل و آرامگاه عارف بزرگ عبدالله‌ بن خفیف از جمله این مراکز مهم سیاسی، اقتصادی و تاریخی است. محله درب شازده در شمال شهر شیراز با دروازه اصفهان، دروازه سعدی، بالا کفت (بالا کفد)، اسحاق بیگ و محله بازار مرغ، همسایه است.

بوتیک هتل درب شازده
این محله جزئی از پیروان عارف بزرگ شاه نعمت‌الله ولی بوده و محلات نعمتی خوانده می‌شده است. خاندان معروف حدادیان، عابدینی، پوست فروش، ده بزرگی، محصن و … از جمله خاندان سرشناس شیراز در این محله ساکن بوده‌اند.

شیراز بزرگترین مرکز تجمع ایل قشقایی که در شیراز و شهرک‌های جدید اطراف ان دارای حدود نیم میلیون جمعیت می باشد . ایل قشقایی دارای فرهنگ بسیار وسیع و جذابی است.وصف بی‌مثال شیراز عبارت پرتکراری است که هرگز کهنه ‌نمی‌شود. هرچقدر از جایگاه شیراز و زیبایی‌های آن گفته شود، حق مطلب ادا نمی‌شود. شهر باغ‌های نارنج و آرامگاه شاعران و عارفان نامی ‌به هتل و هتل‌هایی در شان شیراز برای پذیرایی از توریست‌های ایرانی و خارجی نیاز دارد. بدون شک هتل درب شازده یکی از این هتل‌ها است.

هتل بوتیک تازه افتتاح شده‌ در شیراز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هتلی که در دل یک خانه قاجاری ایجاد شده و از هنر و طراحی مدرن نیز برای تزیین و دکور اتاق‌ها استفاده شده است.بوتیک هتل متعلق به دوره قاجار در قلب منطقه زند شیراز قرار دارد و منعکس کننده میراث فرهنگی غنی و معماری کهن این شهر است.معماری که با هنر و طراحی معاصر مخلوط شده تا جلوه زیبایی از خانه‌های ایرانی را میزبان گردشگران کند. این هتل بوتیک خاص در شیراز یک کافه کوچک، باغ خصوصی و حمام سنتی دارد. هتل بوتیک در فاصله کمی تا ارگ کریمخان و بازار وکیل قراردارد.

بوتیک هتل درب شازده

بوتیک هتل ها

هتل هشت اتاق ۳،۲و۴ تخته دارد .هتل بوتیک‌ها امکانات شهری و مدرن را در یک محیط اختصاصی و قدیمی ‌یکجا دارند.بوتیک هتل‌ها به هتل‌هایی که یک محیط خاص فراهم آورده‌اند، گفته می‌شود. هتل بوتیک‌ها امکانات شهری و مدرن را در یک محیط اختصاصی و قدیمی ‌یکجا دارند. فضایی نوستالژیک در عین حال لوکس و لاکچری همراه با امکانات عجیب و منحصر بفرد از ویژگی‌های این نوع هتل‌ها است. این هتل‌ها معمولا در ساختمان‌های قدیمی ‌و بازسازی شده ساخته می‌شوند.یکی از این هتل بوتیک‌ها در خیابان دروازه سعدی، کوچه بازار فیل شیراز است. این هتل «هتل بوتیک درب شازده» نام دارد.

جاذبه های دیدنی اطراف

نزدیک به تعداد زیادی جاذبه های گردشگری از جمله بازاروکیل، ارگ کریمخانی، مسجد وکیل و …

بوتیک هتل درب شازده

نحوه دسترسی به بوتیک هتل درب شازده

آدرس: شیراز،خیابان دروازه سعدی،کوچه ی بازارچه ی فیل

بوتیک هتل درب شازده
بوتیک هتل درب شازده

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *