رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

آسفالت خوش آمدگوی برای خانه ملک بدشگون شد!

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۲۸ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی- این هفته رییس شورای شهر به همراه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی تهران و مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ به دیدار ناحیه سه بازار رفت. خانه ملک، یکی از بناهایی بود که احمد مسجد جامعی و هیات همراهش از آن بازدید کرد. در این دیدار رییس موزه ملک هم حضور داشت.

به گزارش chn، خانه ملک یکی از بناهای ماندگار از دوره قاجاری است که حیاط اندرونی و بیرونی و ویژگی های منحصر به فرد معماری آن دوران را دارد. این بنای تاریخی در فهرست میراث ملی ایران جای داشته و سال‌ها برای مرمت آن وقت و هزینه صرف شده است. یکی از ویژگی های معماری خانه ملک نقش برجسته هایی است که در جداره پایین دیوارها به صورت نقش برجسته کار شده است. این نقش برجسته روی سکوهای در ورودی این خانه نیز دیده می شود.

به رغم اهمیت این نقش برجسته ها به نظر می رسد که مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ چندان اهمیتی برای آن قایل نیستند. آن ها برای خوش آمد گویی رییس شورای شهر کاری کردند که ضوابط و قوانین میراث فرهنگی شکسته شود و بخش هایی از سکوی در ورودی که دارای نقش برجسته است، زیر آسفالت مدفون شود.

اهالی محل که همراه گروه مسجد جامعی بودند، در گفت و گو با chn عنوان کردند که این آسفالت ریزی روز قبل از جمعه ( یعنی زمان بازدید ) ریخته شده است تا جلوی در تر و تمیز باشد.

به نظر می رسد که برای این کارکنان شهرداری قوانین و ضوابط میراث فرهنگی توضیح داده نشده بوده که این آسفالت ریزی خیلی سرسری و بی دقت و روی نقش برجسته ها ریخته شده است. شاید بتوان گفت که همین بی دقتی ها می تواند بحران های بزرگتری همچون سرای دلگشا را در بازار ایجاد کند.

هر چند که رییس میراث فرهنگی تهران در این بازدید حضور داشت، اما معلوم نیست که این قانون شکنی به مسئولان شهرداری گوشزد شده باشد. با این وجود باید دید که واکنش مسئولان میراث فرهنگی در برابر این رفتار با آثار تاریخی چه خواهد بود.

IMAGE635359448069874969 آسفالت خوش آمدگوی برای خانه ملک بدشگون شد!

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *