رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۳۹۶

چند هشدار و توصیه برای طبیعت‌گردی در واپسین روزهای تعطیل

لینک این مطلب کپی شد!

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به فرا رسیدن روز طبیعت، به منظور آگاهی هموطنان عزیز از حقوق خود، درباره تورهای طبیعت گردی و ضرورت صیانت از محیط زیست توصیه‌هایی کرد و هشدارهایی داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمده است: «در برگزاری تورهای طبیعت گردی، دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان کارگزار به رعایت حقوق مسافران ملزم است. این حقوق شامل اطلاع‌رسانی مناسب، شفاف و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات مورد توافق با گردشگران است.

کارگزار موظف است در تورهای طبیعت گردی همانند سایر تورهای گردشگری، بیمه مسؤولیت مدنی سفر را در مورد مسافر اعمال کرده و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام کرده و تجهیزات لازم را به منظور انجام کمک های اولیه و امداد و نجات به همراه داشته باشد.

استفاده از راهنمای طبیعت گردی یا راهنمای کوهستان که دارای مجوز فعالیت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند، الزامی و از حقوق قابل پیگیری مسافران به شمار می آید.

توصیه می‌شود؛ در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش بویژه در مسیر باد خودداری کرده و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

با توجه به ‌اهمیت حفظ محیط زیست توصیه اکید می‌شود، زباله‌های خود را رها نکرده و در پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی بکوشیم و ضمن استقرار در اماکن تعریف شده، در صیانت از طبیعت همت بگماریم.

به مسافران و هموطنان عزیز توصیه اکید می‌شود پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا را جدی گرفته و قبل از رفتن به محیط‌های طبیعی برای اطلاع یافتن از شرایط آب و هوا با شماره ۱۳۴ تماس گرفته و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنید.

ارتباط با سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات با شماره ۰۹۶۲۹ امکان‌پذیر است.»

1459575703589_Farshid-Ardalan-4-th3 چند هشدار و توصیه برای طبیعت‌گردی در واپسین روزهای تعطیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *