جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایجاد موانع برای قاچاق اشیای تاریخی

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ – محمدرضا کارگر به خبرنگار مهر گفت: طی دو روز گذشته نشست مشترکی بین طرف ایرانی و ترک برای آشنایی با قوانین، مقررات و دستاوردهای ایران و پیشگیری و یا مبارزه با قاچاق اشیاء تاریخی و استرداد اموال تاریخی برگزار شد و متولیان میراث فرهنگی و اینترپل ترکیه با شرایط موجود در ایران آشنا شدند.

کارگر ادامه داد: در نظر داریم تا همکاری های بیشتری با ترکیه داشته باشیم و این همکاری با کشورهای دیگر نیز تداوم داشته باشد. ایجاد زمینه های مناسب پیشگیری از قاچاق اشیای فرهنگی و تاریخی در عرصه های بین المللی و تصویب قوانین بازدارنده در سطح سازمانهای جهانی از جمله یونسکو و سازمان ملل بخشی از این مذاکرات بود.

وی افزود: از موارد دیگری که در این جلسه به تفاهم رسیدیم این بود که در قالب همکاری تنگاتنگ تحت پوشش کنوانسیون ۱۹۷۰ که کشورهای عضو را به همکاری در استرداد اموال تاریخی وادار می‌کند ارتباط بیشتری برقرار کنیم. همچنین موانعی برای قاچاق اشیاء تاریخی ایجاد شود. ما تجارب خود را در این زمینه در اختیار طرف ترک قرار دادیم آنها نیز قبول کردند که این تجارب را در اختیار ما بگذارند در این میان قوانینی وجود دارد که ممکن است دو کشور به آن توجه بیشتری نشان دهند و از آن در کشور خودشان استفاده کنند.

مدیر کل امور موزه های کشور تصریح کرد: مورد دیگر آموزش برای دو طرف بود. ما با کشور ترکیه مرز مشترک گسترده ای داریم. مرز ترکیه برای قاچاق اموال تاریخی ایران و انتقال به کشورهای دیگر بهتر انجام می شود.

کارگر خاطر نشان کرد: قرار شد دو ماه دیگر پیشنهادات طرفین به این مصوبات اضافه شود تا پس از آن دو کشور تصمیم بگیرند که این تفاهم نامه چه زمانی و بین کدام یک از متولیان میراث فرهنگی ایران و ترکیه به امضا برسد.

IMG09460321 ایجاد موانع برای قاچاق اشیای تاریخی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد