رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۴۰۲

برج ایفل کیش

اشتراک گذاری

یکی از جدیدترین و زیباترین جاذبه های گردشگری جزیره برج ایفل کیش است. برج ایفل کیش شبیه سازی شده از برج ایفل فرانسه است اما مقیاس آن به یک دهم برج ایفل فرانسه هم نمی رسد. ارتفاع این برج ۳۰ متر است و در طول شب چراغ های متعددی بر روی آن خودنمایی می کنند و باعث می شوند گردشگران خارجی و داخلی برای تماشای این زیبایی به سمت بازار پردیس روانه شوند. برج ایفل کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ساخته شده است. به گفته سازندگان این بنا، بیش از ۳۲ هزار پیچ و مهره در ساخت برج به کار رفته و همین امر بر مقاومت آن در برابر خطرات طبیعی همچون باد و رانش افزوده است.

برج ایفل کیش

افتتاح برج ایفل کیش

برج ایفل کیش در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ مصادف با عید غدیر طی ۵ ماه کار مدام و با به‌کارگیری ۴۰۰۰ هزار قطعه فلزی پازل گونه و ۳۲ هزار قطعه پیچ و ‌مهره و به وزن کلی تقریباً ۳۵ تن و ارتفاع ۳۰ متر با رعایت کلیه موارد فنی از جمله نصب صاعقه گیر و نصب میله ارت و رنگ آمیزی با استحکام بالای ۲۵۰ میکرون جهت دوام بیشتر سازه در برابر آب و هوای شرجی کیش افتتاح گردید.

برج ایفل کیش

موقعیت برج ایفل کیش

برج ایفل کیش که طرح زیبای آن از برج ایفل فرانسه الهام گرفته شده است، در طول شب با وجود نور افشانی های متنوع از جاذبه های گردشگری دیدنی جزیره کیش محسوب می شود. در واقع برج ایفل کیش در محوطه بازار پردیس که از بزرگترین و محبوب ترین بازار های جزیره کیش با داشتن ۲۰۰ واحد تجاری است، قرار دارد و زیبایی خاصی به محوطه بازار بخشیده است.

امکانات رفاهی برج ایفل کیش

بازار ها و مراکز تجاری مختلفی مانند بازار پردیس کیش در اطراف برج ایفل کیش وجود دارند. افرادی که برای خرید به این محدوده بازار پردیس می ‌روند، به راحتی می ‌توانند از برج ایفل کیش نیز دیدن کنند. همچنین انواع اغذیه ‌فروشی‌ ها و مغازه‌ های خوراکی مختلف در اطراف برج مشغول بکار هستند. بد نیست بدانید که برج ایفل کیش با ۳۰ متر ارتفاع برعکس برج ایفل فرانسه که داخل آن نمایشگاه و آسانسور دارد. هیچ مورد خاصی ندارد. در حقیقت در داخل برج ایفل کیش فضای کافی برای ورود افراد وجود ندارد.

برج ایفل کیش

هدف از ساخت برج ایفل

جالب است بدانید که برج ایفل کیش با هدف ایجاد جاذبه ای جدید در نوع تبلیغ و مارکتینگ با نوآوری و خلاقیت خاص ساخته شده است. از طرفی دیگر ساخت نماد برج ایفل فرصتی برای جذب گردشگر به سمت بازار پردیس یک محسوب می شود. بد نیست بدانید که ایجاد چنین نمادهایی در کشور های مختلف و مناطق توریستی را کاری مرسوم و متداول است.

برج ایفل کیش

نحوه دسترسی

اگر در کیش اقامت دارید یا برای تفریح به کیش رفته اید، برای رفتن به برج ایفل کیش می ‌توانید از تاکسی استفاده کنید. کافی است که به مرکز خرید پردیس ۱ بروید. همچنین می ‌توانید با ماشین شخصی خود و یک پرس و جوی ساده به آدرس بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، مرکز خرید پردیس ۱ بروید. ساعت بازدید برج ایفل کیش در هر زمان که مایل باشید می‌توانید به دیدن این برج بروید. اما جالب‌ترین زمان برای بازدید از برج ایفل کیش شب است.

برج ایفل کیش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *