رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

انتخاب صندلی مناسب سفر

اشتراک گذاری

صندلی های سفر وسیله ای هستند با اندازه مناسب شخص که برای نشستن در فضای باز و لذت بردن از آن کاربرد دارد . گاهی نشستن بر روی زمین احساس ناخوشایندی را منتقل می‌کند در این صورت نیاز به داشتن این صندلی سفری بیشتر می‌شود و از آنها می‌توان به ‌عنوان جایگزینی مناسب برای زیرانداز‌های بزرگ و جاگیر در طول مسیر سفر بهره برد.در این مطلب راههای انتخاب صندلی مناسب سفر را آورده ایم تا با مطالعه آن براحتی صندلی دلخواه را خریداری کنید . پس با ما همراه باشید .

انتخاب صندلی برای سفر

اغلب مردم برای اینکه این صندلی ها بسیار سبک و راحت هستند در صدد خرید آن ها اقدام می کنند ، همچنین ویژگی دیگر این صندلی ها تاشو بودن آن هاست . همانطور که از اسم آن ها پیداست این صندلی ها با تا شدن می توانند حجم کمتری پیدا کنند و در نتیجه فضای کمتری را اشغال کنند . این محصولات بیشتر برای استفاده در سفر ها مناسب می باشند و به راحتی می توان آن ها را در صندوق عقب یا زیر پا و هرجای دیگر جاسازی کرد و در صورت احتیاج آن را راه اندازی و با استفاده از آن احساس خوبی داشت . حال شاید برای شما سوال باشد که یک صندلی تاشو با کیفیت برای مسافرت و استفاده های دیگر چه نوع صندلی ای می باشد و یا چه صندلی با چه جنس بدنه ای می تواند وزن یک فرد سنگین وزن را تحمل کند ؟ یا کدام صندلی از ابعاد بزرگتری برخوردار می باشد و آیا می تواند فضای کافی برای قرار گیری افراد فراهم آورد. ما معتقدیم که نشستن در فضای بیرون منزل و لذت بردن از مناظر به اندازه ی ماجراجویی لذت بخش است.

انتخاب صندلی برای سفر

آیا به صندلی مسافرتی نیاز داریم؟

ما، سالیان سال، از سنگ، چوب ، درخت به عنوان صندلی برای استراحت در دل طبیعت استفاده میکردیم.برای کمپینگ هایی که با ماشین میرویم، صندلی های ارزان قیمت تاشو ، تشک های مخصوص به نام بولدرینگ پد و کولر را به عنوان وسایلی برای بهتر شدن سفر، یافتیم.میتوانید با لوله کردن کاپشنتان، از آن به عنوان بالش استفاده کنید اما باید بدانید که هیچ چیز را نمیتوان جایگزین راحتی یک صندلی واقعی کرد.این کاملا به شما بستگی دارد که به وزن اهمیت میدهید یا قیمت. واینکه کدام را ترجیح میدهید.

طراحی و ساخت صندلی مسافرتی

در راهنمای خرید صندلی مسافرتی طراحی و ساخت صندلی از نکات مهم محسوب میشود. صندلی های تاشو در ابعاد و طرح های مختلفی ارائه شده اند و افراد می توانند بسته به سلیقه و کارایی آن ها اقدام به خرید صندلی محبوب خود کنند . برخی به دنبال خرید صندلی های تاشویی می باشند که برای قرار گیری یک نفر طراحی شده اند . صندلی هایی که برای قرارگیری یک نفر طراحی می شوند عمدتا دارای تنوع زیاد تری به نسبت دیگر صندلی ها دارند . صندلی ها دارای ابعاد مختلفی در تکیه گاه می باشند و گاهی تکیه گاه های آن ها پهن و باریک و همچنین ارتفاع کم یا بلند می باشند . نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت می باشد این است که پشتی و تکیه گاه باید اندازه ی استانداردی داشته باشد و بتواند کل کمر را پوشش دهد و از فشار آمدن به کمر جلوگیری کند . برخی از صندلی ها با رویه ی طبی ایجاد می شوند صندلی های طبی به دلیل اینکه دارای رویه ی نرم و مواج می باشند طبی خوانده می شوند . این صندلی ها به نسبت سایر صندلی های تاشو بسیار نرم و راحت تر هستند و با رویه ی مشبک می توانند به خوبی انعطاف پذیر باشند و اینگونه از صندلی های تاشو با قرار گرفتن فرد بر روی آن به خوبی منعطف می شوند و فرم بدن را به خود می گیرند ، در نتیجه فرد حس بهتری را داشته و از نشستن طولانی مدت هرگز خسته نمی شود . نوع تاشو بودن این صندلی ها نیز متفاوت است ، گاهی میله ها به صورت متصل بوده و گاهی با جدا کردن می توان آن ها را راه اندازی و جمع کرد . برای اطلاع از طریقه ی صحیح راه اندازی می توانید از دفترچه ی راهنمای محصول کمک بگیرید . در دیگر تفاوت های این صندلی ها می توان به دسته دار بودن برخی از آن ها اشاره کرد . صندلی هایی که دارای دسته های کناری می باشند بیشتر توصیه می شوند چرا که از آویزان ماندن دست ها به خوبی جلوگیری می کنند و فرد به راحتی با قرار گرفتن دست ها بر روی آن خسته نمی شود . صندلی هایی که دسته در آن ها وجود ندارد به گونه ای طراحی شده اند که به تخت خواب تاشو نیز قابل تغییر می باشند که در صورت تخت شدن صندلی خرید آن نیز مانعی ندارد ، چون که دیگر دسته دار نبودن آن کمیت حساب نمی شود . همچنین برخی از این صندلی ها دارای سایه بان زیبا و کاربردی می باشند که شما می توانید طبق سلیقه ی خود این صندلی ها را انتخاب کنید . بهتر است صندلی های سایه بان دار را انتخاب کنید چرا که وجود آن ها می تواند کمک شایانی در مقابله با نور آفتاب بکند ، همچنین برخی از این سایه بان ها قابلیت جدا شدن دارند که می توان در صورت نیاز نداشتن آن ها را جدا کرد . همانطور که در بالا گفته شد ابعاد صندلی ها مختلف می باشد و صندلی هایی دو نفره و حتی چهار نفره وجود دارند که هر کدام نیز ویژگی های خاص خود را دارند.

جنس بدنه ی صندلی مسافرتی

در راهنمای خرید صندلی مسافرتی ، جنس بدنه ی آن از مهم ترین نکات است . هرچه جنس بدنه و دیگر قسمت های صندلی ها مرغوب تر و مقاوم تر باشد ، می توان از آن محصول انتظارات بیشتری چون نرمی و راحتی و نیز عمر طولانی تری را انتظار داشت . اغلب صندلی ها دارای رویه های اغلب برزنتی با الیاف بسیار نرم یا پلی استری می باشند این رویه ها هر دو از اجناس بسیار مرغوب و انعطاف پذیر می باشند که می توانند به خوبی منعطف شوند و خاصیتی فنری داشته باشند . این اجناس برای تولید رویه ی صندلی های تاشو بسیار مناسب می باشند و اغلب تولید کنندگان مطرح نیز از این اجناس در تولیدات خود استفاده می کنند . جنس بدنه ی این صندلی ها نیز اغلب از آلیاژ بسیار محکم و مقاوم آهن تشکیل شده اند که دارای خاصیت ضد زنگی نیز می باشند ، گاهی بدنه ی برخی از این صندلی ها نیز از آلومینیوم مقاوم ساخته شده اند که مقاومت بسیار زیادی را در برابر وزن می توانند تحمل کنند. همچنین صندلی هایی که از بدنه ی فایبرگلاسی تولید شده اند نیز جز صندلی های درجه یک و با کیفیت محسوب می شوند . صندلی هایی که بدنه ی آن ها آلومینیوم و فایبرگلاس تهیه شده اند از وزن سبک تری برخوردار می باشند و به همین دلیل حمل آن ها نیز راحت تر است .

قابل حمل بودن

قابلیت حمل صندلی مسافرتی از نکات مورد توجه در راهنمای خرید صندلی مسافرتی است. مهم‌ترین مسئله هنگام جمع کردن وسایل سفر، قابلیت حمل آن‌ها به‌شکلی راحت است. صندلی مسافرتی باید ساختاری تاشو داشته باشد تا به‌آسانی و بدون دردسر آن را از جایی به جای دیگر ببرید.

انتخاب صندلی برای سفر

نحوه صحیح نشستن روی زمین

پس از بررسی راهنمای خرید صندلی مسافرتی و خرید یک صندلی مسافرتی خوب اکنون نحوه صحیح نشستن روی زمین را به شما آموزش می دهیم. برای اینکه به شکلی صحیح روی زمین بنشینید، باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که وزنتان نباید روی استخوان دنبالچه قرار گیرد یا به تعبیر دیگر، نباید روی استخوان دنبالچه بنشینید. در شیوه‌ی درست‌نشستن، وزن باید بر استخوان نشیمن‌گاه قرار گیرد و البته در چنین حالتی باید سعی شود که بیشتر فشار بر عضلات و ماهیچه‌ها باشد. افراد در حالت عادی و برای نشستن روی زمین، چند حالت را انتخاب می‌کنند: چهارزانو، دوزانو و درازکردن پا. در بین این سه حالت، نشستن به صورت دوزانو بدترین حالت ممکن است که باعث خواهد شد فشار بسیار زیادی به زانو و کمر وارد شود و بهتر است برای نشستن، دو حالت چهارزانو یا دراز‌کردن پا را انتخاب کنید. در این دو حالت، فشار بسیار کمتری به زانو و کمر می‌آید و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

انتخاب صندلی برای سفر

راحتی در سفر با صندلی راحت نشین

با توجه به اصول و شیوه‌ی درست‌نشستن، صندلی راحت نشین به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد.در دو حالت چهارزانو یا دراز‌کردن پا از آن استفاده کنید. از نکات بسیار مهم در هنگام نشستن، زاویه‌ی قرارگرفتن کمر به نشیمن‌گاه است. در چنین حالتی بهتر است کمر به صورت عمود بر نشیمن‌گاه قرار نگیرد؛ زیرا نشستن در این حالت، باعث افزایش فشار به کمر و ستون فقرات خواهد شد. همچنین برخی افراد در زمان درازکردن پا از تکیه‌گاه استفاده نمی‌کنند که همین امر در درازمدت، در ستون فقرات، قوس و انحنا ایجاد خواهد کرد. صندلی راحت‌نشین با توجه به این مطلب، به گونه‌ای ساخته شده است که با تنظیم زاویه‌ی پشتی، بتوانید به شکلی راحت بر آن بنشینید و استراحت کنید

در قسمت پشت نشیمن‌گاه این صندلی، دو زائده وجود دارد که با توجه به آن می‌توانید زاویه‌ی تکیه‌گاه را به پشتی صندلی تغییر دهید. همچنین در بخش انتهایی تکیه‌گاه این صندلی، کشی قرار گرفته است که به کمک آن می‌توانید بالشی کوچک را به صندلی خود وصل کنید و تکیه‌گاهی نرم‌‌تر و راحت‌تر داشته باشید.

انتخاب صندلی برای سفر

انواع صندلی ها

سبک تاکو و سبک چادری

چهار نوع صندلی به سبک تاکو به عنوان crazy creek شناخته میشوند.این محصولات از طراحی ساده ای برخوردارند. میله هایی درون تیکه های ال مانند تاشوی پارچه ای، قرار گرفته اند که میتوانید به آن تکیه دهید و با استفاده از نیرویی که با پاها و پشتتان به آن وارد میکنید، اندازه ی صندلی را تنظیم کنید.صندلی های سبک تاکو بسیار سبک هستند، مستقیما روی زمین قرار میگیرند و نیازی به وصل کردن و سرهم کردن آن ندارید و مخصوص کنسرت هایی است که اجازه ی نشستن کنار زمین را ندارید.برای استفاده ی اینگونه صندلی ها به نیروی عضلانی نیاز دارید.

انتخاب صندلی برای سفر

سبک چادر

دلیل نامگذاری این صندلی ها به این خاطر است که مانند چادر، از محور های تاشو برای ایستادن آن استفاده میشود.این صندلی های پارچه ای به شما این امکان را میدهد تا نشیمنگاهتان بالاتر از سطح زمین باشد.در دسته بندی صندلی های سبک چادری، ۹ کالا قرارداده ایم که بسیار بسیارراحت تر از صندلی های سبک تاکو هستند و حدودا ده اینچ بالاتر از سطح زمین قرار میگیرید.با این حال، به طور قابل توجهی گران تر و در بعضی مواقع(نه همیشه)، سنگین تر از بقیه صندلی های مسافرتی هستند.ما از این نوع صندلی در همه جا و همه وقت میتوانیم استفاده کنیم.

هنگام آشپزی در مسافرت های ماشینی گرفته تا ساحل یا حتی نشستن در بالای صخره!

انتخاب صندلی برای سفر

سفر و گردشگری

البته که اولین چیز که به آن میپردازیم، گردشگری است.در اینجا، معیار وزن بسیار مهم است پس به شما پیشنهاد میکنیم که به معیار “اندازه” و “استحکام” توجه کنید؛ زیرا احتمالا صندلی خود را مایل ها حمل میکنید و آن را روی زمین های ناهموار میگذارید.باور کنید یا نکنید، طبق تحقیقات ما، این دو مدل، بسیار سبک تر از صندلی های تاکویی هستند و همچنین راحتند ودر سایز کوچکتری بسته بندی میشوند.

سفر های ماشینی

اگر در اطراف شهر زندگی میکنید، ممکن است بخواهید یکی از صندلی های بزرگتر مارا امتحان کنید.اگر ماشین کوچکی دارید میتوانید از این صندلی ها استفاده کنید. هرچند باید بدانید که همه ی این صندلی ها کوچک نیستند و بعضی از آنها فضای بیشتری را اشغال میکنند.وقتی با یک وسیله نقلیه سفر میکنید، معیار وزن، از اهمیت کمتری برخوردار میشود.پس بنابراین از علاقه‌مندان به سفر با خودرو، میخواهیم که معیارراحتی و چند کاره بودن آن را بیشتر مورد توجه قرار دهند.البته یکی از سنگین ترین صندلی هایی است که مورد بررسی قرار دادیم ولی میتوان گفت یکی از راحت ترین صندلی هاست.اما وزنش به گونه ایست که حمل آن و بردن آن به مناطق بکر خارج از شهر دشوار است اما در عین حال خیلی راحت است و استحکام آن تقریبا بی همتاست.

انتخاب صندلی برای سفر

کنسرت ها

یکی از بهترین تفریحات تابستان، رفتن به کنسرت ها در فضای باز است که با داشتن یک صندلی سبک و قابل حمل،میتوانید آنرا به تفریحی بی نظیر تبدیل کنید.از آنجایی که این جور مکان ها، بردن صندلی های پایه دار را ممنوع کرده اند، صندلی های تاکویی بهترین انتخاب برای این جور مکان ها هستند.معیار وزن، معیاری کم اهمیت در این جور مناسبت هاست پس پیشنهاد میکنیم که راحت ترین صندلی ممکن را انتخاب کنید.

رفتن به ساحل

نشستن چه در کنار رودخانه، چه در کنار اقیانوس، چالش های منحصر به فردی را در انتخاب صندلی، ایجاد میکند.اکثر صندلی ها در ماسه فرو میروند و عملا شما را در زمین رها میکنند.اگر قصد استفاده از صندلی خود را عمدتا در ماسه های نرم دارید، توصیه میکنیم که به دنبال صندلی با پایه‎ های بلندتر باشید.همه ی صندلی های سبک تاکو روی شن ها قابل استفاده اند. اما به احتمال زیاد، باسن شما درون شن فرو میرود. هرچه به سمت صندلی های سبکِ چادری روی بیاوریم، پایه ها بلندتر و کارایی بهتر میشود.

انتخاب صندلی برای سفر

انتخاب صندلی برای سفر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *