رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اسفند ۱۳۹۲

گردشگری از اعتبارات صندوق توسعه ملی بهره مند می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۳ – به گزارش بی باک، اسدالله درویش امیری عصر پنجشنبه در نشست فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه استان مازندران قابلیت های فراوانی دارد و سفرهای زیادی که به این استان صورت می گیرد اظهار داشت: اینها مسافر هستند نه گردشگر، و باید جاذبه ها، زیرساخت ها و رفتار و برخورد فرهنگی برای جذب گردشگر به استان را بالاتر ببریم.

وی افزود: استان گیلان نیز در حوزه گردشگری وضع بهتری از مازندران ندارند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانها در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، با بیان اینکه همه پذیرفتند که صنعت گردشگری صنعتی، غیر دودزا، اشتغال زا و زودبازده است گفت: این نگاه، رسالت و وظیفه ما را در این سازمان سنگین کرده ده است.

درویش امیری، با تاکید بر این مطلب که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در دهه اخیر سازمان آماتوری است افزود: این سه موضوع سازمان در هم هضم نشده و هر کدام در خدمت دیگری نیست بطوری که هر کدام مسیر خود را طی می کنند.

وی به نوع نگاه رهبری در سفرهائی که در طی سالهای اخیر به استانهای مختلف کشور داشتند اشاره کرد و ابراز داشت: معظم له ، به گردشگری زیارتی، اقتصاد گردشگری و اشتغال گردشگری تاکید ویژه دارند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانها در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، ضمن تشکر از مجلس در تصویب بودجه سال ۹۳ و اینکه بر حوزه گردشگری نگاه ویژه داشت اظهار کرد: متاسفانه در بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی نتوانستیم استفاده کنیم.

درویش امیری، افزود: در صحن مجلس گردشگری به عنوان صنعت در کنار صنعت و معدن قرار گرفت بطوریکه با این مصوبه در سال آتی گردشگری به مانند صنعت و معدن طبق تبصره ۵ ماده بودجه و بند “ب” می تواند از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند.

تنها ۲۵۰ طرح از اعتبارات تکمیلی بانکها بهره مند شدند

وی با یادآوری اینکه با توجه به سه هزار و ۹۰۰ موافقت اصولی که توسط سرمایه گذاران بخش گردشگری طی چند سال از سازمان گرفته شده بود تصریح کرد: تنها ۲۵۰ طرح توانست از اعتبارات تکمیلی بانک ها بهره مند شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانها اظهار کرد: با تلاش محیط زیست و شهرداری ها، در لایحه دولت بندی گنجانده شده بود مبنی بر اینکه ۵درصد از مسافر اخذ شود که با اعتراض هائی همراه شد و در مجلس نیز با نگاه ویژه ای که به حوزه گردشگری داشت این بند حذف شد.

درویش امیری افزود: بسیاری از اقامتگاه ها با ظرفیت کمتر از ۵۰درصد خود فعالیت خدماتی دارد و دریافت پنج درصد از مسافر هزینه های مردم را بالا می برد.

وی ضمن تاکید بر گردشگری خارجی، گفت: گردشگر خارجی برای بی اخلاقی به کشور ایران با این تمدن کهن نمی آید بلکه برای استفاده از جنگل، دریا، کوه و کویر می آید بطوریکه ۴۷۰هزار نفر از کویر یزد دیدن کردند.

صنایع دستی مظلوم واقع شده است

معاون امور مجلس، حقوقی و استانها صنایع دستی را مظلوم عنوان کرد و بیان داشت: صنایع دستی، هنر هنرمندان ایرانی از فکر و بازویشان است و در طول سه دهه گذشته صنایع دستی مظلوم بود.

درویش امیری، با بیان اینکه صنایع دستی معرف دین و آئین ماست بطوری که تابلوهای زیادی که منقوش با آیات قرآنی است در دنیا به فروش رسیده است افزود: برخی از رشته های حوزه صنایع دستی منحصر به ۳ یا ۴ فرد کهنسال شده که اگر این افراد فوت کنند این صنایع نیز می میرد.

سیف الله فرزانه، نیز در این آئین با بیان اینکه سال ۹۲ سال خوبی برای اقتصاد کشور و دنیا نبود اظهار داشت: این سازمان که با ادغام سه سازمان حرفه ای تشکیل شده در حوزه مالی مشکلات زیادی دارد بطوری که بسیاری از نیروهای رسمی و غیر رسمی ما از اضافه کاری ، پاداش و حق ماموریت و حقوق چندین ماه بی بهره هستند.

وی گفت: سازمان هزار و ۸۰۰نیرو را تحویل دولت نهم داد و این در حالی است که اکنون ۹ هزار نیرو دارد.

مدیرکل پیشین سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران ابراز داشت: این سازمان سازمانی حرفه ای نیست بلکه باید کمک کرد تا به سمت حرفه ای شدن پیش برود.

قانون میراث فرهنگی بازدارنده است

فرزانه افزود: قانون میراث قانونی بازدارنده است بطوریکه در بحث مرمت، بازسازی بنای تاریخی دارای اعتباری نیست.

وی ضمن تاکید بر تقویت و اصلاح شرح خدمات و واگذاری های درست به سرمایه گذار گفت: ۱۲نفر از هنرمندان ما مهر اصالت یونسکو گرفتند که فقط افتخارش برای ماست و کاری انجام ندادیم.

مدیرکل پیشین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ابراز داشت: بیش از ۳میلیارد تومان هزینه صرف مرمت و احیاء مساجد جامع شد که برای اولین بار در جمهوری اسلامی توسط این سازمان در استان انجام شد.

فرزانه از سه میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعتبار که در طرح دریا و کانکس هزینه شد، یاد کرد و بیان داشت: کارهای بزرگی در استان در حوزه گردشگری انجام شد که با توجه به ظرفیت بالای مازندران بسیار ناچیز است.

وی با شرح اجمالی از فعالیت ها و ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: مازندران استان خوبی است و اگر بانک ها کمک کند پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از بین نمی رود.
jZ1393038423 گردشگری از اعتبارات صندوق توسعه ملی بهره مند می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *