جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ دی ۱۳۹۸

گردشگری در ایران
بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی، کشور ایران دارای رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی و رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی در جهان است. در این مطلب شما را با واژه ایرانگردی بیشتر آشنا خواهیم کرد.صنعت گردشگری در ایران به عنوان یک صنعت پرطرفدار از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. اما با این وجود به دلیل محدودیت ها تاکنون چندان در جذب گردشگران خارجی موفق نبوده ‌است.فرهنگ ایرانی ریشه در تاریخ دارد و برای شناخت آن باید به کشورهای مستقلی که در پیرامون ایران هستند نیز نگریست. همه ی کشورهای همسایه ی ایران گوشه‌ای از فرهنگ ایران را به ارث برده‌اند.

ایرانگردی را از کجا شروع کنیم ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

کشور ایران یکی از کشورهای گسترده ی قاره آسیاست که دارای چشم انداز، فرهنگ، قومیت، فرهنگ و گویش های مختلف است. سفر کردن با ماشین و تور در کشور ایران بسیار پر طرفدار است و گذر از جاده های زیبای این کشور پهناور میتواند روح ماجراجویی در شما زنده کند و در طول مسیر میتوانید به کشف کردن مناطقی مثل یک مسیر قدیمی پنهان در یک روستای قدیمی یا کشف یک غار بپردازید.همانگونه که از نام ایرانگرد پیداست، این لقب به فردی اطلاق میگردد که برای دیدن شهرها و مکان ها و جاذبه های گردشگری به ایران و یا از شهری به شهری دیگر سفر کند. چنانچه قصد ایرانگردی را دارید لازم است بدانید برای دیدن جاذبه های تاریخی، طبیعی و … ایران حداقل به یکسال زمان نیاز دارید.

کشور ایران با ۱.۶۴۸.۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت، سرزمین پهناوری است که در جنوب غربی آسیا، میان کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان در شمال، افغانستان و پاکستان در شرق و ترکیه و عراق در غرب قرار گرفته است. سراسر مرزهای جنوبی ایران را کرانه های خلیج فارس و دریای عمان دربر گرفته است. مجموع مرزهای خشکی ایران ۵۱۷۰ کیلومتر، و مجموع مرزهای آبی آن در شمال و جنوب، ۲۵۱۰ کیلومتر است. کشور ایران دارای ۳۱ استان است و هر استان دارای جاذبه های گردشگری خاص استان است. بنابراین برای دیدن تمامی جاذبه های گردشگری ایران زمان زیادی را باید صرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور ایران بهتر است سفرنامه ایران را مطالعه کنید.برای مشاهده ۱۰ جاذبه گردشگری در هر استان ایران کافیست وارد بخش ایرانگردی در سایت کمک سفر شوید.

صدور ویزای ایران
گردشگران خارجی میتوانند برای ورود به خاک ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری ایران در فرودگاه با پرداخت ۵۰ دلار و ارائه یک قطعه عکس ویزا دریافت کنند.
این نوع ویزا تنها برای مدت ۷ روز صادر میگردد و شامل کشورهای ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، گرجستان، کره شمالی (جمهوری دمکراتیک کره)، روسیه، پرتغال، قطر، رومانی، اتریش، بحرین، بلاروس، بلژیک، قزاقستان، کره جنوبی (جمهوری کره)، کویت، قرقیزستان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سوریه، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی، بلغارستان، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، مولداوی، مغولستان، هلند، نیوزیلند، نیکاراگوا، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، سنگاپور، اسلوونی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، قبرس، مجارستان، لبنان، لوکزامبورگ، مالزی، پرو، فیلیپین، لهستان، آلبانیا، بولیوی، جمهوری چک، تایلند، ترکمنستان، اوکراین، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، تاجیکستان، دانمارک، مصر، هنگ کنگ، مکزیک، نروژ، عمان و فلسطین است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 4.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد