جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۹۵۳ شی تاریخی در گیلان کشف و ضبط شده است

تاریخ بروزرسانی :
۹ فروردین ۱۳۹۹

شهرود امیرانتخابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:همچنین طی مدت یادشده ۲۴۴ حفار غیرمجاز دستگیر و ۵۴ دستگاه انواع فلزیاب نیز از متخلفان بدست آمده است.
وی با بیان اینکه سرکشی از آثار تاریخی استان در یکسال گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل خود ۶۰ درصد رشد را نشان می دهد،بر جدیت هرچه بیشتر درخصوص حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی-فرهنگی استان تاکید کرد.
امیر انتخابی خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده قضایی علیه مجرمان و متخلفان حوزه میراث فرهنگی از ۶۲ فقره به ۸۸ فقره افزایش یافته که نشانگر رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

گیلان ۹۵۳ شی تاریخی در گیلان کشف و ضبط شده است
وی تصریح کرد: کشف ۱۳ مورد قاچاق و نگهداری اموال، پنج هزار و ۷۰۲ مورد نظارت بر پروژه های عمرانی، همراهی و اسکورت ۵۵ مورد محموله تاریخی، ۲۲۱ روز حفاظت از محل کاوش های باستان‌شناسی و ۱۰۸ مورد حفاظت از نمایشگاه‌ها و مراسم از دیگر فعالیت‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان در سال ۹۸ بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان یادآور شد: طی یکسال اخیر ۵۰ بنای تاریخی گیلان محوطه‌سازی و مرمت شدند.
امیرانتخابی ادامه داد: این اداره کل در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی هرساله از محل اعتبارات استانی و ملی و نیز از طریق مشارکت‌های مردمی اقدام به فضاسازی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن تقدیر از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان اظهار داشت: حراست و صیانت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت‌ اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر مردم است و در همین راستا تلاش می شود با آگاهی‌بخشی، از ظرفیت های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.
استان گیلان با دارا بودن یکهزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی را در کشور دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد