رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ مرداد ۱۴۰۱

در مشهد کجا تفریح کنیم؟

اشتراک گذاری

اگر قصد مشهد گردی دارید و علاوه بر زیارت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا علیه السلام، در جست‌وجوی مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی با دوستان و اعضا خانواده و همراهان خود هستید، این گفتار تلاش کرده تا بیش از ۱۰ مکانی که بازدید از آن‌ها در زمان اقامت در مشهد مقدس توصیه می‌شود را معرفی کند. مکان‌هایی که در فهرست اولویت‌های گردشگری زائران و شیفتگان امام همام قرار داشته و یک مشهد گردی خاطره‌انگیز را برای مسافران خراسان رضوی، به ارمغان خواهد آورد.

پارک ملت مشهد

اگر در نیمه دوم سال عازم مشهد مقدس شدید به خصوص فصل هزار رنگ و هزار نقش پاییز، حتما بازدید از پارک ملت مشهد را در دستور کار قرار دهید که یکی از زیباترین پارک‌های استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و از مکان‌های تفریحی این شهر مقدس به شمار می‌آید. پارک ملت مشهد در شب‌های نیمه نخست سال که هوا خنک‌تر می‌شود نیز پاتوق پیک‌نیک مشهدی‌ها و زائران علی ابن موسی الرضا علیه السلام نیز هست.
پارک‌گردی در مشهد برای آن دسته از مسافرانی که با خانواده و به خصوص کودکان و نوجوانان عازم این شهر مذهبی هستند، گزینه خوبی برای گذران وقت گروه‌های سنی زیر ۲۰ سال است که حوصله زیادی برای زیارت و پاساژ گردی ندارند.
پارک ملت زیبای مشهد در بزرگراه وکیل آباد، بلوار امامت قرار دارد. دقت کنید که بزرگ‌ترین چرخ‌ و فلک خاورمیانه در پارک ملت مشهد قرار گرفته و بهترین مکان برای سرگرمی کودکان و نوجوانان در زمان اقامت در شهر مشهد مقدس است. وسایل بازی مثل باشگاه پینت بال و استخر روباز و سالن نمایش نیز در دسترس گردشگران است. بعضا پارک ملت مشهد میزبان برگزار نمایشگاه گل و گیاه فصلی نیز می‌شود. یکی از بهترین مقصدهای شب‌گردی در مشهد با بچه‌ها، همین پارک ملت خواهد بود. دریاچه پارک ملت نیز فرصت خوبی برای قایق سواری با قایق‌های رنگارنگ دو نفره پدالی است.

بوستان کوهسنگی مشهد

از دیدنی‌ها و تفریحات مشهد، بوستان کوهسنگی مشهد است که یکی از معروف‌ترین مقصدهای گردشگری این شهر مذهبی به شمار می‌رود. بوستان کوهسنگی مشهد در اتوبان شهید کلانتری قرار دارد. ۲ تا ۴ ساعت زمان برای گشت در این بوستان کفایت می‌کند. بوستان کوهسنگی مشهد، دومین پارک بزرگ این کلانشهر محسوب شده و سومین منطقه دیدنی و پر بازدید شهر پس از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و آرامگاه فردوسی نیز به حساب می‌آید.
بوستان کوهسنگی مشهد از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین مقصدهای توریستی شهر مشهد در یک قرن اخیر بوده و جایی برای تماشای طراحی زیبا و دلفریب یک پارک سر سبز و بزرگ که شما را به میزبانی آب و گیاهان و نور پردازی دوست‌داشتنی می‌برد. بوستان کوهسنگی مشهد را باید انصافا در فهرست جذاب‌ترین بوستان‌های کشور قرار داد.

مشهد

با رفتن بالای کوه از مسیرهای مشخص شده، چشم‌انداز متفاوتی از مشهد را تماشا خواهید کرد که برای ارتفاع‌گردها در مشهد، گزینه خوبی به نظر می‌رسد. مجسمه شیرهای سنگی سماور، لوکیشن عالی برای عکاسی کودکان و نوجوانان است. این مجسمه‌ها توسط شهرداری شهر میلان ایتالیا به ایران اعطا شده است. ۲ آبشار و جویبار مصنوعی نیز در بوستان کوهسنگی ساخته شده تا زیبایی‌های بوستان را دوچندان کند.
از جمله امکانات گردشگری که در بوستان کوهسنگی مشهد احداث شده، موزه بزرگ خراسان است. این موزه به سبک معماری کاخ کلات نادری و در ۱۲ طبقه ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور به شمار می‌رود. برای عاشقان اشیای تاریخی و مردم‌شناسی و ابزارهای سنگی و سفالی و شیشه‌ای، کلکسیونی کم‌نظیر برای تماشای تاریخ این مرز و بوم است. در این موزه شما به دیدن ۸۰۰ هزار سال پیش می‌روید. روزگاری پیش از جولان هوموساپینز ساپینزها روی کره زمین! در بوستان کوهسنگی، آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی از بزرگان عصر صفوی نیز به چشم می‌خورد.
خرید بلیط قطار مشهد از طریق سفرمارکت، یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای عزیمت خانوادگی به پابوسی سلطان علی ابن موسی الرضا علیه السلام است.

باغ وکیل آباد مشهد

اگر باغ ارم شیراز معروف است یا باغ شازده کرمانی‌ها، باغ وکیل آباد مشهدی ها نیز آوازه خاص و عام دارد. باغ وکیل آباد مشهد یکی از دیدنی‌ترین باغ‌های شهر مشهد بوده و در بزرگراه وکیل آباد، واقع شده است.
باغ وکیل آباد مشهد در دره‌ای دل‌انگیز واقع شده و از دیدنی‌های شهر مقدس به شمار می‌رود. درختان کهنسال باغ وکیل آباد مشهد، دلالتی است تاریخی بر قدمت فضای سبز باغ و آن را به یکی از تفرجگاه‌های محبوب شهر بدل کرده که همواره میزبانی خیل عظیمی از گردشگران از سراسر کشور نیز هست. پارک شادی و باغ وحش از جمله امکانات باغ وکیل آباد مشهد است.
باغ وکیل آباد دارای چندین نوع باغ است که باغ هنرمندان، باغ خورگشت، باغ صخره‌ای، باغ شب، باغ بانون و باغ دانش آموزی از آن جمله است.

مشهد

توجه داشته باشید که این باغ هفتاد هکتاری، آب و هوای عالی به خصوص در نیمه اول سال دارد. چون نزدیک طرقبه واقع شده، این باغ یک ییلاق فوق‌العاده برای مشهد‌ی‌ها به شمار رود. بازدید از باغ وکیل آباد مشهد را در مدت اقامت در مشهد فراموش نکنید.

آرامگاه فردوسی

همان‌طور که گفتیم، آرامگاه فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایران زمین، در فهرست مقصدهای گردشگری مهم شهر مشهد قرار دارد. آرامگاه فردوسی در نزدیکی شهر مشهد است و در شهر توس واقع شده و انتهای بلوار بهارستان. در محدوده آرامگاه فردوسی، مقبره خسرو آواز ایران استاد محمد رضا شجریان نیز قرار گرفته است. البته مقبره اخوان ثالث نیز در این مکان واقع شده است. کافه و رستوران‌های خوبی در مجموعه آرامگاه فردوسی در دسترس گردشگران بوده تا احساس خستگی نکنند.

مشهد

نکته جالب درباره ساخت بنای آرامگاه فردوسی آن است که در تیر ماه سال ۱۳۱۳ هجری شمسی، رژیم پهلوی با همکاری بانک ملی ایران، بلیط های بخت آزمایی برای تکمیل ساختمان آرامگاه و تجیل جشن هزار ساله فردوسی منتشر کرد تا بخشی از هزینه‌های ساخت را تامین کند. بهای هر بلیط نیز ۱۰ ریال بود. مهندس حسین جودت، نماینده یک شرکت ایتالیایی در ایران، کلیه سنگ های آرامگاه را از ایتالیا به ایران وارد کرد. هزینه ساخت طی اسناد بودجه، حدود ۷ میلیون تومان برآورد شد.
موزه آرامگاه فردوسی، جایی است که شما را به تماشای آثار باستانی کشف شده از شهر قدیم توس می‌برد. موزه آرامگاه فردوسی در سال شصت و یک هجری شمسی افتتاح شد. اگر به مشهد رفتید، یک نصف روز را برای دیدار یکی از بزرگ‌ترین ادبیان ایران و جهان اختصاص دهید.
بازدید از آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه افشار و موزه بزرگ خراسان رضوی در منطقه بوستان کوهسنگی مشهد، با پرداخت بلیط ورود امکان پذیر است.

گشتی در آرامگاه نادرشاه افشار

از دیدنی‌های شهر مشهد، آرامگاه نادرشاه افشار است. آرامگاه نادرشاه افشار در خیابان شیرازی، چهار راه شهدا واقع شده و یکی از مقصدهای گردشگری مطرح این کلانشهر مذهبی محسوب می‌شود. از جاذبه‌های منحصر به فرد نزدیک حرم ملکوتی امام همام بوده و شامل موزه و کتابخانه نادری نیز هست. در موزه نادری، شمشیر نادرشاه افشار نیز به نمایش عمومی گذاشته شده است. شمشیرهای مرصع نشان در ایران را می‌توان در موزه جواهرات ملی در خیابان فردوسی تهران نیز تماشا کرد.

مشهد

بنیانگذار سلسه افشاریه و از مطرح‌ترین پادشاهان پس از اسلام در ایران، مغول‌ها را سرکوب و روسیه را از ایران بیرون کرد. نادرشاه افشار که کوه نور و دریای نور، ۲ الماس فوق گران‌بهای نگهداری شده در موزه جواهرات ملی ایران، از غنائمی است که نادر از سفر به هند برای ایران به ارمغان آورد. نادرشاه افشار توسط سردارانش در شهر قوچان کشته شد.

روستای طرقیه و شاندیز

کباب‌خورها در سفر به مشهد، شیشلیک های طرقبه و شاندیز را در نظر دارند. شهرستان طرقبه و شاندیز، از نزدیک‌ترین مقصدهای شکم‌گردی اطراف شهر مشهد است که برای گذران روزهای گرم نیمه اول سال و لذت بردن از طعم لذیذ غذاهای محلی و ایرانی، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. روستای کنگ طرقبه و شاندیز که در نوزده کیلومتری غرب طرقبه واقع شده، از دیدنی‌های اطراف شهر مشهد است.
روستای کنگ از نمونه‌ای ارزش معماری پلکانی است که آن را بعضی‌ها ماسوله خراسان نیز خطاب کرده‌اند. قدمت این روستا به پیش از اسلام بازگشته و جایی عالی برای لمس تاریخ است.
رودخانه و آبشار معمولا پر آب داشته و پاییزش، دیوانه کننده است و یک لوکیشن ممتاز برای عکاسان و طبیعت‌گردهای خوش ذوق. مزار شیخ عبدالله، مسجد و تکیه تاریخی، قلعه تیغ میان، قلعه حصار، ارتفاعات بینالود و چشمه‌سارها و باغات منطقه، از فرصت‌های گردشگری این منطقه خوش آب و هوا به شمار می‌رود که در برنامه مشهد گردی خود قرار دهید.
در روستای کنگ، کوهنوردی و ارتفاع گردی و پیک نیک در طبیعت، اتفاق متداول در میان روستاگردهای شهر مشهد است.
با خرید پرواز تهران مشهد از سفرمارکت، سفر هوایی ارزان را به مشهد مقدس تجربه کنید تا در هزینه‌های خود و همراهان، صرفه جویی کنید.

حمام مهدی قلی بیک مشهد

حمام مهدی قلی بیک مشهد از دیگر دیدنی‌های شهر مشهد است که بازدید از آن را سفرمارکت به مسافران خراسان رضوی توصیه می‌کند. بازدید از حمام‌های تاریخی در شهرهای ۳۱ استان کشور، یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری ناب برای تماشای معماری و سبک زندگی مردمان این سرزمین است. حمام مهدی قلی بیک مشهد، از حمام‌های تاریخی و دیدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

مشهد

حمام مهدی قلی بیک مشهد، در کنار خروجی ضلع غربی صحن جامع رضوی قرار دارد. جایی که احتمالا بسیاری از زائران رضوی، از بازدید از آن غافل شده‌اند. این جاذبه تاریخی شهر مشهد، از بزرگ‌ترین حمام‌های تاریخی ایران بوده و نقاشی‌های خوش نقش و نگاری روی دیوار و سقف آن هک شده است.
سقف زیبا و رنگین حمام مهدی قلی بیک یا حمام رضوی، از ظرفیت‌های معماری باشکوه این بنای تاریخی بوده که در فهرست آثار ملی نیز قرار گرفته است. در این حمام، فضاهای متداول در معماری حمام های ایرانی، مثل هشتی ورودی، سربینه یا رختکن، گرمخانه و میان‌در، خزینه و گربه رو و گلخن و چال حوض، دیده می‌شود. حمام هفت بخش داشته و هر یک کارآیی متفاوت دارند.
۲ ساعت بازدید با پرداخت ورودیه، بخشی از زمان مشهد گردی شما را به حمام‌گردی اختصاص می‌دهد.

موزه مرکزی آستان قدس رضوی

موزه مرکزی آستان قدس رضوی یکی از بهترین موزه‌ها در استان خراسان رضوی است. این موزه در جوار حرم مطهر رضوی واقع شده و صحن کوثر، جایی است که شما را به تماشای یکی از ممتاز ترین گنجینه‌های تاریخی و باستانی کشور می‌برد.
موزه مرکزی آستان قدس رضوی یکی از دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری شهر مشهد است. از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور بوده و بیش از یک میلیون بازدید کننده از داخل و خارج از کشور دارد. در دل حرم مطهر امام رضا علیه السلام، مجموعه‌ای غنی از آثار تاریخی و هنری در معرض دید گردشگران قرار گرفته است. ورود به موزه با خرید بلیط امکان پذیر خواهد بود.
این موزه چهار طبقه بوده و گنجینه‌هایی چون اسکناس و سکه و تمبر و اقلام پستی و آبزیان در آن قرار دارد. اموال با ارزش بسیاری به موزه رضوی اهدا شده است که از آن جمله می‌توان به کمربند پهلوانی جهان پهلوان تختی اشاره کرد. گنجینه سکه موزه رضوی شما را به بازدید سکه‌های عصر هخامنشی، مقدونیه تا صفویان و پهلوی اول و دوم می‌برد. مدال طلای کشورهای مختلف، لباس‌های سنتی و سکه دوزی شده لاهیجان، جواهرات زینت یافته با سکه طلا از دیگر آثار نگهداری شده در این تماشاگه راز است.
اگر اهل موزه‌گردی هم نیستید، بازدید از موزه بزرگ رضوی را حتما به عاشقان فرهنگ و هنر این مرز و بوم توصیه می‌کنیم.
امیدواریم قبل خرید بلیط هواپیما مشهد تهران سفری خاطره‌انگیز به مشهد مقدس را برای خود و خانواده گرامی رقم بزنید.

خانه تاریخی داروغه مشهد

از دیگر مکان‌های تفریحی و دیدنی شهر مشهد که در این گفتار سفرمارکت معرفی می‌کنیم، خانه تاریخی داروغه مشهد است. خانه تاریخی داروغه مشهد در خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران کوی داروغه در دسترس است. جاذبه‌ای متفاوت در شهر مشهد بوده و در احداث آن از معماری روسی الگو برداری شده است.
اگر علاقمند به کوچه پس کوچه گردی در شهر مشهد هستید، خانه تاریخی ۶۱۰ متر مربعی داروغه مشهد از آن جمله است. اولین خانه مشهد که صاحب حمام خصوصی شد همین جا است.
سبک معماری و تزیینات خانه داروغه مشهد، اولین چیزی است که نظر ها را به خود جلب می‌کند. اجر قالبی و تزیینات چوبی و تندیس‌های گچی قالبی و گچ بری‌های چشمگیر، معماری دوست‌داشتنی روسی را به تصویر می‌کشد. این ساختمان، طراحی ممتازی دارد. از روش سه طرف ساخت احداث شده و و در سه ضلع شمالی و جنوبی و شرقی حیاط، ساختمانی ۲ طبقه شکل گرفته است. بخش‌های تابستان نشین و زمستان نشین بنا را حتما بازدید کنید. بعضی معتقد هستند که نخستین شومینه مشهد در همین بنا احداث گردید.

اگر به دنبال لوکیشن عالی برای عکاسی هستید، خانه تاریخی داروغه مشهد گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

مخاطب گرامی

اگر قصد تهیه بلیط قطار مشهد و بلیط هواپیما مشهد یا رزرواسیون هتل در مشهد در اسرع وقت و با رقابتی‌ترین نرخ ممکن از شرکت‌های معتبر عرضه کننده خدمات دارید، از خدمات رزرواسیون سفرمارکت در طول هفته استفاده کرده و سفری آسان و ارزان را برای خود و همراهان گرامی به مشهد مقدس رقم بزنید. یادتان باشد که سفر با قطار به نقاط مختلف کشور از جمله مشهد، یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین روش‌های سفر و گردشگری در ایران امروز بوده و هر چقدر بلیط را زودتر رزرو کنید، استرس کم‌تر خواهید داشت.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *