رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ اسفند ۱۴۰۱

بهترین مقاصد شمال برای نوروز ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

دوباره به شگفت انگیزترین زمان سال، یعنی نوروز خواهید رسید. نوروز زمانی برای سفر به برخی از نقاط کشور تا حال‌وهوای خود را عوض کنید. اما همیشه قبل از رسیدن به این زمان، برنامه و مقصد سفر از اهمیت زیادی برخوردار است که در این مقاله ما سعی داریم تا در مورد روستاهایی مانند ماسال، سوباتان و ماسوله و مناطقی که در اطراف آن‌ها قرار دارد، بیشتر صحبت کنیم. پس بیایید با هم شروع کنیم.

نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟

اگر در نوروز ۱۴۰۲ قصد سفر به شهرهای تاریخی را ندارید و به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستید، ما پیشنهاد می‌دهیم به طبیعت، جنگل و رودخانه سری بزنید. شما می‌توانید، ماسال را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. اما اگر هنوز اطلاع ندارید که ماسال کجا هست؟ باید گفت در منطقه‌ای از گیلان زیبا و در کنار رشته کوه‌های تالش که در بهار، هوای مطبوع و دلپذیری دارد و گذراندن نوروز در کلبه‌های چوبی که بیرون آن اقیانوسی از ابر و مه فرا گرفته، بسیار جذاب و دیدنی است. روستای کوچکی که مملو از سرسبزی و زیبایی است و رودخانه‌ای به نام خالکایی از کنار آن می‌گذرد. همچنین، پر از آبشارهای مرتفع و جنگلی است که گشت‌وگذار در آن لذت زیادی دارد. عواملی مانند آبشارهای خروشان، مناظر بر فراز منطقه و یا ییلاق‌های سرسبز هر کدام می‌توانند جاذبه دیدنی برای ماسال محسوب شوند.

ماسال
با این حال، محبوبیت بیشتر این روستا به دیدنی‌هایی مانند غار آویشو، منطقه باستانی اسبه ریسه و یا بام سبز مربوط می‌شود. جاذبه گردشگری دیگری که در فصل بهار بسیار دیدنی است، سوباتان نام دارد. روستایی که آرامش و زیبایی آن، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
این روستای مورد نظر طبیعتی منحصر به فرد با شکوفه‌های پر از گل، علفزار، چشمه‌های گوارا، گاو و اسب دارد. اگر به پیاده‌روی علاقه دارید، باید گفت از دریاچه نئور تا این روستا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دیدن دریاچه، جنگل، چشمه‌ و این روستای زیبا است. در ییلاق سوباتان کلبه‌های قدیمی با پنجره‌های چوبی، مناظر بی‌نظیری را خلق کرده که شاید تصور وجود چنین منطقه بکری در ایران دور از ذهن باشد. روستایی که خبری از دکل برق و آنتن موبایل و آلودگی صوتی نیست. یکی از مقاصد گردشگری که در ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده و در نوروز، هنوز لکه‌های برفی در برخی از نقاط آن دیده می‌شود. روستای سوباتان، محل رویش شقایق و گلپر است.

بخش جذاب این منطقه ییلاقی به خانه‌های چوبی و بافت سنتی آن بر می‌گردد که زیبایی طبیعت بی‌نظیر و کوه‌های سر به فلک کشیده و سرسبز را چندین برابر می‌کند. این مورد را نیز باید ذکر کرد که در سوباتان، گورستان‌های متعدد با قدمت هزاران سال پیش وجود دارد. پس اگر به تاریخ و تمدن سرزمین خود علاقه دارید، دیدن سوباتان در نوروز را از دست ندهید. از جاهای دیدنی دیگر روستای سوباتان آبشار ورزان، پارک جنگلی آلچالق و یا سرزمین آلوچه‌های بوته‌ای است. سوباتان دارای چشمه‌های آبی طبیعی است که در زمان نوروز، آب خنک و گوارایی دارد. اما روستای ماسوله، در دسته روستای پلکانی بدون تردد موتور سیکلت و خودرو قرار دارد که یک مقصد گردشگری محبوب شناخته شده است.
معماری این روستا به گونه‌ای است که حیاط و پشت‌بام‌ها به عنوان مناطق عابر پیاده مشابه خیابان‌ها عمل می‌کنند. پس اگر در نوروز به دنبال روستای رویایی، بسیار زیبا با معماری قدیمی هستید ماسوله را انتخاب کنید. روستایی که توسط دره‌های سرسبز، جنگل‌ و قله‌های ۳۰۰۰ متری احاطه شده و پر از جاذبه‌های دیدنی مانند بازار سنتی و یا پارک جنگلی است.

روستای ماسوله

اما در صورتی که قبلاً از این روستاها دیدن کردید، در نوروز ۱۴۰۲ به زیباترین شهر شمال ایران یعنی رامسر سفر کنید. شهری پر باران و قدیمی که جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی، تاریخی و تفریحی زیادی دارد. چشمه‌های آب گرم در این منطقه به چشمه‌های گوگردی معروف هستند که علاوه بر ویژگی‌های درمانی، چشم اندازهای زیبا و محیط دیدنی نیز دارند. در رامسر، دریاچه مصنوعی با جاذبه‌های طبیعی به نام قو است که در نوروز هوای مطبوع و بسیار تمیزی دارد. بزرگ‌ترین تله‌کابین ایران به مسافت ۲کیلومتر نیز در این شهر قرار گرفته که از ساحل دریای خزر تا قله‌های مرتفع کوه را به نمایش می‌گذارد. جاهای دیدنی شمال زیاد است و در هر شهری از این خطه بسیاری جاذبه گردشگری وجود دارد.
از جاذبه‌های دیدنی دیگر رامسر روستای جواهرده، روستای جنت رودبار و یاسد میجران است. اگر نوروز ۱۴۰۲ تصمیم به سفر در منطقه خوش آب‌وهوا داشتید، به تنکابن سفر کنید. تنکابن جدا از جنگل‌های سرسبز و رویایی‌اش به خاطر باغ‌های کیوی، پرتقال و چای نیز زبان‌زد خاص‌وعام است. علاوه بر آن‌که بزرگ‌ترین پرورش انواع گل، گیاهان رنگ‌ورنگ و زینتی در این شهر قرار دارد. برخی از دیدنی‌های این شهر نیز شامل چشمه سنگ بن چشمه، آبگرم فلکده، رودخانه لیسر و یا آبشار تودارک است.
در قلب مازندران و نزدیکی عباس‌آباد، روستای نشتارود واقع شده است که طبیعتی بسیار بکر و جاذبه‌های دیدنی جذابی دارد. بهتر است اطلاع داشته باشید که در این روستا، رودخانه و چشمه‌های مربوط به دو قرن پیش وجود دارد. پس اگر در نوروز به دنبال منطقه‌ای خوش آب‌وهوا، خنک با باد ملایم هستید نشتارود بهترین گزینه انتخابی است. از جاهای دیدنی نشتارود می‌توان به حیات وحش خشکه داران، حمام سنگی مکرود و یا پل فلزی نام برد که هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارند.
آیا از کلاردشت و سفر به آن در نوروز اطلاعی دارید؟ کلاردشت جایی مثل بهشت در ایران است و مطمئن باشید اگر در نوروز به آن سفر کنید، یکی از هیجان انگیزترین تجربیات در انتظار شما خواهد بود. شهر رویایی کلاردشت در استان مازندارن قرار دارد. اما بدین دلیل به بهشت معروف شده که جنگل‌های انبوه به همراه رودخانه سرد آبرود و کوه‌‌های بسیاری، اطراف آن را گرفته است.

ماسوله

خرید تورهای نوروزی از ایرانگرد

حال که با این شهرها آشنا شدید، شاید از خود بپرسید که کل فرآیند برنامه‌ریزی و خرید تور با بهترین قیمت چگونه باید انجام شود؟ سایت‌های زیادی، زمان خرید تور در نوروز به شما پیشنهاد خواهد شد. اما گشتن و پیدا کردن تور با قیمت مناسب، بسیار زمان‌بر و مشکل است. پس شما را با وب‌سایت ایرانگرد آشنا می‌کنیم.
در صورتی که وارد وب‌سایت ایرانگرد شوید، نیازی به گشت‌وگذار در سایت‌های دیگر ندارید. این سایت با مجریات معتبر تور که دارای مجوز هستند، همکاری دارد و تورهای مختلف به سرتاسر ایران از کویرنوردی تا جنگل‌گردی و سفر به شهرهای بزرگ را برای شما یکجا نمایش داده است.

البته این تنها ویژگی ایرانگرد نیست برای شما هم ممکن است، این اتفاق پیش آمده باشد که زمان خرید تور از موقعیت مکانی و یا دیدنی‌های شهر مورد نظر خود اطلاعی نداشته باشید. ایرانگرد موقعیت مکانی و دیدنی‌های هر شهری را به طور کامل توضیح داده تا با اطلاعات کامل و دقیقی که به دست می‌آورید، سفر خود را انجام دهید. نکته مهم دیگری که در وب‌سایت ایرانگرد دیده می‌شود، راحتی خرید هست. در این وب‌سایت، فیلترهایی برای جستجو در نظر گرفته شده تا انتخاب و خرید تور به راحتی و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
ایرانگرد همیشه و هر ساعتی در کنار شماست. پس در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز، انتخاب و خرید از این سایت امکان‌پذیر شده است. به‌علاوه در خیلی مواقع، هنگام خرید تور ممکن است، سوالاتی در ذهن شما پیش آید. ایرانگرد، پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته را نیز راه‌اندازی کرده تا در هر شرایطی و ساعتی به سوالات شما پاسخ داده شود. پس به جرات می‌توان گفت که تنها باید تصمیم بگیرید، قصد سفر به کجا را دارید. با استفاده از وب‌سایت ایرانگرد، خیالتان از خرید تور راحت باشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *