رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ شهریور ۱۳۹۵

سیاوشی: سرمایه‌گذاری در گردشگری از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

اشتراک گذاری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از این‌که «مسائل فرهنگی در جامعه ما به ندرت عملیاتی می‌شود» گفت: برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ‌سازی شود تا نتایج آن برای مردم ملموس شود.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که «عملیاتی شدن فرهنگ در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به اسناد بالادستی دارد»، اظهار کرد: البته اسناد بالادستی نیز در کشور وجود دارد و برنامه ششم توسعه نیز یکی از این اسناد به شمار می‌رود، اما عملیاتی کردن مسائل فرهنگی و خارج کردن آن از حالت انشایی نیاز به زمان زیادی دارد.

وی با اشاره به این‌که «متاسفانه بخش فرهنگی در جامعه و کشور به ندرت عملیاتی شده است»،‌ ابراز کرد: به همین دلیل است که دستاوردهایی هم که در زمینه فرهنگی وجود دارد برای مردم ملموس نیست و ما نتوانستیم در بسیاری از زمینه‌ها فرهنگ ‌سازی کنیم از جمله فرهنگ اقتصاد مقاومتی، درست است که بحث جدیدی به نظر می‌رسد اما نیاز به کار زیادی دارد که انجام نشده است.

وی افزود: یکی از مباحث مهم مربوط به اقتصاد مقاومتی بحث کارآفرینی (و نه کار دولتی است) که گرچه نیاز به به زیرساخت‌ها و حذف قوانین مزاحم دارد ولی به لحاظ فرهنگی دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها باید درجهت تقویت وگسترش فرهنگ کار تلاش کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که «کمیسیون فرهنگی در تلاش است تا برنامه‌های فرهنگی در برنامه ششم توسعه نیز عملیاتی شود»، گفت: از این طریق تلاش می‌کنیم تا مردم با آمار و ارقام بدانند که بحث فرهنگ را به کجا می‌خواهیم برسانیم، البته امیدواریم که در صحن علنی مجلس و تصویب شورای نگهبان این مباحث به گونه ای باشد که مطلوب جامعه فرهنگی کشور و مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی،‌ گردشگری، سینما، مطبوعات و حوزه‌های مذهبی و ورزش از جمله مواردی هستند که به آن‌ها باید توجه شود و آنچه نیاز و ضرورت جامعه است بر روی آن‌ها سرمایه گذاری صورت گیرد که نمونه بارزتر آن بخش های فرهنگی و گردشگری است.

وی تاکید کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری مطمئن هستیم که بخش فرهنگی جامعه بر آن اجماع دارند و امیدواریم این هزینه‌ها، دستاوردهای طولانی مدت و نتایج مطلوبی را حاصل کند که در سرنوشت مردم هم بسیار تاثیرگذار است.

1144 سیاوشی: سرمایه‌گذاری در گردشگری از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *