رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ فروردین ۱۴۰۰

بهترین و بدترین صندلی در سفر با اتوبوس

لینک این مطلب کپی شد!

اگر تجربه سفر با اتوبوس را داشته باشید خوب می دانید که اینکه صندلی شما در کدام بخش اتوبوس قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی سفر زمینی آرام تر را ترجیح داده و صندلی را از نظر ایمنی در جای بهتری قرار دارد را انتخاب می کنند. البته برخی نیز ترجیح می دهند سفری پرجنب و جوش تر را تجربه نمایند.
بهترین و بدترین صندلی در اتوبوس؟ این همان مسئله ای است که در این نوشتار می خواهیم به آن بپردازیم. با خواندن این مقاله به عنوان مثال در زمان خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران می توانید با آگاهی بهتری اقدام به انتخاب صندلی خود نمایید و از سفر باب میل خود نهایت لذت را ببرید.

صندلی اتوبوس

افراد با توجه به اولویت ها و سلایق مختلفی که دارند صندلی های متفاوتی را در اتوبوس ترجیح می دهند. بنابراین در ادامه می خواهیم به بررسی صندلی های مختلف در اتوبوس، مزایا و معایب هر کدام بپردازیم تا اگر ایده ای در این باره ندارید پیش زمینه مناسبی برای شما ایجاد نماییم. با ما همراه باشید.

صندلی های جلو اتوبوس

اگر جزو افرادی هستید که در سفر نمی توانند بخوابند این صندلی ها بهترین گزینه برای شما هستند چراکه می توانید از تماشای مناظر لذت فراوان ببرید. صندلی های جلویی از محبوبیت زیادی برخوردارند و احتمال زود پر شدن آن ها زیاد است. مزیت صندلی ها کمتر در معرض تکان های اتوبوس بودن است. این موضوع برای افرادی که زود در سفر دچار حالت تهوع می شوند می تواند یک موقعیت عالی ایجاد کند. با رزرو این صندلی ها می توانند با تماشای مناظر و جاده کمتر دچار این معضل شوند.
قوانین شرکت اتوبوسرانی رزرو صندلی های جلویی اتوبوس برای بانوان را ممنوع کرده مگر این که رزرو را به صورت خانوادگی انجام دهند. از معایب دیگر رزرو این صندلی ها می توان به یک سری عوامل اشاره نمود که البته برخی آن ها را عیب نمی دانند. به عنوان مثال شریک شدن در موسیقی موردعلاقه راننده. صدای موسیقی فقط به صندلی های جلوتر می رسد و ردیف های آخری مشکلی از این بابت ندارند. اگر اطرافیان شما در ردیف های جلویی اهل گفت و گو و شوخی باشند و شما نباشید این موضوع می تواند آزاردهنده به نظر برسد. البته ممکن است شما هم از صحبت با این افراد و خاطره تعریف کردن های راننده و مسافران دیگر لذت ببرید. در این صورت این موضوع به یک مزیت تبدیل می شود که اوقات خوشی را برای شما به یادگار می گذارد. شاید حتی ابتدای دوستی های طولانی باشد. در کل اگر ترجیح شما این صندلی ها است باید پیش از آن که پر شوند اقدام به رزرو نمایید تا فرصت را از دست ندهید.
البته اگر صندلی های جلوی اتوبوس را نمی پسندید و صندلی های وسطی هم رزرو شده اند، ردیف دوم و سوم اتوبوس نیز می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. بنابراین بدون نگرانی رزرو خود را انجام دهید.

صندلی های وسط اتوبوس

صندلی های وسط اتوبوس

تصور اکثر افراد این است که صندلی های وسط اتوبوس بهترین گزینه های هستند. به همین خاطر است که این صندلی ها زودتر از دیگر صندلی ها رزرو می شوند. اگر این صندلی ها را ترجیح می دهید در اولین فرصت اقدام به رزرو آن ها نمایید. اگر با اتوبوس وی آی پی سفر می کنید صندلی های تک نفره که در وسط اتوبوس قرار دارند بسیار محبوبند. با رزرو این صندلی ها لازم نیست کنار یک غریبه بنشینید و همچنین از یخچال دور هستید.
از دیگر دلایلی که افراد این صندلی ها را رزرو می کنند این است که تکان اتوبوس به صندلی های وسطی کمتر منتقل می شود. این موضوع در مورد صندلی های اتوبوس اسکانیا هم صادق است. در اتوبوس های اسکانیا نیز افراد بیشتر صندلی های وسطی را ترجیح می دهند. البته دو صندلی در کنار یخچال اتوبوس قرار دارد که به خاطر رفت و آمد مدام مسافران دیگر راحتی افرادی که آن جا نشسته اند دچار مشکل می شود. مزیتی که برای این دو صندلی وجود دارد، فضای جلوی این دو نسبت به سایر صندلی ها بیشتر بوده و مسافر راحت تر است.

سفر با اتوبوس

مقالات مرتبط: سفر ایمن با اتوبوس در دوران کرونا

نکته ای مهم درباره قیمت صندلی های مختلف اتوبوس

اگر فکر می کنید که صندلی های اتوبوس از قیمت متفاوتی برخوردارند باید بگوییم که اشتباه می کنید. تمامی صندلی های اتوبوس قیمت یکسانی دارند. بنابراین فقط این سلیقه مسافران است که باعث پرشدن سریع یک سری صندلی ها می شود. حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید که همه صندلی های اتوبوس دارای قیمت یکسانی هستند و شاید بتوان گفت کیفیت سفر شما به سرعت عملتان در رزرو بلیط اتوبوس بستگی دارد. ساعت رزرو بلیط، انتخاب شرکت اتوبوسرانی مناسب برای خرید بلیط و همچنین این که کدام صندلی را برای خود انتخاب می کنید، می توانید آرامش و کیفیت حاصلی از سفر شما را ضمانت نمایند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *