رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اسفند ۱۳۹۲

تعریف مقاصد جدید سفر؛ رویکرد اصلی معاونت گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۹ – کمتر از چند ساعت به تحویل سال نو، «مرتضی رحمانی موحد»، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ساعتی را به بازدید از پایانه مسافربری جنوب تهران پرداخت.
به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، رحمانی موحد در این دیدار که «داود کشاورزیان» رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وی را همراهی می کرد، از نزدیک با کارکنان تعاونی های ۱۷ گانه ترمینال جنوب صحبت کرد و در جریان چگونگی سفرها قرار گرفت. براساس آنچه از سوی مدیر تعاونی یک (ایران پیما)، مطرح شد و جالب توجه بود، موج سفر به استان لرستان است.
در واقع گویی به شکل نانوشته، مردم در نوروز ۹۳، علاوه بر مقاصد معمول، شهرهای این استان را هم در نظر گرفته اند. مدیر تعاونی ۲ (پی ام تی) هم گفت که در این تعاونی تنها ، در ۲۸ اسفند ۹۱ تعداد ۱۹۲۴ نفر با ۵۴ سرویس، سفر داشته اند که این تعداد در ۲۸ اسفند ۹۲ به ۲۴۳۳ نفر با ۶۹ سرویس رسیده که این نشان از رشد حدود ۱۰ درصدی است.
اما در حین بازدید، گزارشی هم از سوی معاون رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شد. اینکه مجموع ناوگان شرکت های پایانه جنوب، ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس بوده که شامل اسکانیا، ولوو، مان و هیوندای می شود که مدل های جدید، با قدرت ۴۲۰ اسب بخار، از توانایی خوبی برخوردارند و اتوبوس های قدیمی مانند بنز ۳۰۲ که تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارند، در مسیرهای کوتاه مانند تهران تا قزوین استفاده می شود. اما با این حال اتوبوس های تازه، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ نفره هستند.
او در ادامه به حرکت بدون تاخیر سرویس ها در ایام نوروز هم اشاره کرد و ابراز داشت که بنا بر دقیق بودن، حتی بعضی اتوبوس ها، با ۴ نفر حر کت کرده اند با این وجود در ایام نوروز حدود ۲۲۰۰ سرویس، پیش بینی شده است که در سایر ایام سال، این رقم به ۸۲۰ سرویس می رسد. نکته مهم آن است که بر پایه آمار، در روز ماقبل آخر سال ۹۲ یعنی ۲۸ اسفند، بیشترین سفر ها به همدان، اصفهان و قم بوده که از کل سفرها از مبدا تهران با اتوبوس، پایانه غرب ۴۱ درصد، پایانه جنوب ۳۵.۷ درصد، پایانه شرق ۱۵.۷ درصد و پایانه بیهقی ۷.۴ درصد را به خود اختصاص داده اند. در پایان این بازدید، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به پرسش ستاد خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور مبنی بر دلیل اقبال مردم به سفر با اتوبوس اظهار داشت: « مردم هنوز اینگونه سفرها را بیشتر از هواپیما و قطار می پسندند. چراکه هم ارزان تر و در دسترس تر است و هم می توانند با تماشای مناظر، حین سفر، از جاذبه های طبیعی ایران، لذت ببرند.»
رحمانی موحد، تعریف مقاصد جدید سفر برای اینگونه سفرها و گسترش آن برای همه شهرها را امری مهم دانست و در ادامه بیان داشت: «باید ناوگان حمل و نقل جاده ای، هم به لحاظ کیفی و هم از نظر کمی، توسعه یابد. اگر مردم افزایش امنیت را شاهد باشند، قطعا تمایل شان افزون می شود. زیرا می خواهیم تا مردم سفر راحت تری داشته باشند. البته بایستی سفرها به شکل خوشه ای گسترش یابد. به این معنا که به طرف مراکز استان ها رفته و سپس جمعیت پراکنده شود تا توزیع سفر، خوشه ای شود. هرچند باید تلاش کرد تا امکان سفر به همه شهرها هم، فراهم شود.»

52637_172 تعریف مقاصد جدید سفر؛ رویکرد اصلی معاونت گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *