جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بر سر خوان طبیعت دلگیر شده

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۵

تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۱/۱۴ – عده ای البته هنوز به لب آب نرسیده ،سبزه های خود را نثار خیابان ها و جاده ها کردند و عبور خودروها از روی سبزه ها،تصویری شد که حرف نزدن درباره آن بهتر است.
عده ای هم بلافاصله پایشان لب رودخانه و آب نرسیده و بسم الله نگفته ،سبزه های خود را درون آب پرتاب کردند،البته تعدادی هم سلیقه به خرج دادند و برای کلاس کار،سبزه ها را با همان روبان های رنگی به آب دادند.
این ها به کنار،عده ای اما آنقدر ماهرانه عمل کردند و دست فرمانشان را به خوبی به رخ دیگران کشاندند که حتی خودروی خود را تا نزدیکترین حریم رودخانه ها بردند، تا کبابی به رگ بزنند و سیزده ای بدر کنند.
البته عکس هایی نیز از این سیزده بدر وجود دارد که شخصی حتی خودرو خود را در کنار چشمه زلال آب دارد می شوید،درست در کنار چادر گردشگر دیگر ؛ بی خیال، بهتر است درباره این یکی حرفی زده نشود.
تعطیلات نوروز به سلامتی و دل خوش تمام شد و خیل مردم در یک صبح بهاری دل انگیز به سر کارهای روزانه خود برگشتند،اما در این شنبه دل انگیز بهاری،بخش های از طبیعت با انباشت زباله ها پلاستیکی روبرو شده است.
ای بابا ؛ این که چیزی نیست ،درخت بریدن نیز در روز روشن آن هم جلو یک جمعیت که برای سیزده بدر آمده بودند،نوبر بود بخدا ،به گونه ای یک نفر درخت را از ریشه در آورده بود و تصویر این درخت کنی در شبکه های اجتماعی آنقدر سر و صدا بر پا کرد ،که یکی از مسئولان عالی رتبه ،زیر این عکس نوشت که شکست درخت ، شکستن بال فرشتگان است.
یکی دو نفری هم که زغال با خود نیاورده بودند،برای بسط بساط نان و کباب شان ، از چند شاخه درخت تازه جوانه زده استفاده کردند.
برخی از مردم نیز سفره ها و لیوان ها و ظروف یکبار مصرف با خود آورده بودند و اگر چه بیشتر مردم رعایت حال و احوال طبیعت را کردند،اما این عده تمام ظروف یکبار مصرف خود را در دل طبیعت جا گذاشتند.
حتی یکی دو تایی از بچه های آنان نیز برای سرگرمی و بازی،قوطی های پلاستیکی نوشابه و دوغ را به آب انداختند و با سنگ به آن زدند تا بیشتر و تندتر حرکت کند.
یک بنده خدا هم درست در نزدیکی خط ساحلی تالاب،در حال تعمیر خودرو خود بود که گویا در مسیر خراب شده بود و روغن خودرو خود را همانجا روی زمین در کنار تالاب ریخت.
چند نفری نیز شاخه های پر از شکوفه بادام را با زور بر سمت خود می کشیدند تا عکس های سلفی بگیرند و به یادگار از سیزده بدر چیزی داشته باشند.
یک محقق و پژوهشگر می گوید:متاسفانه با وجود هشدارهای محیط زیستی فراوان در سال های اخیر، اما هنوز عده ای اندک، سبزه های نوروزی را در خیابان ها و کوچه ها رها می کنند، که این با فلسفه سیزده بدر مغایرت دارد.
مهشید اسماعیلیان در گفت و گو با ایرنا افزود:فلسفه کشت سبزه در نوروز تفال به سبزینگی سال است اما رها کردن این سبزه ها در خیابان ها و در زیر درختان یا رودخانه ها ،یک آلودگی طبیعی است.
یک کارشناس زیست محیطی نیز می گوید:تجزیه یک بطری نوشابه خانواده، ۵۷ ماده شیمیایی را در هوا آزاد می کند و این یعنی رها کردن بطری های نوشابه در دل طبیعت روزانه ۳۵ تا ۴۰ سال نوشدگی طبیعتت را به تاخیر می اندازد.
ˈ مریم رسولی در گفت وگو با ایرنا افزود: زمانی که مواد پلاستیکی در هوای باز و آزاد دور ریخته و یا حتی در محل دفن زباله ها ریخته می شود صدها سال طول می کشد تا تجزیه شود.
به گفته وی، پلاستیک، پسماندی است که از لحاظ انرژی بسیار با صرفه عمل می کند و رها کردن آن در دل طبیعت تهدیدی جدی برای حیات محیط زیست است.
به گزارش ایرنا،در پایان تعطیلات نوروزی ،اگر چه بیشتر مردم هوای طبیعت را داشتند،اما هنوز عده ای این هشدارهای محیط زیستی را جدی نمی گیرند.
گزارش از محمود رییسی
1428754750263 Amir Pourmand 3 of 13 بر سر خوان طبیعت دلگیر شده

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *