رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ بهمن ۱۴۰۰

بهترین تفریحات زمستانی تهران از نظر مردم

اشتراک گذاری

پیدا کردن کارهای سرگرم کننده جهت گذران اوقات فراغت در زمستان می‌تواند یک چالش بزرگ باشد، به خصوص برای بزرگ ترها و نوجوانان. ماه های زمستان می‌توانند طولانی، تاریک و کسل کننده باشند همچنین هوای سرد و روزهای کوتاه می توانند منجر به عادت‌های ناسالم مانند پرخوری، گذراندن زمان زیاد در اینترنت یا خواب زیاد شوند. بنابراین، تهیه یک لیست از کارهایی که در هنگام بی حوصلگی باید انجام دهید، می تواند بسیار برای شما مفید باشد.

مراکز تفریحی تهران

در روزهای سرد زمستان که کسل و بی‌حوصله هستید، دیدن مراکز تفریحی تهران می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد تا اوقات خود را با خوشی بگذرانید. از جمله مراکز تفریحی تهران، می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:
• دریاچه فشافویه
دریاچه مصنوعی فشافویه ابتدا در جنوب تهران با هدف غیرتفریحی ساخته شد. اما پس از مدتی عده ای شروع به جت اسکی در آن کردند، بنابراین صاحبان دریاچه تصمیم گرفتند عملکرد آن را به یک منطقه تفریحی تغییر دهند. این کلم پیچ ۷ هکتاری امکاناتی مانند جت اسکی، اسکی روی آب، کایاک و چندین ورزش آبی دیگر را ارائه می دهد.
• برج میلاد
برج میلاد تهران بلافاصله پس از ساخت به نماد جدید تهران تبدیل شد. این ساختمان، چند منظوره است که با افتخار در شمال تهران ایستاده و تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. برج میلاد ششمین برج بلند جهان و بلندترین ساختمان تهران است. برج میلاد نه تنها منظره ای از شهر را ارائه می دهد، بلکه برخی از فعالیت های تجاری و رویدادهای سرگرمی را نیز عرضه می کند.
• قله توچال
توچال «مقصدی جذاب و هیجان‌انگیز برای افراد مختلف است و اساساً هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از بازدید آن لذت ببرد». توچال «نه تنها کوهی با قله‌ای باشکوه است، بلکه به محلی برای گردهمایی سرگرمی‌های متنوع و هیجان‌انگیز تبدیل شده است که این مورد توچال را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است و خرید بلیط تله کابین توچال از ترند های زمستان است.
• نمک آبرود
نمک‌ آبرود یکی از زیباترین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری شمال ایران با دو بخش اصلی شهرنشینی و امکانات گردشگری فراوان است. مجتمع اقامتی-تفریحی نمک آبرود محصور شده توسط دریای خزر و پارک جنگلی از شمال و ارتفاعات مادوبن (از ارتفاعات رشته کوه البرز) در جنوب با اسکان مسافران و همچنین اختلاف دمایی حدود ۱۰ درجه سانتیگراد نسبت به دامنه کوه دارد.
• پل طبیعت
پل عابر پیاده طبیعت در شمال شهر تهران در پهنه‌ای به نام اراضی عباس آباد واقع شده است. این منطقه ۵۵۹ هکتار است که عمدتاً به فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه‌ها و موزه‌ها و همچنین پارک‌های عمومی اختصاص دارد. این پل به منظور رفع نیاز به بهبود دسترسی عابران پیاده بین دو پارک که توسط بزرگراه های اصلی تقسیم شده اند طراحی شده است.
• پارک لاله
پارک لاله یکی از شادترین مناطق پایتخت است که در منطقه ششم تهران و در محله امیرآباد واقع شده است. از غرب به خیابان کارگر شمالی و از شرق به خیابان حجاب می رسد. ضلع شمالی این پارک خیابان فاطمی است و از جنوب به بلوار کشاورز ختم می‌شود. یکی از پارک‌های تمام وقت تهران تلقی می شود که از هر طرف ورودی‌های زیادی دارد.
• پارک هنرمندان
این مکان، مکانی برای یافتن یک گالری هنری عمومی و ملاقات با جوانان تهرانی در خانه هنرمندان است، همچنین مکان خوبی برای امتحان گزینه های غذایی سالم در رستوران و کافه است.
• بام تهران
بام تهران مکانی عالی در رشته کوه‌های البرز برای لذت بردن از هوای پاک دور از مرکز شهر است. بسیاری از مردم محلی نیز دوست دارند به آنجا بروند تا از زندگی پرمشغله روزمره دور مانده و استراحت کنند. به طوری که شما می توانید در این بام با یک پیاده روی لذت بخش شروع به حرکت کنید و شهر را در سکوت شب تماشا کنید. در کنار این محیط سالم، رستوران ها، کافه ها و فست فودهای فراوانی وجود دارند که در آن‌ها انواع غذاهای ایرانی و بین المللی سرو می‌شود.
• باغ کتاب تهران
ایجاد فضاهای دائمی برای نمایشگاه کتاب می‌تواند بر رویکرد جامعه به کتابخوانی، تاثیر داشته باشد. باغ کتاب تهران برای ایفای این نقش طراحی و ساخته شده است.
• شهرک سینمایی غزالی
شهرک سینمایی غزالی منطقه وسیعی در جنوب تهران است که در آن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی زیادی ساخته شده است. این شهرک در سال ۱۳۵۸ توسط کارگردان مشهور ایرانی، علی حاتمی ساخته شد.

تفریحات زمستانی تهران

تله کابین توچال

قله ۳۹۶۴ متری کوه توچال تهران تنها ۷ کیلومتر با شمالی ترین محله‌های تهران فاصله دارد.
نزدیکی کوه به دریای خزر، محیطی سرسبز را در دشت ساحلی و شمالی ترین دامنه ها ایجاد کرده است. در فصل زمستان برف دائمی ارتفاعات بالاتر را پوشانده است، به همین دلیل زمستان یک پوشش سنگین از برف پودری نسبتا عمیق می آورد که یک محیط ایده آل برای اسکی ایجاد می کند.
کوه توچال مرز جنوبی رشته کوه البرز را در طول جغرافیایی تهران مشخص می کند. بر فراز دشتی شیب دار که شهر تهران در آن قرار دارد، سر در آورده است. ارتفاع این شهر از حدود ۱۸۰۰ متر در انتهای شمالی خود تا ۱۰۰۰ متر در انتهای جنوبی است. قله کوه توچال (معروف به سر توچال) یک نقطه مرتفع در طول یک خط الراس به طول ۱۲ کیلومتر است که کاملاً بالای ۳۵۰۰ متر است.
چندین مسیر پیاده روی از حومه شمالی شروع می شود و از کوه به ارتفاعات مختلف صعود می کند. از غرب به شرق می توان به درکه، تله کابین، دربند و کولک چال اشاره کرد. دربند مستقیم ترین مسیر را به قله ارائه می دهد. به جز تله‌کابین، بقیه مسیرها از رودخانه‌های کوهستانی پردرخت در پایین دره‌ها پیروی می‌کنند که در آن کافه‌های کنار مسیر مکانی برای استراحت و لذت بردن از نوشیدنی‌ها فراهم می‌کنند. در سال های اخیر، پیاده روی در کوهستان بسیار محبوب شده است. در تعطیلات آخر هفته، تعداد زیادی از مردم مسیرهای پیاده روی را طی می کنند. فرصت های صخره نوردی نیز در بسیاری از مناطق موجود است که معروف ترین آنها دیواره های بند یخچال و کولاک چال است. بنده یخچال، رخنمون سنگی عظیمی است که در شرق دره دربند قرار دارد.
این مکان انتخاب عالی برای گذارندن وقت در روزهای سرد زمستان است. می‌توانید بلیط تله کابین توچال را تهیه و از اوقات خود لذت ببرید.

تفریحات زمستانی تهران

استخر آب گرم

استخر می‌تواند به تسکین درد، درد عضلانی، کمک به توانبخشی، افزایش جریان خون به مفاصل و بهبود انعطاف پذیری کمک کند. جلسات آب گرم همچنین برای افرادی که از آسیب دیدگی یا معلولیت رنج می برند ایده آل است.
استخر آب گرم برای ورزش ملایم، توانبخشی و مدیریت درد عالی است. مزایای آب درمانی عبارتند از: کاهش درد عضلانی، افزایش انعطاف پذیری، آرامش، سلامت و رفاه عمومی. ثابت شده است که آب درمانی به آسیب‌های ورزشی، درد مفاصل، کمردرد، آرتریت کمک می‌کند و راه خوبی برای دستیابی به ورزش‌های کم تاثیر است. بلیط استخر آب گرم یکی از پرفروش ترین بلیط های زمستانی است.
آب گرم درمانی به افراد مسن اجازه می‌دهد تا تمرینات ورزشی را در محیطی بدون درد و درمانی با مزایایی چون شفابخشی، تجربه کنند؛ چرا که آب گرم هوشیاری بدن، تعادل و ثبات تنه را تحریک می‌کند. بیماران همچنین آرامش عضلانی را تجربه می‌کنند که منجر به افزایش جریان خون و بهبودی زودتر می‌شود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *