رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ آبان ۱۳۹۳

طرح های گردشگری بالای ۵۰ درصد پیشرفت در اولویت برخورداری از تسهیلات هستند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۳۰-به گزارش ایرنا؛ ‘سعید شیرکوند’ شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران حوزه گردشگری شهرستان تویسرکان استان همدان افزود: طرح های مربوط به حوزه گردشگری که از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند از لحاظ تعامل بانک های عامل نیز راحتتر می توانند تسهیلات مالی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بانک های عامل وقتی پیشرفت فیزیکی طرحی را می بینند می توانند با اعتماد به سرمایه گذار از لحاظ باز پرداخت تسهیلات، منابع مالی لازم را در اختیار وی قرار دهند.

شیرکوند با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری رایزنی های مستمر با بانک های عامل را در دستور کار قرار داده است بیان کرد: مهمترین مشکل بانک ها در این زمینه، پرداخت نشدن معوقات تسهیلاتی است که در سال های اخیر به فعالان اقتصادی داده شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک های عامل رقمی افزون بر ۱۰۰ هزار میلیون تومان معوقات دریافت نشده تسهیلاتی دارند که به دلیل در اختیار نداشتن وثیقه لازم، به آسانی نمی توانند آنها را وصول کنند.

شیرکوند متذکر شد: در شرایطی که بانک ها نمی توانند منابع محدود خود را بدون توجیه اقتصادی در اختیار همه افراد مایل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری قرار دهند، آن دسته از طرح هایی که پیشرفت فیزیکی دارند یا آورده مالی سرمایه گذار قابل توجه است و یا توجیه قوی اقتصادی دارند برای گزینش در اولویت هستند.

وی با تاکید بر اینکه با این حال سازمان میراث فرهنگی موظف است همه طرح های ارائه شده از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری را بررسی و با مطالبه آنها موافقت اصولی کند ابراز کرد: بر خلاف سال گذشته در سال جاری سهمیه ای از صندوق توسعه ملی کشور به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

شیر کوند توضیح داد: به دلیل کم هزینه بودن اشتغالزایی در حوزه گردشگری به نسبت بخش های دیگر با موافقت دولت، تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی با بهره ۱۶ درصد در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال صندوق توسعه ملی از بانک های عامل به عنوان کارگزاران خود برای پرداخت تسهیلات استفاده می کند و بانک ها نیز فرمول خاص خود در مورد گزینش طرح ها را در این بخش اعمال می کنند.

تویسرکان با جمعیتی بالغ بر ۱۰۲ هزار نفر یکی از شهرستان های استان همدان واقع در جنوب کوه الوند است که با برخورداری از ۱۹۶ اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعت بکر و جذاب از مزیت های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است و به جذب سرمایه گذاران در این بخش نیاز دارد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *