رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ فروردین ۱۳۹۵

فعال گردشگری: پدیدۀ تورهای لحظه آخری باید از گردشگری ایران حذف شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۱/۱۴ – رقیه حاتمی پور صبح شنبه در گفتگو با خبرنگار گردشگری ایرنا اظهار کرد: بازار گردشگری ایران باید به یک ساحل آرام و بدون تنش نرخی و رقابت حرفه ای برسد. در تمام دنیا دستگاه های متولی و ngoها (سازمان های مردم نهاد) و تشکل ها نقش هماهنگی و جاری کردن فرهنگ صحیح فروش، خدمات و ایجاد بازار متعادل را دارند.
وی افزود: ایجاد بازار حرفه ای با روش های اصولی و علمی قابل دسترس است و باعث ایجاد رقابت صحیح، مابین اصحاب گردشگری هر کشور می شود.
حاتمی ادامه داد: تبلیغات صحیح و هدفدار نظر تمامی تولیدکنندگان محصولات سفر و آژانس های مسافرتی و هتل ها را به نسبت معقولی تعدیل می کند و درصورت نبود نظارت کافی و قوانین موثر است که افرادی در بازار گردشگری، دست به حرکات غیرحرفه ای می زنند و باعث اختلال در بازار فروش بسته های سفر می شوند.
وی تصریح کرد: این اختلال باعث ایجاد موج و در نتیجه کاهش نرخ ها و گاهی سقوط غیرمنصفانه نرخ می شود که در نهایت منجر به ضرر سایر دست اندرکاران گردشگری می شود که به ناحق قربانی این تحریکات هستند.
این فعال گردشگری عنوان کرد: درحال حاضر وبسایت های متعدد به صورت آنلاین و با حضور عجیب در شبکه های اجتماعی درباره خدمات برخی آژانس ها و حتی تورهای داخلی، به طور مستقل و بدون هیچ ضابطه ای اعلام و اعمال نرخ می کنند که در ذهن مشتری به تورهای لحظه آخری و ارزان و فروش نرفته مرسوم شده است.
وی تاکید کرد: این مساله صرفا در ایران و به غلط مرسوم شده است و متاسفانه مسافرین به جای خرید محصولات و بسته های باکیفیت، منتظر لحظه آخر هستند تا توری فروش نرود تا بتوانند از قیمت هایی که بعضا از اصل خرید نرخ پایین تری دارند استفاده کنند.
رییس کمیسیون گردشگری کانون بانوان بازرگان و کارآفرین کشور افزود: فروشنده این تورها افرادی هستند که شرایط داشتن حتی آژانس را هم دارا نمی باشند و به دلیل نداشتن سرمایه و دانش کافی وارد عرصه خرید و فروش تور و خدمات سفر می شوند و وقتی نمی توانند اصل سرمایه خود را نجات دهند اقدام به روش های غیر اصولی و غیر قانونی می کنند.
وی تصریح کرد که برخی هم با خرید یک مجوز تورگردانی اقدام به فروش تور با این رویه ناصحیح می کنند که انتظار می رود متولیان امر دست افراد مخل بازار گردشگری را کوتاه کنند تا بشود این رویه غلط تورهای لحظه آخری را از پیشانی گردشگری ایران زدود تا آژانس های مجاز و منطبق بر اصول و دانش فنی کافی بتوانند در فضای آرام به مناسبات خود ادامه دهند و مسافرین نیز با اعتماد به نرخ تورها در فضایی مناسب به خرید خود و سفر اقدام کنند.
حاتمی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه های اجتماعی و امکانات آی تی و رسوخ آن در تمام صنوف، گاهی باعث هرج و مرج نرخی در صنعت گردشگری به ویژه این تورهای به اصطلاح لحظه آخری را بیشتر از سال های قبل دامن زده است که باید نظارت و چاره اندیشی شود.
82018741-70622332 فعال گردشگری: پدیدۀ تورهای لحظه آخری باید از گردشگری ایران حذف شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *