رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ مهر ۱۳۹۹

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه سنتی سرای همایونی، یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های شیراز است. بنای آن به ۲۰۰ سال قبل و دوره قاجار برمی‌گردد و دارای حیاط باصفایی‌ست که ما را به گذشته‌ها می‌برد. این اقامتگاه بوم‌گردی در دو طبقه دارای ۱۰ اتاق است که گرداگرد حیاط واقع شده‌اند. رستوران اقامتگاه بوم‌گردی سرای همایونی، غذاهای ایرانی و سنتی خاص شیراز را برای مهمانانش تدارک می‌بیند و بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی شیراز، می‌توان به اقامتگاه برگشت و در چایخانه سنتی آن خستگی راه را به در کرد.حیاط مرکزی این اقامتگاه با حوضی بسیار زیبا و دیوارهایی با کاشی های هفت رنگ که این کاشی ها از تلفیق خشت های ظریف لعاب دار که هر یک از آنها بخشی از طرح کلی را در بر دارد ساخته شده.پشت بام ایناقامتگاه بسیاز آرام و دلنشین است و پذیرای مهمانان داخلی و خارجی می باشد.در این اقامتگاه بوم گردی نمونه های بسیار زیبای کاشی کاری،نقاشی و دیگر آثار هنری استادکاران ماهر مشاهده می شود.از دیگر امکانات سرای همایونی می توان به پارکینگ مسقف،رسنل مسلط به زبان انگلیسی،آشپزخانه و راهنمای تور اشاره کرد.

اقامتگاه سنتی سرای همایونی

اقامتگاه بومگردی سرای همایونی درست شبیه به سایر خانه های سنتی شهر شیراز به سبک معماری حیاط مرکزی با حوضی فیروزه فام، گلدان های شعمدانی و ساختمانی آجری با اتاق های قرار گرفته به دور حیاط است. قطعا وجود چنین فضایی می توانید حسی ناب و برای میهمانانش فراهم کند.

شیراز  یکی از قطب‌های گردشگری، سیاحتی و زیارتی کشور است که در دل خود هزاران مکان برای اسکان مهمانان شهر دارد. امروزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، از اقامتگاه‌هایی هستند که به‌شدت موردتوجه قرار دارند. امکانات عالی، فضای زیبا و سنتی و خدمات مناسب این اقامتگاه‌ها کنار قیمت نسبتا پایین، آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای اقامت تبدیل کرده است. اقامتگاه بوم‌گردی سرای همایونی شیراز یکی از این اقامتگاه­‌ها است که در قلب شهر قرار دارد. این اقامتگاه درواقع یک هاستل است و همه روزهای سال، پذیرای مهمانان داخلی و خارجی بسیار زیادی است.

اقامتگاه سنتی سرای همایونی

جاهای دیدنی اطراف اقامتگاه

شیراز یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است و جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که موجب شده علاوه بر توریست های داخلی همه ساله پذیرای تعداد زیادی از توریست های خارجی نیز باشد.
آثار تاریخی: دروازه قرآن، آرامگاه خواجوی کرمانی، گهواره دید، چاه مرتاض علی، ارگ کریم خان، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، نارنجستان قوام، تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و بازار وکیل.
اماکن مذهبی:آرامگاه امام زاده زنجيري، آستان مقدس حضرت شاه چراغ (ع)، آرامگاه علي ابن حمزه، آرامگاه شهيد دستغيب، آرامگاه سيد تاج الدين غريب و آستان مقدس حضرت سيد ميرمحمد.
اماکن گردشگری: پارک ملی بمو، آبشار کوه مره سرخی، بهشت گمشده، آبشار مارگون، دریاچه مهارلو، چشمه جوش، چشمه شش پیر، چله گاه، تنگه تیزاب، چشمه پیربناب، پیست اسکی، سد درود زن و بند بهمن.

اقامتگاه سنتی سرای همایونی

 

نحوه دسترسی به اقامتگاه سرای همایونی

آدرس:خیابان لطفعلی خان زند،نرسیده به چهارراه مصدق،کوچه۱۲،فرعی ۱۲/۲،بن بست اول،سمت راست

اقامتگاه سنتی سرای همایونی
اقامتگاه سنتی سرای همایونی
اقامتگاه سنتی سرای همایونی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *