رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای خرید یک سه پایه مناسب سفر از نورنگار

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ آبان ۱۳۹۸

یکی از راه‌های آسان برای پیشرفت عکاسی در مسافرت استفاده از یک سه پایه مسافرتی است. تقریبا هر کسی در مسافرت با خودش دوربینی به همراه میبرد. این دوربین می‌تواند دوربین گوشی همراه، دوربین کامپکت، دوربین های بدون آیینه و یا دوربین DSLR باشد. اگر می‌خواهد که در سفر عکس‌های بهتری بگیرید باید به فکر خرید یک سه پایه مسافرتی باشید. در نورنگار می‌توانید انواع سه پایه‌های مختلف بیابید اما شاید ویژگی‌ها و قیمت‌های سه پایه ها به دلیل تنوع زیاد، کمی گیج کننده باشد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید سه پایه مسافرتی مناسب خود را انتخاب کنید.

-پایه-دوربین-سفر راهنمای خرید یک سه پایه مناسب سفر از نورنگار

برای خرید یک سه پایه مناسب سفر عوامل بسیار زیادی باید مورد توجه قرار بگیرند. اما به عنوان مهم ترین فاکتورها در انتخاب سه پایه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
۱- قیمت
وقتی که برای خرید یک سه پایه وارد فروشگاه و یا سایت نورنگار می‌شوید، ممکن است قیمت‌های مختلف آنها شما را گیج کند و از خودتان بپرسید که اصلا آنها چه فرقی می‌کند؟ کدام سه پایه برای من مناسب است؟
انتظار می‌رود که سه پایه‌های گران قیمت‌تر از مواد پیشرفته‌تر و سبک‌تر مانند فیبر کربن ساخته شده باشند که موجب استحکام آنها میشود. این در حالی است که سه پایه‌های ارزان قیمت از مواد ارزان قیمت‌تری هم ساخته شده‌اند.
اما از آنجایی که بودجه در نظر گرفته شده شما کاملا شخصی است، اگر بخواهید فقط با در نظر گرفتن هزینه، سه پایه خود را انتخاب کنید، می‌توانید یکی از سه پایه‌های ارزان قیمت بازار را بخرید. هر چند آنها از مواد درجه یک ساخته نشده باشند.
۲- وزن
در بحث خرید سه پایه مناسب سفر، وزن یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظر گرفته شود.
وزن کمتر سه پایه به این معنی است که راحت‌تر میتوانید آن را با خود حمل کنید. هر چه وزن سه پایه شما سبک‌تر باشد، احتمال اینکه آن را با خود حمل کنید و به سفر ببرید بیشتر است. این در حالی است که سه پایه‌های سنگین وزن به احتمال زیاد گوشه خانه خاک می‌خورند، که این اصلا خوش آیند نیست!
سه پایه‌های سبک وزن معمولا از فیبر کربن ساخته شده‌اند که همین موضوع قیمت آن‌ها را نسبت به سه پایه‌های ساخته شده از آلومینیوم بیشتر میکند.

-پایه-دوربین راهنمای خرید یک سه پایه مناسب سفر از نورنگار

۳- پایداری و مقاومت
یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب سه پایه مناسب سفر، پایداری و استقامت است که به بیشترین باری که سه پایه شما می‌تواند تحمل کند مربوط می‌شود. مشخصا هر چه دوربین شما سنگین‌تر باشد، به سه پایه با پایداری بیشتری احتیاج دارید. هرچند که معمولا کسی با دوربین‌های بسیار سنگین به سفر نمی‌رود در نتیجه بیشتر سه پایه‌های موجود در بازار استقامت لازم برای دوربین‌هایی که در سفر به کار می‌روند را دارند. هر چند کسانی که به صورت حرفه‌ای در سفر به عکاسی می‌پردازند و دوربین‌ها و لنزهای سنگینی با خود حمل میکنند باید به حداکثر بار قابل تحمل سه پایه مورد نظر خود توجه داشته باشند.
۴- اندازه
آخرین چیزی که هنگام مقایسه و خرید سه پایه باید به آن توجه داشته باشیم اندازه آن است. درباره سایز سه پایه‌ها باید به دو حالت توجه کرد.
۱- سایز سه پایه هنگامی که جمع شده‌است.
۲- ارتفاع سه پایه هنگامی که کاملا باز شده‌است.
پیشنهاد می‌شود سه پایه مناسب سفر را طوری انتخاب کنید که اندازه آن هنگامی که کاملا جمع شده‌است کمتر از ۵۳ سانتی‌متر باشد تا حمل آن آسان باشد و همینطور به منظور بردن داخل هواپیما این سایز مناسب است.
درباره ارتفاع آن پیشنهاد میشود که سه پایه ای را انتخاب کنید که بین ۱۳۰-۱۵۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. در غیر اینصورت شما باید خم شوید که ممکن است کارتان را سخت کند.

-پایه-حرفه-ای-دوربین راهنمای خرید یک سه پایه مناسب سفر از نورنگار
اما کسانی که خیلی نگران اندازه و وزن سه پایه خود هستند می‌توانند از مینی سه پایه‌های مسافرتی استفاده کنند که در کیف‌های عادی جای میگرند و حمل آنها بسیار آسان است. اما این نوع از سه پایه‌ها برای آنهایی که از دوربین‌هایDSLR و بدون آینه سنگین استفاده میکنند مناسب نیست. اما برای کسانی که با دوربین‌های کامپکت و تلفن همراه عکاسی می‌کنند انتخاب بسیار خوبی است تا بتوانند عکس‌های بسیار خوبی در سفرهای خود بگیرند.
از جمله موارد دیگری که در خرید سه پایه مناسب سفر می‌توان به آنها توجه کرد سرعت جمع شدن پایه‌ها، که سرعت جمع شدن پایه‌هایی که قفل زبانه‌ای دارند بسیار بالاتر است، سرعت تنظیم بال هد و سرعت آزادسازی دوربین از سه پایه، است.

در آخر می‌توان گفت که برای انتخاب یک سه پایه مناسب سفر پیش از هر چیز باید به نیاز‌های خودتان توجه کنید. کمی فکر کنید و ببینید که کدام یک از موارد بالا برای شما اهمیت بیشتری دارد و آن را در اولویت قرار دهید. ببینید که قرار است با دوربین سنگین به عکاسی سفر بپردازد یا دوربین‌های کامپکت سبک؟ آیا بودجه شما محدود است؟ یا اینکه شما اصلا به یک سه پایه بزرگ نیاز دارید یا یک سه پایه مینی کوچک برایتان کافیست؟ بعد از فکر کردن به تمامی موارد میتوانید با توجه به اولویت‌هایی که در انتخاب سه پایه دارید، محصولات موجود در بازار را بررسی و دسته‌بندی کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خودتان انتخاب و خریداری نمایید. توجه داشته باشید در نهایت اگر باز هم از انتخاب خود مطمئن نبودید می‌توانید از کارشناسان نورنگار استفاده کنید که هم به صورت حضوری و هم آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *