رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ شهریور ۱۳۹۹

بلوار فردوس غرب تهران

اشتراک گذاری

بلوار فردوس غرب تهران ، زمانی که تهران رشد روز افزون داشت و سرعت ساخت و سازها در این شهر به سرعت بالا گرفت به یکی از محبوب ترین محله ها ی تهران معروف شد و هر روز بر تعداد ساکنان این محله افزوده شد .محله فردوس غرب، محله ایست در غرب تهران که در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. این محله از شمال با بزرگراه علامه جعفری، از جنوب با آزادراه تهران-کرج، از غرب با بزرگراه شهید ستاری و از شرق با بزرگراه شهید باکری همسایه می‌باشد.بلوار فردوس غرب یکی از محلات خوش مسیر غرب تهران است که به چند بزرگراه مهم دسترسی راحتی دارد، ضمن اینکه آب و هوای بهتری در مقایسه با محلات مرکز و شرق تهران دارد، بنابراین این محله مانند فردوس شرق طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است با این تفاوت که محله فردوس غرب به نسبت فردوس شرق محله‌ی نسبتا آرامتری است و ترافیک کمتری در آن وجود دارد.

مراکز خرید و رستوران های این محله نسبت به فردوس شرق کمتر بوده و یکی از دلایل سکون و آرامش بیشتر آن همین موضوع است. ضمنا در مورد بافت ملک‌های این منطقه خوب است بدانید که بیشتر از تعداد خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌های جدید و نسبتا نوساز در این محله به چشم می‌آید.

بلوار فردوس غرب تهران

علت نام گذاری محله بلوار فردوس غرب

ظاهر مدرن و نوساز خیابان‌ها و کوچه‌های محله فردوس غرب این تصور را به وجود می‌آورد که چند سالی بیشتر از شکل‌گیری آن نگذشته است، در حالیکه در منابع مختلف عمر این محله را بیش از نیم قرن می‌دانند. همانطور که در معرف محله فردوس شرق عنوان کرده‌ایم بلوار فردوس در گذشته ظاهر یکپارچه ای داشته اما پس از احداث بزرگراه ستاری به دو بخش شرقی و غربی تبدیل شده است.اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که محله فردوس زودتر از آنچه مدنظر ساکنانش بود، آباد شده است و از دلایل آن می توان به آب و هوای خوب، احداث بزرگراه های مهم تهران، وجود باغ های زیاد در آن و … اشاره نمود.

خيابان های مهم محله بلوار فردوس غرب

اول از همه بهتر است بدانید که دسترسی به بلوار فردوس غرب با اتومبیل شخصی با توجه به دسترسی مناسبی که به بزرگراه‌ها دارد، بسیار راحت است. نزدیکترین ایستگاه مترو به محله فردوس شرق، ایستگاه متروی ارم سبز است. ضمن اینکه خروجی ایستگاه متروی ارم سبز ایستگاه تاکسی و اتوبوس نیز قرار دارد که ساکنین محله می‌توانند از آن استفاده کنند. البته ناگفته نماند که اکثر مقاصد تاکسی‌ها محلات غرب تهران است. خطوط اتوبوس شهران- پایانه ارم سبز، خط پونک چهاردیواری- مترو ارم سبز به حمل و نقل عمومی در این محله کمک می‌کنند.

بلوار فردوس غرب تهران

مراكز آموزشی و فرهنگی بلوار فردوس غرب

با توجه به نیاز آموزشی ساکنین منطقه، مدارس و مراکز آموزش تاسیس شده‌اند که در ادامه نام آنها آورده شده است:

مهدکودک و پیش دبستانی عرفان واقع در بلوار فردوس غرب، ورزی شمالی
دبستان پسرانه سلمان فارسی واقع در بلوار فردوس غرب، انتهای ورزی جنوبی
دبستان پسرانه غیردولتی هدف جو واقع در بلوار فردوس غرب، خیابان وحید شمالی
مدرسه ریحانه واقع در بلوار فردوس غرب، خیابان شقایق جنوبی
متوسطه دوره دوم حکیم ابوالنصر واقع در بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی شمالی

یکی از مراکز شاخص در بلوار فردوس غرب آموزشگاه استثنایی دولتی پسرانه ساریخانی است که پذیرای دانش‌آموزان کم توان ذهنی و چند معولیتی می‌باشد. این مجموعه در سه دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان فعالیت می‌کند. در محله فردوس غرب مرکز آموزش علمی – کاربردی ساپکو نیز قرار دارد که وابسته به شرکت ساپکو است و با هدف ارتقای سطح دانش، ایجاد مهارتهای تخصصی و شکوفاسازی استعدادهای نهفته در زمینه صنعت خودروسازی شکل گرفته است. این مرکز واقع در بلوار فردوس غربی ، خیابان سازمان برنامه جنوبی می‌باشد.

ضمنا علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند از آموزشگاه‌های زیر استفاده کنند: آموزشگاه سیتاک واقع در خیابان پروانه شمالی، آموزشگاه زبان شکوه واقع در بهار شمالی و مرکز آموزش زبان کودکان رنگین کمان. همچنین درسایز حوزه‌ها مانند رانندگی، موسیقی و همینطور کلاس‌های علمی در این محله مراکزی برای ارائه خدمت وجود دارند.

مراکز خرید محله بلوار فردوس غرب

شاخص‌ترین مرکز خرید در محدوده بلوار فردوس غرب، هایپر استار ارم است که بزرگترین هایپرمارکت در شهر تهران به حساب می‌آید. هایپراستار دپارتمان‌های مختلفی مانند مواد مصرفی خوراکی و بهداشتی، مواد غذایی تازه، لوازم خانه و اشپزخانه و همچنین لوازم برقی خانگی و دیجیتال و … دارد. بنابراین عمده نیازهای ساکنین این محله با مراجعه به هایپراستار رفع می‌شود.

بلوار فردوس غرب تهران

ضمنا فروشگاه‌های افق کوروش و جانبو در این محله وجود دارند و در کنار فروشگاه‌های محلی نیاز ساکنین محله را پاسخ می‌دهند. ضمنا از نکات مثبت این محله نزدیکی به مجتمع تفریحی- تجاری کوروش هست که در بزرگراه ستاری واقع شده است و اهالی فردوس غرب برای خرید می‌توانند به آن نیز مراجعه کنند. بازار میوه و تره‌بار محله فردوس غرب در خیابان بهار شمالی جنب سرای محله قرار دارد.

مساجد و حسینیه های شاخص محله

دو مسجد قمر بنی هاشم در بلوار فردوس غرب، خیابان وحید و مسجد حضرت زینب واقع در بلوار فردوس غرب خیابان ورزی شمالی در این محله وجود دارند. محله فردوس غرب دارای چند حسینیه نیز هست که از جمله‌ی آنها می‌توان به حسینیه‌ی بیت الزهرا (س) در بلوار فردوس غربی خیابان شبنم، حسینیه‌ی اباعبدالله حسین در بلوار فردوس غربی خیابان ورزی شمالی اشاره کرد.

مراکز درمانی معتبر بلوار فردوس غرب

محله فردوس غرب در حال حاضر بیمارستان ندارد و ساکنین در صورت نیاز می‌توانند از بیمارستان‌های محله های نزدیک به محله فردوس غرب استفاده نمایند. اما جهت رفع سایر نیازهای درمانی ساکنین می‌توانیم به تعدادی از مراکز درمانی و زیبایی اشاره کنیم؛ درمانگاه فردوس واقع در خیابان پروانه جنوبی، کلینیک پوست و مو مهفام واقع در بلوار فردوس غرب، چهارراه شقایق، درمانگاه شبانه روزی کیمیاگر واقع در انتهای فردوس غرب، رادیولوژی و سونوگرافی سروش واقع در بلوار فردوس غرب، بعد از تقاطع شهید ورزی.

همچنین در ادامه تعدادی از داروخانه‌های این محله را معرفی کرده‌ایم: داروخانه طیبه احمدیان راد که رو به روی درمانگاه کیمیاگر است، داروخانه دکتر مهمانی واقع در بلوار فردوس غرب، داروخانه شبانه روزی یلدا و داروخانه شبانه‌روزی نارون که بعد از تقاطع ورزی شمالی قرار گرفته اند.

بلوار فردوس غرب تهران

مراکز دولتی محله فردوس غرب

در این محله اکثر بانک‌ها شعبه دارند و دفاتر خدمات ارتباطی نیز ارائه خدمت می‌دهند. دفتر اسناد رسمی ۱۴۷۹ نیز واقع در بلوار شقایق در این محله قرار دارد.

اماکن تفریحی و ورزشی محله فردوس غرب

شاخص‌ترین مکان تفریحی در محدوده‌ی محله فردوس غرب پارک ارم می‌باشد که با وسعتی بیش از ۷۲ هکتار بزرگترین پارک ایران محسوب می‌شود. پارک ارم امکانات زیادی دارد که از جمله آنها می توان به وجود سه شهربازی، باغ وحش، دریاچه و استخرهای شنای تابستانی ویژه بانوان و سالن سرپوشیده بازی و … اشاره کرد. این پارک طرفداران بسیاری دارد و از جمله مراکز تفریحی شاخص در شهر تهران به حساب می‌آید.

علاوه بر پارک ارم می‌توان به پارک الهام بزرگ واقع در بلوار فردوس غرب محله ارم، پارک الهام کوچک واقع در تقاطع فردوس و بهار و پارک بهمن واقع در بلوار فردوس غربی انتهای ورزی جنوبی اشاره کرد. ضمنا علاقمندان به ورزش در این محله می‌توانند از ورزشگاه الزهرا ۳۹ واقع در بلوار فردوس غرب ، سازمان برنامه جنوبی و همچنین چمن مصنوعی پرواز واقع در خیابان بهار جنوبی استفاده نمایند.

بلوار فردوس غرب تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *