جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بندر کاسپین فقط مختص منطقه آزاد نیست

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ فروردین ۱۳۹۷

استاندار گیلان در جلسه کمیته شناسایی ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی و مناطق ویژه اقتصادی استان با اشاره به صنعت گردشگری دریا محور و محسناتش، خاطر نشان کرد: بندرکاسپین فقط مختص منطقه آزاد نیست بلکه می‌تواند علاوه بر عایدات ملی، بهره استانی نیز داشته باشد؛ ما بایستی هنر بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برای توسعه اقتصاد و اشتغال استان را داشته باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز با حضور رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مشاور عالی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران شهرستان‌های بندرانزلی و لاهیجان، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی و فعالین بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: تردیدی نیست گیلان استانی سرشار از ظرفیت‌ها و مزیت‌ها است و گردشگری، کشاورزی و تجارت سه محور با تاریخچه‌ای مشخص از همین ظرفیت‌ها و مزیت‌ها است.
دکتر سالاری هدف از شکل‌گیری مناطق آزاد را بهره بردن از معافیت‌های مالی – اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ زیبایی‌های بصری، موقعیت گردشگری، جاذبه‌های توریستی و حجم آمد و شدها نشان داده، می‌تواند پیشران برای استان باشد.
وی با اشاره به صنعت گردشگری دریا محور و محسناتش، خاطر نشان کرد: بندرکاسپین فقط مختص منطقه آزاد نیست بلکه می‌تواند علاوه بر عایدات ملی، بهره استانی نیز داشته باشد؛ ما بایستی هنر بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برای توسعه اقتصاد و اشتغال استان را داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه توسعه کمی‌و کیفی منطقه آزاد، و توسعه گردشگری در استان باعث تقویت سه محور تجارت، کشاورزی و گردشگری می‌شود، گفت: در این خصوص هر آنچه می‌توانیم باید انجام دهیم.
دکتر مصطفی سالاری فلسفه شکل‌گیری مناطق آزاد را برپایی مدیریت واحد و متمرکز عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد در واقع نماینده دستگاه‌های اجرایی در منطقه است و از طرف آنها اختیار دار است؛ گاهی ورود کردن برخی از دستگاه‌های دولتی در امور منطقه آزاد، علاوه بر اینکه راه‌گشایی نیست، سبب پراکندگی امور نیز می‌شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌کنم دستگاه‌ها حداقل در مواردی که ابهام برای حضور دارند ورود نکنند.
استاندار گیلان خواستار تعامل و همراهی جدی‌تر اتاق بازرگانی با منطقه آزاد شد و با تأکید بر لزوم برقراری مراودات اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر، تصریح کرد: کشورهای حوزه CIS آمادگی و علاقه‌مندی برقراری ارتباط بیشتر با ایران را دارند و منطقه آزاد انزلی ظرفیت خوبی است که بتوانیم با کاهش بروکراسی و مبتنی بر مراودات و تعاملات بروز و بدور از سنتی کاری وارد مرحله‌ جدیدی از مناسبات منطقه‌ای شویم.
دکتر سالاری اضافه کرد: باید در استفاده از ظرفیت منطقه آزاد جدی‌تر شویم، قدر این موقعیت را بدانیم و به دور از هرگونه مداخله بی‌جهت در امور منطقه آزاد، از این موهبت استانی بهره کافی ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به منطقه ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان اشاره کرد و با بیان اینکه با راه‌اندازی سازمان های مسئول در این مناطق می‌توان مدیریت یکپارچه‌ای ایجاد کرد تا امورات با نظم بیشتری پیش رود، اظهار داشت: گرچه کار در این مناطق معافیت گمرکی به معنای تام ندارد اما تشریفات گمرکی در آن مرتفع شده است.
استاندار گیلان به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره و اظهار داشت: می‌توان اقداماتی لجستیک در این منطقه برقرار کرد.
دکتر سالاری در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم پیگیری برای گرفتن امتیاز منطقه آزاد برای بندرآستارا، تصریح کرد: تا آن زمان بیکار نمی‌ایستیم و با راه‌اندازی سازمان مسئول و مدیریت متمرکز در منطقه، تمام تلاش خود برای بهره بردن از منافع استانی را به کار خواهیم بست.

منبع: گیلان آنلاین

caspian بندر کاسپین فقط مختص منطقه آزاد نیست

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *