رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ خرداد ۱۳۹۳

تشکیل گروه کاری مشترک شرکت های گردشگری ایران و ترکیه

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۳ – معاون گردشگری کشور در دیدار با رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری ترکیه (تورساب) در آنکارا خواستار تشکیل گروه کاری مشترک شرکت های گردشگری ایران و ترکیه و قرار دادن نام کشورمان در بسته های سفر دفاتر خدمات مسافرتی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رحمانی موحد در سفر خود به کشور ترکیه که با هدف مذاکره پیرامون چگونگی ایجاد توازن در مراودات گردشگری دو کشور انجام گرفته بود با رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه (تورساب) ملاقات کرد. در این دیدار که نمایندگان شرکت های گردشگری ترکیه نیز حضور داشتند وی خواستار اهتمام ویژه تورساب نسبت به قراردادن ایران در بسته های سفر خود به منظور برقراری توازن در تبادلات گردشگری دو کشور شد.

معاون گردشگری کشور همچنین با دعوت از رئیس تورساب جهت بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری که در زمستان سال جاری در تهران برگزار خواهد شد؛ خواستار حضور جدی دفاتر خدماتی مسافرتی زیرمجموعه تورساب در نمایشگاه مذکور گردید.

وی همچنین پیشنهاد داد یک گروه از نمایندگان شرکت های گردشگری ایرانی به منظور معرفی برنامه های خود در زمینه جذب گردشگران کشور ترکیه به این کشور مسافرت نمایند و متقابلا گروهی از اصحاب رسانه ترکیه جهت تهیه گزارش از قابلیت های گردشگری ایران از کشورمان بازدید کنند.

در همین راستا رحمانی خواستار تشکیل کارگروه مشترک فیمابین بخش خصوص طرفین با هدف تدوین برنامه های مشترک گردشگری شد.

همچنین در این دیدار « اولوسوی» رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه (تورساب) ضمن استقبال از پیشنهادات معاون گردشگری کشور، عزم جدی تورساب را برای اعزام گردشگران ترک به ایران اعلام و آمادگی خود را جهت امضای یادداشت تفاهم همکاری با بخش خصوصی گردشگری ایران ابراز نمود .

وی خاطر نشان کرد: درسال جاری ۱۶ میلیون نفر گردشگر ترک در داخل و به خارج از کشور سفر خواهند داشت و ایران باید سهم ویژه ای را از این تعداد به خود اختصاص دهد .

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه (تورساب) در خاتمه عنوان داشت جزئیات زمان بندی شده برنامه های همکاری های دوجانبه را به صورت مکتوب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ارسال خواهد کرد.

همچنین در پی نشست مذکور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همراهی «اوزگور اوزاصلان» قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور از موزه تمدن آناتولی آنکارا بازدید و در مورد زمینه های توسعه همکاری های متقابل دو کشور در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

موزه مذکور که در زمره مهم ترین موزه های جهان از حیث مجموعه های بی نظیر آثار تمدنی محسوب می گردد؛ اشیای مربوط به عصر پارینه سنگی تا زمان حاضر را شامل می شود . در موزه تمدنی آناتولی آنکارا بالغ بر ده هزار شیئ تاریخی در ۵۸ فضای موزه ای به نمایش گذاشته شده و قدمت ساختمان آن حدود ۵۰۰ سال است.

IMG09120122 تشکیل گروه کاری مشترک شرکت های گردشگری ایران و ترکیه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *