رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

ایجاد جاذبه خارق العاده گردشگری در کوهرنگ

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۱۵ – راه ارتباطی دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ که درپی بارش قابل توجه برف زمستانه بسته شده بود، بعد از۲۵ روز فعالیت شبانه روزی نیروهای راهداری باز شد وهم اکنون این جاده ارتباطی به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری برفی در فصل بهار تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در کوهرنگ، دهستان موگویی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در شمال‌غرب استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی مرز این استان، با استان لرستان قرار دارد.

دهستان موگویی شامل ۱۵ روستا با جمعیتی در حدود چهار هزار و۵۰۰ نفراست. این دهستان دارای ۷۵۰ خانوار است و مرکز دهستان موگویی روستای خویه‌است.

این دهستان در شهرستان کوهرنگ در ارتفاعات ودر منطقه ای که بیشترین بارش استان چهارمحال و بختیاری اتفاق می افتد قرار دارد.

روستاهای این دهستان از محروم ترین روستاهای استان چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شوند و با کمترین امکانات و بیشترین مشکلات در حال زندگی هستند.

بارش شدید برف در زمستان سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری راه دسترسی دهستان موگویی را به شهرستان کوهرنگ و شهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری را در فصل زمستان مسدود کرد و ارتفاع برف اجازه بازگشایی را به هیچ وجه نداد.

عکسها تزئینی است

از روز ۱۵ فروردین با مناسب شدن آب و هوا در این منطقه فعالیت بازگشایی جاده ارتباطی این روستاهای دهستان موگویی در کوهرنگ آغاز شد و هم اکنون بعد از ۲۵ روز فعالیت شبانه روزی نیروهای راهداری جاده باز شد.

بازگشایی جاده موجب شده ارتباط مردم این دهستان بعد از زمانی در حدود شش ماه باز شود و مردم دوباره می توانند وارد مرکز شهرستان شوند و همچنین برای انجام امور مربوطه خود به شهرکرد مرکز استان سفر کنند.

نکته قابل توجه در پی بازگشایی جاده ارتباطی این دهستان این است که هم اکنون جاده ارتباطی این روستا به یک جاذبه گردشگری خارق العاده تبدیل شده است.

هنگامی که وارد این جاده می شویم به مسیری می رسیم که دو طرف آن دیوارهای برفی با ارتفاع هشت متر است و این منظره در کمتر جای کشور دیده می شود.

زمان مشاهده این جاذبه گردشگری فقط طی روز های آینده امکان پذیر است چرا که برفها به سرعت در حال آب شدن هستند.

بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی بعد از ۲۵ روز فعالیت شبانه روزی

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی، اظهار داشت: سه دستگاه بولدوزر به همراه لودر و یک دستگاه سوخت رسان به مدت ۲۵ روز بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی را برعهده داشتند.

شهرام ندیمی ادامه داد: نیروهای راهداری از۱۵ فروردین فعالیت خود را در جاده ارتباطی این دهستان با مرکز شهرستان برای بازگشایی آغاز کرده بودند.

دیوارهای برفی هم اکنون دارای ارتفاعی در حدود هشت متر هستند

وی بیان کرد: هم اکنون جاده بازگشایی شده است و تردد در آن امکان پذیر است.

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی روز گذشته بازدید از جاده داشته ایم، بیان کرد: جاده کاملا باز شده است و هم اکنون جاده ارتباطی در دو طرف دارای برف است.

وی اذعان داشت: جاده در یک طرف دارای برف و یک طرف دیگر جاده نیز دره است که منظره بسیار زیبایی را پدید آورده است.

شهرام ندیمی با بیان اینکه ارتفاع دردیوارهای برفی کنار جاده بسیار بالا است، اذعان داشت: دیوارهای برفی هم اکنون دارای ارتفاعی در حدود هشت متر هستند.

وی اذعان داشت: امسال بازگشایی جاده ارتباطی با سرعت بیشتری انجام شده و مشکلی خاصی در مسیر بازگشایی نداشتیم.

IMG10321596 ایجاد جاذبه خارق العاده گردشگری در کوهرنگ

IMG10325045 ایجاد جاذبه خارق العاده گردشگری در کوهرنگ

IMG10323946 ایجاد جاذبه خارق العاده گردشگری در کوهرنگ

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *