جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایجاد پلیس گردشگری در استان کرمان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۶/۲۶ – رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان اظهار کرد: پلیس گردشگری نیز یکی از مباحث مطرح شده در کمیسیون بود تا از طریق آن امکان عبور گروه‌های گردشگری از ایستگاه‌های بازرسی استان به راحتی فراهم و مشکلات احتمالی آنها برطرف شود.

به گزارش گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، “مهدی سیاوشی” در نشست اعضای کمیسیون گردشگری اتاق کرمان با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: دولت یازدهم یک تصویر واقعی از کشور در سطح جهان ارایه کرده و تعداد گردشگران خارجی در ۲ سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است و عده‌ای این شرایط را حرکت سونامی گردشگری به سمت ایران تعبیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط، بسیاری از هتل‌های چهار و پنج ستاره در شهرهای بزرگ کشور مانند اصفهان و تهران توسط گردشگران تا یک سال آینده رزرو شده‌اند ادامه داد: در کرمان نیز با توجه به زیرساخت های موجود، باید برنامه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم تعداد زیادی از این گردشگران را جذب کنیم و در این زمینه بخش خصوصی و اتاق کرمان آماده هر نوع همکاری با بخش دولتی است.

سیاوشی به نشست‌های برگزار شده این کمیسیون در مباحث مختلف اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری تسهیل حضور گردشگران در کویر به عنوان یک مزیت استان و علاقه بسیار زیاد گردشگران به این حوزه، سه مسیر برای گردشگران شناسایی و توسط دستگاه‌های مختلف استان تایید شد که باید جزییات کامل این مسیرها را تهیه و در اختیار دفاتر گردشگری قرار دهیم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان اظهار کرد: پلیس گردشگری نیز یکی از مباحث مطرح شده در کمیسیون بود تا از طریق آن امکان عبور گروه‌های گردشگری از ایستگاه‌های بازرسی استان به راحتی فراهم و مشکلات احتمالی آنها برطرف شود.

وی به تجربه استان های اصفهان و یزد در رابطه با استفاده از پلیس گردشگری اشاره کرد و گفت: اگر چه برخی از فعالان حوزه گردشگری به این نتیجه رسیده‌اند که در استان کرمان نیازی به پلیس گردشگری نیست اما مفید بودن ایجاد پلیس گردشگری را از طریق این کمیسیون بررسی می‌کنیم.

سیاوشی در ادامه تهیه نقشه راه گردشگری برای اولویت بندی فعالیت‌های این حوزه در استان را ضروری دانست و گفت: تهیه این نقشه هزینه‌های سنگینی دارد که مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان، مسوولیت تدوین این نقشه را پذیرفته و در این زمینه از مطالعات موجود در اداره کل میراث فرهنگی استان نیز استفاده خواهد کرد.

وی پیگیری حل مشکلات مجتمع‌های بین‌راهی به عنوان یک نیاز مهم برای گردشگران را یکی از موارد مطرح شده در این کمیسیون عنوان کرد و افزود: علت برخی از تصادفات جاده‌ای، خستگی رانندگان و نبود جایی برای استراحت آنها عنوان شده که استان کرمان از نظر تعداد مراکز خدماتی و رفاهی جزء چهار استان آخر کشور است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین‌راهی با مشکلاتی در دریافت مجوز از چهار دستگاه مختلف روبروست که این مهم یک سال طول می‌کشد و هیچ یک از این دستگاه‌ها استعلام دستگاه دیگر را در رابطه با یک موضوع قبول ندارد.

سیاوشی بیان کرد: از سال ۹۰ با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تعداد واحدهای بین‌راهی افزایش یافته و مقرر شد بررسی‌های لازم برای ارایه مشکلات این بخش به ویژه در زمینه دریافت مجوزها در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان انجام شود.

وی نبود یک سایت گردشگری مدون و به روز از مزیت‌ها و پتانسیل های استان کرمان در این زمینه را یکی از مشکلات مهم این حوزه دانست و گفت: در شرایطی که در حال حاضر گردشگران اطلاعات لازم از اماکن مورد نظرشان را از طریق سایت‌ها دریافت می‌کنند نیاز به ‌راه‌اندازی سایت جامع و کامل گردشگری استان ضروری است که راه اندازی این سایت در هیات نمایندگان اتاق مطرح و مورد موافقت واقع شد.

سیاوشی، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی انجمن اکوتوریسم استان را از دیگر اقدامات این کمیسیون عنوان کرد و استان کرمان را از این نظر، دارای جایگاه ویژه و مستعد دانست و اظهار کرد: ایجاد اتاق فکر و یا اندیشکده گردشگری، از دیگر برنامه‌های کمیسیون گردشگری اتاق کرمان است تا از تجربیات و نقطه نظرات خوب فعالان و کارشناسان این حوزه برای رونق صنعت گردشگری در استان در موارد مختلف استفاده کنیم.

سیاوشی بیان کرد: همچنین درخواست برگزاری یک جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع گردشگری و مسایل و مشکلات آن به استاندار کرمان ارایه شده و منتظر پاسخ هستیم.
گردشگری ایجاد پلیس گردشگری در استان کرمان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *