رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۲

ایران به « فیتور » اسپانیا می‌رود

لینک این مطلب کپی شد!

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اسپانیا در حالی امسال برگزار می‌شود که ایران نیز یکی از شرکت‌کنندگان در آن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به‌عنوان مجری برپایی غرفه‌های ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، در حالی‌ که دوماه تا زمان برگزاری نمایشگاه فیتور اسپانیا باقی‌ مانده، با صدور اطلاعیه‌ای از آژانس‌های گردشگری متقاضی خواسته است تا برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کنند. صدور این اطلاعیه در شرایطی است که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲۸ آبان‌ماه در نشستی درون‌سازمانی، مسأله‌ی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری را به بحث و بررسی گذاشت تا در این‌باره تصمیم‌های جدی‌تری گرفته شود.

حضور ایران در چند سال گذشته در برخی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری به‌دلیل کمبود بودجه و نبود برنامه‌ای منسجم، همواره با چالش‌هایی مواجه بوده است. ایران حدود سه هفته‌ی پیش هم در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری انگلیس (WTM) که به «بازار جهانی سفر» مشهور است، حضور نداشت و برخی معتقدند که ریشه‌ی دلایل آن در روابط سیاسی دو کشور است. با این حال، تعدادی از آژانس‌های گردشگری ایران به‌دلیل مهم دانستن این نمایشگاه تخصصی، در حضوری پراکنده، تلاش کردند از این فرصت، بهره‌ی لازم را ببرند.

سیاست ایران درباره‌ی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری در سال‌های اخیر، در شرایطی ناپایدار و غیرمنسجم بوده است که اکنون برخی مقاصد مهم گردشگری از جمله مصر و سوریه با توجه به بحران‌های داخلی‌شان، حضور کم‌رنگی در این نمایشگاه‌ها دارند و یقینا حضور پرقدرت ایران با ارائه‌ی محصولات و امکانات گردشگری، در چنین فرصتی می‌تواند ایران را به مقصد فرهنگی جایگزینی برای اروپایی‌ها تبدیل کند.

نمایشگاه فیتور اسپانیا از ۲۲ تا ۲۶ ژانویه برابر با دوم تا ششم بهمن‌ماه در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود و پی‌گیری‌ها برای رزرو زمین نمایشگاهی ایران در فیتور در حال انجام است.

فیتور یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری در بازار آمریکای لاتین است که هر سال محل رخدادهای مهمی به‌شمار می‌آید. امسال نیز جایزه‌ی سازمان جهانی جهانگردی به «فعالان و نوآوران صنعت گردشگری» در نخستین روز برپایی این نمایشگاه داده خواهد شد. این جایزه نخستین‌بار در سال ۲۰۰۳ میلادی اهدا شد که به‌منظور دستیابی به یکی از اهداف سازمان جهانی جهانگردی، یعنی ترویج گردشگری به‌عنوان وسیله‌ای برای اطمینان پیدا کردن از توسعه‌ی پایدار و اشاعه‌ی بین‌المللی گردشگری از طریق نوآوری و ابتکار طراحی شده است.
46-event ایران به « فیتور » اسپانیا می‌رود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *