رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ آبان ۱۳۹۳

برپایی نمایشگاه فرش های نفیس ایران در ویتنام

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۳۰-به گزارش ایرنا، این نمایشگاه فرش ها و تابلو فرش های ایرانی امروز (جمعه) در هتل ‘ملیا’ شهر ‘هانوی’ به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام گشایش یافت و تا روز یکشنبه ادامه دارد.

این دومین نمایشگاه از صنعت و هنر دو هزار و ۵۰۰ ساله فرشبافی ایران است که در ویتنام برگزار می شود.

این فرش ها به وسیله ‘باقر صیرفیان’ رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و ‘امیر حسین ارمی’ عرضه شده است.

‘حسین الوندی’ سفیر ایران در ویتنام ابراز امیدواری دومین نمایشگاه فرش ایران پس از موفقیت نخستین نمایشگاه در سال ۲۰۰۹ یک رویداد فرهنگی موثر در گسترش همکاری های فرهنگی دو کشور باشد.

وی همچنین اعلام کرد رویدادهای فرهنگی بیشتری در آینده برای تقویت دوستی دو جانبه و گسترش روابط دوجانبه برگزار شود.

ایران و ویتنام سال گذشته چهلمین سالگرد برقراری مناسبات دو کشور را جشن گرفتند و مقامات دو کشور امیدوارند روابط دو کشور با روندی جهشی ارتقا یابد.

ایران در سال ۱۹۹۱ و ویتنام نیز در سال ۱۹۹۷ نسبت به ایجاد سفارت در کشور طرف مقابل اقدام کردند. روابط دیپلماتیک ۴۱ ساله بین ایران و ویتنام از سال ۱۹۷۳ آغاز شد.

روابط تجاری ایران و ویتنام از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ به طور قابل توجهی افزایش یافت به طوری که رشد ۵۰۰ درصدی تبادلات تجاری دو کشور را شاهد بود و این تبادلات از رقم ۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳ به رقم ۱۶۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ رسید.

حجم این روابط در سال ۲۰۱۱ به رقم ۳۱۶ میلیون دلار افزایش یافت و اکنون ایران نوید افزایش تبادلات دو جانبه تا سقف دو میلیارد دلار را می دهد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *