رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ مرداد ۱۴۰۰

بهترین شلوار برای طبیعت گردی

اشتراک گذاری

بهترین شلوار برای طبیعت گردی را می شناسید ؟ یکی از لباسهایی که برای کوهنوردی، کمپینگ یا طبیعت گردی معمول روزانه بسیار مهم است شلوار مناسب و مطابق با شرایط طبیعت گردی است. شلوار طبیعت گردی مناسب شلواری است که آزادی عمل مناسبی در شرایط حضور در طبیعت به طبیعت گرد بدهد. راه رفتن روی سطوح ناهموار مانند کوه، نیازمند آزادی عمل بالایی است، به همین جهت قواره و دوخت لباس‌های طبیعت گردی آزادتر از لباس‌ها معمول است. خصوصا در انواع شلوار طبیعت گردی شاهد این موضوع در ناحیه فاق و زانوها هستیم.

از نظر شرایط جوی نیز، با توجه به اینکه در طبیعت تماس مداوم با محیط وجود دارد، شلوار و لباس‌های طبیعت گردی بر اساس فصل مورد استفاده دسته بندی می‌شوند. معمولا لباس‌ها در سه نوع بهاره و تابستانه، پاییزه، زمستانه دسته بندی می‌شوند که هریک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

اگر قصد رفتن به سفرهای طولانی تری همراه با کوله پوشتی هستید، ممکن است شما شلواری را بخواهید که بتوانید به راحتی گلس (لیز خوردن عمدی برای پایین رفتن از شیب های تند پوشیده از برف ) کنید و یا اینکه آن را به شلوارک برای روزهای گرم تابستانی تبدیل کنید. اگر شما کمتر اهل پیاده روی هستید؛ اما در فضای بیرونی به سختی کار می کنید، شما ممکن است به دنبال چیزی باشید که در شرایط محیطی که هر روز از آن استفاده می کنید، دوام بیاورد. همچنین بسیاری از مردم از شلوار های مخصوص پیاده روی برای بالارفتن، یوگا و یا حتی به سادگی، به عنوان سبکی از پوشش روزمره خود استفاده می کنند. خوشبختانه، تولید کنندگان، تولیدات خود را متناسب با هر گونه از انواع نیاز های شما، تطبیق داده اند.

شلوار مناسب طبیعت گردی

انواع شلوار ها

ما به طورکلی دریافتیم که؛ شلوار های مخصوص پیاده روی، بر اساس طراحی آنها به چند دسته تقسیم می شوند.یکی از نکاتی که شما باید در خرید خود، درنظر بگیرید این است که آیا بهتر است با یک شلوار معمولی بلند به سفر رفت؟ یا شلواری که به راحتی از طریق باز کردن زیپ هایی که در آن تعبیه شده، قابل تبدیل به شلوارک باشد؟ و یا اینکه با تا کردن لبه آن بتوان آن را به شلوار های کوتاه کاپری تبدیل کرد یا خیر. همانگونه که تنوع انواع لباس ها و پوشش ها در فضای باز زیاد است، نظرات کوهنوردان نیز متفاوت است. در زیر نقاط قوت و ضعت هر نوع را، با جزئیات بیشتر توضیح داده ایم.

شلوار استاندارد

اینها برای پیاده روی عالی هستند؛ زیرا پاهای شما را نسبت به شلوار های کوتاه، گرم تر نگه می دارند و از آن در برابر گزش حشرات، سایش خارها و سنگ ها، باران و قرار گرفتن در برابر آفتاب و باد محافظت میکنند. همچنین، شلوارهای استاندارد مناسبترین نوع دربرابر هوای خنک و مرطوب، و گرم و آفتابی، هستند.بعضی از انواع شلوارهای استاندارد، منحصرا مناسب برای آب و هوای سرد و بارانی هستند. اگرچه آنها اغلب مکانیسمی ندارند که بطور خاص برای ایمن سازی آنها طراحی شده باشد، با این حال به دلیل خاصیت ارتجاعی موادی که در آنها استفاده شده، پاها به راحتی می توانند جمع شوند و همچنین از نظر منطقی ایمن باقی بمانند. بدون حداقل یک جفت شلوار عازم سفر های چند روزه کوهنوردی، ترکینگ و … نشوید و پیشنهاد می شود که اگر می خواهید از شلوار های معمولی استاندارد استفاده کنید، حتما یک جفت شلوار کوتاه نیز همراه خود داشته باشید.شلوار های استاندارد معمولی همچنین برای کسانی که می خواهند از آن در سطح شهر، کار و یا تعطیلات آخر هفته استفاده کنند نیز بهترین انتخاب است و استایلی رایج و روزمره به حساب می آید.

شلوار های قابل تبدیل

شلوار های قابل تبدیل، در قسمت بالای زانوها، زیپ هایی دارند که به کوهنوردان این اجازه را میدهند که با باز کردن زیپ ها، بتوانند قسمت پایینی شلوار را جدا کنند و آن را به شلوارک تبدیل کنند. بسیاری از کوهنوردان از تنوع و کاربری چند گانه این نوع شلوار ها را دوست دارند، زیرا فضای کمتری را اشغال میکند و وزن کوله پشتی شان را کم میکند. همچین زمانی که قسمت پایینی شلوار کثیف شد، شما می توانید با جدا کردن قسمت پایینی و شستن آن، زحمت شستشوی کل شلوار را از سر خود کم کنید. علاوه بر آن شما می توانید زیپ بالای زانو ها را تا نیمه باز کنید تا روزنه ای به منظور هواکش ایجاد شود و یا اینکه قسمت پایینی شلوار را باز کرده، آن را بپیچانید و از آن به عنوان پوشش روی کفش استفاده کنید.

با این حال در عمل، اغلب کوهنوردان ترجیح می دهند که قسمت پایینی شلوارشان به صورت یکپارچه و متصل به شلوار در تمام طول مسیر باقی بماند و یا اینکه آنرا در داخل کوله خود نگه می دارند و از آن استفاده نمی کنند. کوهنوردان، برای تبدیل کردن تقریبا تمام شلوار های قابل تبدیل به شلوارک، مجبورند کفش های خود را دربیاورند و براین کار باید یک توقف نیم روزی داشته باشند، که قاعدتا، این عمل،کاری طاقت فرساست .از طرفی این نوع شلوار ها به دلیل داشتن زیپ، کمی سنگین تر هستند و بار اضافه ایجاد میکنند؛ گاهی به همراه داشتن یک شلوار کوهنوردی معمولی و یک شلوارک بادی، سبک تر و به صرفه تر از شلوارهایی قابل تبدیل با کاربری های غیر ضروری است. علاوه بر آن، از دیگر مشکلات این نوع شلوار، گیر کردن زیپ ها و نمایان شدن قسمتی از ران به دلیل باز بودن زیپ هاست .

بعضی از شرکت های تولید کننده این نوع مشکلات را در تولید انواع مدل شلوار های استانداد و تندیل پذیر برطف کرده اند و آنها را ارتقا داده اند.

شلوار مناسب طبیعت گردی

شلوار های تاشو (جمع شونده)

در واقع این مدل شلوار ها جایگزینی برای شلوار های معمولی هستند که بعضی از مدل های در قسمت پایین آن دکمه ای تعبیه شده و در بعضی دیگر پارچه قسمت پایین آن قابلیت ارتجاعی دارد که می تواند جمع شود، هردوی این قابلیت ها به شما اجازه می دهند که بتوانید شلوار خود را کوتاه تر کنید. این ویژگی شلوار های تاشو مناسب برای هوای گرم است و دردسر شلوار های تبدیل را هم ندارد. البته تمام شلوارها را می توانید از قسمت انتهایی تا بزنید ویژگی ای که این نوع شلوار ها را از سایر شلوار ها متمایز میکند این است که قسمت تا زده ی شلوار در هر فعالیتی تا هر زمان که شما بخواهید، ثابت باقی می ماند.

ویژگی منحصربه فردی که این نوع شلوار ها دارند، این است که در قسمت پایینی خود دکمه ای دارند که با عث می شود ، قسمت تاشده ثابت باقی یماند. همچنین در قسمت داخلی پاچه شلوار نواری تعبیه شده است که برای دوچزخه سواران در شب قابل رویت است.

شلوار مناسب طبیعت گردی

اندازه، تناسب و قابلیت جا به جایی

پیشنهاد ما به شما این است که اندازه شلوار جذب و چسپان باید، اما بیش از حد تنگ نباشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که شلوارهای گشادتری انتخاب کنند اما تجربه ما ثابت کرده است که شلوار هایی که خیلی گشاد اند، سنگین تر هستند ، در هوای طوفانی شل می شوند، ایجاد صدا می کنند و ممکن است به خار و خاشاک های مسیر نیز گیر کنند و پاره شوند! این موارد در کوهنوردی های طولانی مدت می تواند بسیار آزاردهنده باشد . از طرفی دیگر ، اگر شلوارتان نیز خیلی تنگ باشد باعث خراشیدگی پاها ، محدود کردن جابجایی آن در پا و ناراحتی در اطراف میان تنه ،زانو و باسن شما می شود . مدل هایی که دارای آزادی بیشتر در قسمت زانو ها هستند و یا خشتک بلندتری دارند، بسیار راحت تر هستند و در بدن بهتر جابجا می شوند. این شلوارها با داشتن مقادیر زیادی اسپندکس و پارچه های کشسانی ، از مناسب ترین نوع شلوارها هستند.

توجه داشته باشید که شلوارهای کوهنوردی با پوشیدن مکرر در سفرها، مقداری کش می آیند و جا باز می کنند؛ تا زمانی دوباره شسته و خشک شوند به نظر می رسد قدری گشاد تر شده اند. همچنین کوهنوردان در سفر های خود ، وزنشان کاهش می یابد و سایز کمرشان کمتر می شود . به همین دلیل ، به شما پیشنهاد می کنیم به دنبالی مدلی باشید که دارای یک کمربند ، بند کشی و یا سگک باشد تا اگر به کوهنوردی های چند هفته ای می روید، به راحتی بتوانید اندازه شلوار خود را تنظیم کنید .

اقلیم و مقصد سفر

عموما شلوار های مخصوص پیاده روی در انواع مختلفی مناسب برای طیفی از تنوع اقلیمی، ساخته شده اند؛ اما بعضی از آنها به شرایط اقلیمی خاصی اختصاص دارند؛ به عنوان مثال بعضی از آنها شما را در هوای گرم و خشک خنک نگه می دارند و در مقابل بعضی دیگر با داشتن لایه های عایق شما در هوای سرد و مرطوب گرم می کنند. در پایین ، به بعضی از این نکات اشاره کردیم که بسته به اینکه در چه محیطی کوهنوردی می کنید به کارتان خواهد آمد .

گرم و خشک

از یک طرف در هوای گرم تابستانی، شما ممکن است ترغیب به پوشیدن سلوار کوتاه و خنک شوید. از طرفی دیگر ، ترجیح می دهید که از پاهای خود در برابر اشعه مستقیم خورشید ، باد و یا تیغ های خس و خاشاک محیط محافظت کنید . در این مواقع شلوار های قابل تبدیل مناسب ترین گزینه هستند . پارچه های سبک تر از پای شما به خوبی حفاظت می کنند و وزنی هم ندارند . شما سیستم تهویه شلوار خود، به عنوان رنگ را که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد را نیز در نظر بگیرید. اگر برای یک روز در هوای گرم کوه پیاده روی، می کنید، شلوارک گزینه ی خوبی است اما شلوارهای مخصوص کوهنوردی پوششی ضروری برای سفر های چند روزه است .

شلوار مناسب طبیعت گردی

سرد و معتدل

در بهار و پاییز، برای صعود در ارتفاعات، با تاکید بیشتری شلوار های کوهنوردی را توصیه می کنیم. زیرا بدن شما را از سرما و طوفان حفظ می کند . در روزهای گرم تر نیز ، وجود سیستم های تهویه هوا و منفذ های شلوار، راه حلی مناسب برای مقابله با گرما است. افراد متبحر در این زمینه، عموما تنها یک جفت شلوار با خود حمل می کنند ، این به معنی وزن کمتر و فضای بیشتر در کوله پشتی است .

نکته قابل توجه دیگر اینکه، بهار و پاییز علاوه بر سرما مرطوب ترین فصل ها در مناطق هستند و احتمال بروز هایپوترمی (هایپوترمی یا سرمازدگی یک بیماری عمومی است، که به دنبال کاهش دمای بدن باعث آسیب به همه اندام‌ها و اختلال کارکرد آن‌ها می‌شود.

در این مواقع از سال افزایش می یابد. اگر در یک طوفان بارانی گرفتار شدید ، احتمالاً به دنبال شلوارهایی خواهید بود که مانع مانع از نفوذ اب به درونشان شود. داشتن یک پوشش با دوام ضد آب ( DWR ) و یا روکش های پارچه ای نایلون ، یکی از باید ها، در این مناطق است . این پارچه ها کمتر آب را به خود جذب می کنند و خیلی سریع تر نیز خشک می شوند. اگر شما مرتبا با هوای بارانی مواجه می شوید، لازم که حتما یه شلوار بارانی ماملا ضد آب همراه خود داشته باشید.

محیط های بارانی

اگر در آب و هوای بارانی و اقلیم سرد، کوهنوردی می کیند ، پیشنهاد ما به شما حتما استفاده از شلوارهای ضد آب است . نکته قابل توجه و مهم دیگر اینکه، اگر این بارش ها با هوای سرد و طوفانی ترکیب شوند ، در صورت نبود پوشش مناسب، به شرایط سختی دچار می شوید و حتی ممکن است جان شما در خطر بیفتد .

شلوار مناسب طبیعت گردی

پوشش های دفع آب (DWR) و مقاوم در برابر تغییرات جوی

بیشتر تولید کنندگان از روکش دفع آب در قسمت بیرونی بسیاری از پوشاک استفاده می کنند. به خصوص در مورد لباس های ضد آب و بارانی مانند کاپشن و شلوار، پوشش DWR مانع از نفوذ آب در پارچه می شود تا پارچه بتواند به خوبی تهویه کند. شلوار پیاده روی به طور معمول کاملاً ضد آب نیست ، اما یک پوشش DWR می تواند به میزان کافی مانع از جذب آب شود و باعث راحتی شما شود. در صورت عدم رعایت نکات گفته، شما به طور حتم در طوفان باران خیس خواهید شد.

پوشش های ضدآب DWR ، قطرات بارش را قبل از اینکه فرصت نقوذ به لایه های زیرین داشته باشند را از سطح لباس دفع می کنند اما در اکثر مواقع در بارش های شدید، کاملا خشک نمی مانید و مقداری خیس می شوید . علاوه بر این ، پوشش های ضدآب به مرور زمان کهنه می شوند ، بخصوص اگر فعالیت های سایشی ( کوهنوردی و.. ) را انجام می دهید و یا زیاد ، پوشش های خود را می شویید. به طور طبیعی ، این پوشش ها، در نواحی اطراف زانو ، ران های تحتانی و باسن زود تر از بین می رود.

همچنین شایان ذکر است که میزان مقاومت همه پوشش های DWR در برابر آب یکسان نیست و میزان نفوذ پذیری برای انواع شلوار ها متفاوت است. در اکثر موارد ، پوشش DWR به میزان کافی آب را دفع می کرد، اما تمام شلوارها با تشدید میزان آب مقداری از آن را جذب خود می کنند.

درجه UPF

با اینکه تمام پارچه ها، توان مختصری در برابر اشعه های فرابنفش خورشید، دارند ، تمام شلوارهایی که در این مقاله گنجاندیم دارای UPF 50 می باشند . به خصوص هنگام پیاده روی در ارتفاعات ، در تابستان یا صحرا ، محافظت از آفتاب یکی از اصلی ترین مزیت های پوشیدن شلوار پیاده روی به جای شلوارک است. برای افرادی که پوست حساسی دارند و به راحتی می سوزند این قضیه اهمیت بیشتری دارد.

فرق بین درجه SPF و UPF چیست ؟

SPF (عامل محافظت در برابر آفتاب) میزان زمانی که طول می کشد تا پوستتان در برابر تابش آفتاب بسوزد را اندازه می گیرد ، به همین دلیل در کرم های ضد آفتاب رایج است. درجه بندی UPF (فاکتور محافظت از ماوراء بنفش) یک امتیاز برای لباس است که میزان اشعه ماوراء بنفش را که از طریق پارچه به پوست شما می رسد ، اندازه گیری می کند.

این نمره ها به چه معنی می باشد ؟

مانند امتیاز SPF ، هرچه قدر میزان UPF بالاتر باشد ، از لباس محافظت بیشتری می کند. برای مثال یک تی شرت با نمره UPF 25 ، حدود ۴ درصد از اشعه های فرانفش را جذب، ویک جفت شلوار با UPF بالای ۵۰ ، کمتر از ۲ درصد را جذب خود می کند . لباس هایی با UPF پایین تر از ۱۵ ، به استاندارد های آن نمی رسند و نمره ای دریافت نمی کنند اما فقط برای مقایسه ، یک تی شرت سفید کتان ساده ، نمره ای حدوی ۵ -۸ را دارد که تقریبا ۲۰ درصد از اشعه های فرابنفش را به خود جذب می کند ! این باز هم بهتر از هیچی نپوشیدن است !

این نمره های چگونه عمل می کنند ؟

لباس با توجه به عوامل مختلفی ، دارای درجه حفاظت UPF متفاوت هستند؛ این عامل ها شامل: ساخت ، رنگ و فرآوری هستند. انتخاب درست پارچه ، مثل نایلون و پلی استر ( که هر دو، دفع اشعات مضر خورشید را به خوبی انجام می دهند ) که با چگالی بیشتر و بافت محکم خود اجازه ی نفوذ کمی از اشعات فرابنفش را به بدن می دهند، بسیار اهمیت دارد. رنگهای متفاوت نیز، تاثیر متفاوتی بر میزان اشعه ای که می تواند از طریق پوشاک نفوذ کند می گذاردند . رنگ البسه به خودی خود می تواند به نمره ی UPF پوشش اضافه کند . در آخر، اضافه کردن چند مواد شیمیایی به لباس، برای بالابردن نمره UPF انجام می شود.

آیا به لباس هایی با نمره UPF نیاز دارید؟

همه لباس ها در برابر اشعه خورشید تا حدی محافظت می کنند ، و به احتمال زیاد شما هرگز زیر پیراهن خود آفتاب سوختگی نکشیده اید. فرادی که پوست حساسی دارند ، بهتر است از این لباس ها بهره بیشتری بگیرند. اگر به مناطق استوایی ، ارتفاعات زیاد ، یا مناطقی که در نزدیکی آب یا مزارع برفی قرار دارند ، سفر می کنید ، به حفاظت بیشتری در برابر خورشید نیاز دارید و باید لباس هایی با UPF بالا تهیه کنید. در کل پوشیدن لباسی های با نمره UPF ، نیازی اساسی برای گشت و گذار در طبیعت نیست اما با پوشیدن آن اطمینان خاطر دارید که کمتر در معرض اشعات مضر خورشید هستید .

رنگ

رنگ یکی از مواردی است که خیلی ها، در انتخاب لباس خود در هنگام کوهنوردی، آن را نادیده می گیرند . اکثر افراد رنگ شلوار یا سایر لباس های خود را بر اساس استایل وتیپ خود انتخاب می کنند، اما در واقعیت ، رنگ می تواند تفاوت زیادی در عملکرد و همچنین احساس شما در شرایط مختلف ایجاد کند. خوشخبتانه ، تمام شلوارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است دارای طیف رنگ بندی زیادی هستند و از این بابت مشکلی نخواهید داشت .

به طور کلی ، ما برای پیاده روی در آفتاب یا آب و هوای گرم ، لباس های سفید ، برنزه ، بژ یا سایر لباس های رنگی بسیار سبک را ترجیح می دهیم. به همین ترتیب در صعود های خود در فصول سرد و یا ارتفاعات زیاد، از لباس های تیره و سیاه استفاده کنید . تجربه نشان داده است رنگ شلوار شما تاثیر مستقیمی در احساس آن در پاهای شما و همچنین خشک شدن آن دارد . پوشش های سفید و رنگ روشن ، تابش خورشید را منعکس می کنند ، پس مقداری کمی از حرارت را جذب خود میکنند و شما را خنک نگه میدارند و تعرق شما را به تاخیر می اندازند . لباس های سیاه و رنگ های تیره، تابش و حرارت خورشید را جذب می کنند ، پس شمار را گرم تر نگه می دارند ، باعث تعرق شما می شوند و زودتر نیز خشک می شوند . انستن این اطلاعت، تاثیر بسزایی در صعود شما دارد و جزو نکاتی هستند که همیشه قبل از صعود به مناطق مورد نظر خود باید آن ها را در نظر گرفت .

ویژگی‌های شلوار مناسب طبیعت گردی در فصل تابستان

تنفس پذیری بالا

یکی از اولین و مهمترین ویژگی‌های یک شلوار تابستانه برای افراد، تنفس پذیری مناسب پارچه است. تنفس پذیری موجب تهویه بهتر هوا در اطراف پوست شده و از افزایش دمای بدن و همچنین ایجاد حس ناخوشایند گرما جلوگیری می‌کند.

در بازار پارچه‌های تنفس پذیر با تنوع بالایی وجود دارد که در انواع شلوار طبیعت گردی مردانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. معمولا برندها و تولید کنندگان شلوار و البسه کوهنوردی از پارچه‌هایی با اسامی خاص خود استفاده می‌کنند که در اصل نوع پارچه اکثر آن‌ها یکسان است.

آبگریزی و خشک شوندگی سریع

هم در تابستان و هم در زمستان، مواجهه با آب برای یک طبیعت گرد امری اجتناب ناپذیر است. همچنین در فصل تابستان تعرق بالاتر بدن، لزوم استفاده از پارچه‌ها با قابلیت خشک شوندگی سریع را ایجاب می‌کند.

یک پارچه آب گریز، دیرتر از سایر پارچه‌ها خیس شده و زودتر از آن‌ها خشک می‌شود. از اینرو زمانی که در معرض باران باشید یا از عرض رودخانه‌ای گذر کرده باشید، نگرانی از بابت خشک شدن لباس خود نخواهید داشت.

شلوار مناسب طبیعت گردی

امکان تبدیل شلوار به شلوارک طبیعت گردی

بیشتر شلوارهای تابستانه طبیعت گردی، امکان تبدیل و جداسازی ساق پای شلوار را برای کاربر فراهم می‌کنند. بسته به این که در چه بستری اقدام به طبیعت گردی و پیمایش می‌کنید، ممکن است ترجیح شما به استفاده از شلوارک یا شلوار باشد. از این‌رو با امکان جدا سازی ساق پا و تبدیل شلوار طبیعت گردی به شلوارک، به راحتی تصمیم گیری در خصوص نحوه استفاده از شلوار برای کاربر قابل انجام خواهد بود.

از سوی دیگر بینیاز شدن شما از بابت حمل دو مدل شلوار طبیعت گردی، موجب سبک‌تر شدن کوله پشتی و بار طبیعت گردی خواهد شد.

محافظ نواحی حساس شلوار

در همه شلوارهای طبیعت گردی، در محل‌های حساس مانند زانو، ساق و ناحیه باسن یک لایه محافظ پارچه اضافه مورد استفاده قرار گرفته تا در برخورد با سطوح زبر و خشن طبیعت دچارشلوار طبیعت گردی دچار آسیب دیدگی نشود.این محافظ در شلوار‌های تابستانه طبیعت گردی، دارای خاصیت تنفس پذیری است که موجب خنکی بیشتر شلوار خواهد شد. از اینرو در هنگام تهیه و خرید شلوار و البسه طبیعت گردی باید به جنس این نواحی و نحوه حفاظت از آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

۴ مدل از بهترین شلوارهای طبیعت گردی زنانه و مردانه

شلوار کوهنوردی زنانه کایلاس مدل KG520406

کایلاس یکی از تولیدکنندگان برجسته لوازم کوهنوردی است. شلوار ترکینگ کایلاس مدل ۵۲۰۴۰۶ این برند مخصوص تابستان و بهار طراحی شده است و ویژگی‌های یک شلوار مناسب برای طبیعت گردی روزمره و عادی را دارا است.بدنه نایلونی این شلوار از نوع تنفس پذیر با قابلیت خشک شدن سریع بوده که علاوه بر فراهم کردن خنکی لازم برای فعالیت پیمایش، خاصیت آبگریزی و جلوگیری از نفوذ آب به داخل را نیز دارا است.

شلوار کوهنوردی زنانه کچوا مدل ۳FLS-01

کچوا یکی دیگر از تولیدکنندگان لوازم طبیعت گردی است که شلوارها و البسه آن در دنیا طرفداران خاص خود را دارد. این محصول از کمپانی دکتلون فرانسه ( کچوا ) برای طبیعت گردی سبک و عادی طراحی شده که می‌تواند در فصول بهار، تابستان و پاییز مور استفاده قرار بگیرد.جنس پارچه این محصول از پلی آمید بوده و دارای خاصیت کشسانی مناسبی است که انعطاف پذیری خوبی را برای کاربران فراهم می‌کند.تنفس و تهویه شلوار به دلیل استفاده از پلی آمید بالا بوده و از سوی دیگر پوشش ضد آب آن موجب ایجاد خاصیت آب‌گریزی می‌شود.

شلوار کوهنوردی مردانه کلمبیا مدل af00307

اگر برای شما قابلیت تبدیل شلوار مهم باشد، این بهترین شلواری است که در بازار با قیمتی مناسب قابل تهیه خواهد بود. قابلیت تبدیل شلوار طبیعت گردی مردانه کلمبیا به شلوارک به وسیله دو زیپ روی پای شلوار ممکن است.پارچه پلی استری علاوه بر فراهم کردن خاصیت تنفس پذیری، استحکام و دوام خوبی را در برابر سایش و ناملایمات محیط کوهنوردی برای شما فراهم می‌کند.همچنین به همراه این شلوار یک عدد کمربند کوهنوردی نیز عرضه شده که برای فعالیت‌های طبیعت گردی بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود

شلوار کوهنوردی مردانه کرویت مدل ۲۰۲۰

اگر به دنبال کیفیت هستید و کارایی برای شما اهمیت بالایی دارد، شلوار کوهنوردی تولید کریویت پیشنهاد ما به شما خواهد بود. این شلوار برای استفاده در فصول گرم سال تولید شده و دارای خاصیت کشسانی بالایی است. همچنین بدنه شلوار از جنس پلی‌استر بوده که تهویه مناسب را برای کاربر فراهم می‌کند.شلوار کریویت یکی از گزینه‌های مناسب برای باران و پیاده روی در مناطق خیس و حاشیه رودخانه است. به دلیل خاصیت خشک شوندگی سریع و بهره گیری از پوشش آب گریز، دیرتر خیس شده و زودتر از سایر شلوارها خشک می‌شود.دوخت شلوار کریویت مطابق با استانداردهای روز دنیا صورت گرفته و دوام بالایی برای پارچه و شلوار را در ناهمواری‌ها و چالش‌های روبرو در طبیعت تضمین می‌کند.

شلوار مناسب طبیعت گردی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *