رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ فروردین ۱۳۹۳

بسته‌های سفر ترکیبی در دستور کار سازمان است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ – معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی سفر کشور گفت: بسته‌های سفر ترکیبی در دستور کار سازمان است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه مازندران،مرتضی رحمانی موحد اظهار داشت: بحث مربوط به سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های بین راهی، مصوبه دولت گذشته است که متاسفانه محقق نشد و برخی از این مراکز هم که ساخته شد، بهره‌بردار مشخصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از کارهایی که سازمان میراث انجام می‌دهد این است که در این پروژه‌ها بازبینی صورت گیرد تا پروژه‌هایی که در این لیست بوده ساماندهی شود.

او تصریح کرد:این مراکز باید با مشارکت بخش خصوصی ساماندهی شود و کیفیت و کمیت این مراکز، محقق شود.

این مسوول با بیان اینکه مازندران به واسطه نزدیک بودن به تهران و جذابیت‌های طبیعی می‌تواند هدف برنامه‌ریزی برای بسته‌های سفر و تور حتی به صورت یک روزه باشد و این مسئله از مواردی است که ما هم مورد توجه قرار دادیم، افزود: تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی را با همکاری کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی اجرا می‌کنیم و حسن آن این است که خانواده‌ها با وسایل شخصی اما تحت برنامه منسجم حرکت کرده و نقطه را برای بازدید، برنامه‌ریزی می‌کنند.

رحمانی موحد ادامه داد: مازندران می‌تواند هدف این طرح باشد، سازمان میراث کشور برای این منظور بسته‌های سفر ترکیبی را به صورت طبیعت‌گردی و میراث فرهنگی در دست دارد.

وی اظهار داشت: سیاست‌های ما تشویق خانواده‌ها به انجام سفر با تورهای جمعی است تا افراد از جذابیت‌ها بهره‌گیری کنند.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه امسال آمار مسافران را بر اساس نفر شب و اقامت محاسبه می‌کنیم نه براساس تردد خودروها، ادامه داد: این تحول و تغییری است که نسبت به سال‌های گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته آمار ورود و خروج مسافران بر اساس تردد و نفرسفر بود که اشکالات فراوانی داشت و از پایه علمی برخوردار نبود و برنامه‌ریزی‌ها را به اشتباه می انداخت، تصریح کرد: البته ما آماری به نام آمار پنهان هم داریم که در مازندران هم از درصد بالایی برخوردار است و باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا با مکانیزمی، واحدهای املاک، شهرداری‌ها و … تنظیم کنیم تا بتوانیم گردشگرانی که به منازل دوستان، اقوام و یا ویلای خودشان می‌روند را هم احصا کنیم چون این آمار هم حجم بزرگی است.

Reza+Raghimi+(21+of+26) بسته‌های سفر ترکیبی در دستور کار سازمان است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *