جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین سه پایه دوربین عکاسی

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ تیر ۱۳۹۸

سه پایه عکاسی یکی از اصلی‌ترین تجهیزات هر عکاسی است. افراد حتی اگر در شروع عکاسی خود سه‌پایه تهیه نکنند با گذشت اندک زمانی به داشتن سه‌پایه احساس نیاز پیدا می‌کنند. بهترین سه پایه دوربین عکاسی کار چندان سختی نیست اما به دلیل تنوع زیاد ممکن است برای انتخاب سه پایه مدنظرتان در میان مدل‌ها و برندهای مختلف کمی گیج شوید. در سایت نورنگار می‌توانید انواع سه پایه و مشخصات آن را ببینید اما قبل از آن برای انتخاب بهتر مطلب زیر را مطالعه کنید و اگر باز هم سوالی داشتید از کارشناسان نورنگار کمک بگیرید.

سه پایه دوربین بهترین سه پایه دوربین عکاسی

سه‌پایه در زمانهای مختلفی مانند عکسبرداری در نورکم، برای عکاسی پاناروما، عکاسی پرتره و پرسنلی ،عکاسی از محصولات، عکاسی از حیات وحش و … می‌تواند به شما کمک کند، پس تقریبا هر کسی که دوربین دارد به سه پایه نیاز دارد. شما می‌توانید سه پایه‌های عمومی استفاده کنید که برای دوربینتان مناسب باشد اما اگر یکی از شاخه‌های عکاسی را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنید در اینجا بخوانید که چه سه‌پایه ای برای کدام شاخه عکاسی مناسب تر است.
گیمبال چیست و چگونه کار می کند؟

گیمبال بهترین سه پایه دوربین عکاسی

گیمبال ها سال‌هاست که بخشی از روند فیلم‌برداری در دنیای سینمای حرفه‌ای محسوب می‌شوند. اما آنچه این دستگاه‌های پیچیده را محبوب کرده است، اندازه کوچک و قیمت به صرفه مدل‌های جدیدتر آن‌هاست که امکان استفاده از آن را به فیلم‌برداران تازه‌کار و نیمه حرفه‌ای هم می‌دهد.
برای خرید و اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گیمبال ها می‌توانید به سایت نورنگار مراجعه کنید.
پایه دوربین
مشخصات مهمی که در انتخاب سه‌پایه باید مد نظر قرار دهید: وزن قابل تحمل پایه که حتما باید از وزن دوربین و لنزتان بیشتر باشد؛ حداقل و حداکثر ارتفاع سه پایه و البته هد سه پایه
سوالی که شاید همیشه هنگام خرید سه‌پایه پرسیده می‌شود در مورد انتخاب هد است که پن هد بخریم یا بال هد؟
سه‌پایه‌های عکاسی معمولاً به صورت مستقیم به دوربین وصل نمی‌شوند. در واقع اگر قرار باشد سه‌پایه را به صورت مستقیم به دوربین وصل کنید، دیگر نمی‌توانید جهت دوربین را تغییر دهید یا آن را به سرعت از سه‌پایه جدا کنید. این همان اتفاقی است که درباره تک‌پایه‌ها میفتد. یعنی برای اینکه بخواهید زاویه دوربین را تغییر دهید، باید خود پایه‌ها را کوتاه و بلند کنید. این کار بسیار مشکل است و به همین دلیل هم هست که اغلب عکاسان از ابزارهای جانبی دیگری مانند بال هد و پن هد روی سه‌پایه‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند به سرعت زاویه دوربین را تغییر دهند.
اما سؤال اینجاست که کدامیک از این دو برای عکاسی مناسب‌ترند؟ بال هد و پن هد هر کدام از آن‌ها چه مزایا و معایبی برای عکاسی دارند و چرا باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم؟
بال هدها، ابزارهایی هستند که به راحتی از شکل ظاهریشان هم می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. این ابزارها، معمولاً شامل یک پایه توپی شکل می‌شوند که در یک گیره کروی شکل قرار گرفته و می‌چرخد. این مجموعه دارای یک پیچ اصطکاک هم هست که با محکم کردن آن، این توپ یا Ball در داخل گیره محکم شده و ثابت می‌ماند. به این ترتیب می‌توانید هر بار که می‌خواهید زاویه آن را تغییر دهید، پیچ را شل کنید و پایه توپی شکل را به هر طرف بچرخانید و دوباره پیچ اصطکاک را محکم کنید.

بال هد بهترین سه پایه دوربین عکاسی

مزیت‌های بال هد:
– اندازه کوچک
– قیمت ارزان
– حرکت بسیار نرم و آرام
معایب بال هد‌ها:
– تحمل وزن کم
– دقت پایین
در مقابل بال هد‌ها، پن هد‌ها وجود دارند. پن هد‌ها معمولاً شامل دسته‌های کنترلی (یک، دو یا سه دسته) برای کنترل جداگانه دوربین در دو جهت‌ فضایی و یک جهت چرخشی هستند. این هد ها گاهی اوقات با هد های ویدئویی اشتباه گرفته می‌شوند. زیرا ساختار تقریباً شبیه به هم دارند و گاهی اوقات به جای یکدیگر هم استفاده می‌شوند!

پن هد بهترین سه پایه دوربین عکاسی

مزیت‌های پن هدها:
– پایداری و استحکام
– عمر کاری بیشتر
– حرکت در یک جهت
– برگشت پذیری
– حرکت بدون پرش
– تغییر زاویه ۹۰ درجه

معایب پن‌ هد‌ها:
– عملکرد کند
– اندازه بزرگ و وزن بالا
– گران‌تر هستند

بال هد و پن هد هر کدام دارای قابلیت‌های جداگانه و پیشرفته‌ای هستند و انتخاب هر کدام بسته به انتظارات شما و کاربردی است که در آینده از آن‌ها خواهید داشت. اینکه بدانید امروز و در آینده به چه قابلیت‌هایی نیاز دارید، انتخاب بال هد و پن هد را ساده‌تر می‌کند.
سه‌پایه‌های عکاسی اهمیت بسیار زیادی دارند. آن‌ها باید همیشه همراه شما باشند. چه در یک آتلیه عکاسی، چه در پیاده‌روی در یک باغ و چه در هنگام عکاسی در کوهنوردی. تنها تفاوت این‌ها در این نکته است که چه نوع سه‌پایه‌ای همراهتان است.
سه‌پایه‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به امکاناتی که دارند، قیمت‌، جنس و شکل‌های متنوعی هم دارند. در وب‌سایت نورنگار می‌توانید انواع مختلفی از سه‌پایه‌ها را ببینید که برای عکاسان مختلفی، از تازه‌کار‌ها تا حرفه‌ای‌ها، با قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شوند.
تعمیر سه پایه دوربین
برای انجام تعمیرات سه پایه دوربین و انواع تجهیزات عکاسی می توانید به آدرس http://noornegar.com/repair مراجعه کنید و فرم مربوط به کالای خود را پر کنید تا کارشناسان نورنگار ظرف ۲۴ ساعت با شما تماس بگیرند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد