جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین سواحل ایران کدامند؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ شهریور ۱۴۰۲

ایران از شمال با دریای خزر و از جنوب با خلیج همیشگی فارس احاطه شده و بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد، و همین موضوع سبب شده که سواحل زیادی در شمال و جنوب کشور داشته باشیم، که هر کدام زیبایی و جذابیت های مختص به خود را دارند. در این مقاله به معرفی بهترین سواحل ایران پرداخته ایم، تا راهنمای خوبی برای مسافران عزیز به این سواحل شگفت انگیز باشد.

ساحل خلیج فارس 800x432 بهترین سواحل ایران کدامند؟

جزیره کیش

اگر یک نظرسنجی انجام دهید، از هر ۱۰ ایرانی ۹ نفر به جزیره کیش به عنوان مقصد تفریحی ساحلی مورد علاقه خود رای می دهند. تصور علت آن اصلا دشوار نیست، چرا که کیش دارای صخره های مرجانی شگفت انگیز و آب های شفاف کریستالی است.
در کنار فضای آرامش بخش جزیره، می توانید تفریحات آبی گسترده ای مانند جت اسکی، غواصی و پاراگلایدر را با قیمت مناسب انجام دهید. جاذبه های مختلفی برای بچه ها نیز وجود دارد مانند پارک دلفین، پارک آبی اوشن و چند سالن سرپوشیده.

کیش برای ایرانیان یک منطقه داغ گردشگری است، بنابراین مکان های اقامتی فراوانی در آن وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مکان های اقامتی لوکس این جزیره، می توانید به صفحه هتل های کیش ما مراجعه بفرمائید.
نکته دیگر اینکه آب و هوای کیش در تابستان غیر قابل تحمل است و فقط در زمستان باید از آنجا بازدید کرد. در ماه های گرم سال بسیاری از مغازه ها، هتل ها و فعالیت ها در کیش تعطیل می باشند، زیرا آب و هوا بسیار گرم و طاقت فرسا می باشد. برای جلوگیری از گرمازدگی و ناامیدی، در فصل مناسب یعنی اوایل دی تا اوایل اردیبهشت به تور کیش سفر کنید.
شما می توانید از اکثر شهرهای اصلی ایران به طور مستقیم به کیش پرواز کنید. همچنین روزانه چندین خط هواپیمایی از تهران به سمت کیش پرواز می کنند.

ساحل کیش بهترین سواحل ایران کدامند؟

بندر انزلی

در قسمت شمالی ایران، در سواحل دریای خزر، شهر ساحلی بندر انزلی قرار دارد. می توان گفت بندر انزلی یکی از بزرگترین بندرها در ساحل دریای خزر است.
بندر انزلی محل عبور رودخانه سفید رود می باشد که از کوه های البرز سرچشمه می گیرد، از استان گیلان و شهر بندر انزلی می گذرد و سپس به دریای خزر می ریزد. در تالاب انزلی، گردشگران می توانند با قایق روی تالاب حرکت کنند و از تماشای پرندگان و گل‌های بومی نیلوفر آبی لذت ببرند. اگر ترجیح می دهید در خشکی بمانید، می توانید سری به چایخانه ها و رستوران های زیبا در سواحل رودخانه بزنید.

بندر انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، به عنوان بندری برای کشتی های اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار می گرفته و حتی در آنجا (البته برای کوتاه مدت) جمهوری سوسیالیست فارسی و حزب کمونیست فارسی نیز قرار داشته است. همچنین یک کارخانه معروف خاویار در انزلی وجود دارد.

ساحل انزلی بهترین سواحل ایران کدامند؟

رامسر

شهر رامسر یک گوهر پنهان در سواحل خزر است. رامسر قبل از انقلاب نیز مکانی محبوب برای ایرانیان و جهانگردان بین المللی بوده است. نکته قابل توجه در مورد رامسر، چشم انداز بی نظیر آن است. در رامسر، می توانید با یک سفر ۱۰ دقیقه ای با تله کابین، از سطح دریا به ارتفاع ۶۰۰ متری برسید. تصور کنید که از سواحل دریای خزر، با یک تله کابین، از روی درختان نارنج عبور کرده و به جنگل‌های انبوه منتهی به قله کوه های پوشیده از ابر برسید.
در بالای کوه، می توانید از منظره ۳۶۰ درجه خیره کننده دریا، زمین های کشاورزی و جنگل لذت ببرید. در حین لذت بردن از مناظر، در یکی از رستوران ها غذا میل کنید، یا حتی شبی را در یکی از کلبه های مخصوص کوهستانی اقامت داشته باشید.

رامسر یک شهر کوچک، ولی بسیار زیباست. جاذبه های آن شامل کازینوی قدیمی، بلوارهایی با درختانی سر به فلک کشیده، کاخ ها و چشمه های آب گرم می باشد. پیمان نامه ۱۹۷۵ یونسکو در مورد تالاب ها به منظور حفاظت از تالاب های محلی و همچنین تالاب های جهانی در رامسر تصویب شد.

ساحل رامسر بهترین سواحل ایران کدامند؟

جزیره هرمز

هرمز یک جزیره کوچک ولی یک تجربه شگفت انگیز برای همه مسافران است. جزیره هرمز که به خاطر ماسه های رنگین کمانی و اشکال صخره ای عجیب شهرت فراوان دارد، احساسی متفاوت نسبت به جاهای دیگر ایران به شما می دهد.

سواحل سرخ و نقره ای با امواج درخشان فسفری و ماسه های قرمز غنی از آهن بهترین مکان برای تفریح هستند. پیاده روی، گشت و گذار در غار نمکی و شنا در خور های ساحلی متروکه، برگ های برنده مسافران هرمز هستند. در این جزیره، گردشگران غالباً در امتداد ساحل چادر می زنند و از طبیعت لذت می برند.

ساحل هرمز 800x482 بهترین سواحل ایران کدامند؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد