رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

اهدای اشیاء تاریخی دوره قاجار به موزه رشتخوار

لینک این مطلب کپی شد!

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار از اهدای ۲۷ شیء تاریخی و قدیمی توسط یکی از شهروندان دوست‌دار میراث فرهنگی به موزه مردم‌شناسی رشتخوار خبر داد.

کاظم کامیاب در گفت‌وگو با خبرگار ایسنا اظهار کرد: این اشیاء اهدایی شامل هاون‌های چوبی، سینی، آفتابه مسی، انواع ظروف مسی، ظرف، انواع قفل‌ها، دوک نخ‌ریسی، ماشوره فرت‌بافی و انواع قالیچه و پارچه‌های سنتی است.

وی با بیان اینکه قدمت این اشیاء به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی برمی‌گردد، افزود: این آثار توسط آقای مهدی مسعودی یکی از فرهنگیان فرهنگ‌دوست رشتخواری به موزه مردم‌شناسی شهرستان اهداء شده است.

کامیاب اظهار کرد: امیدواریم این اقدام، سرآغاز اهدای وسایل تاریخی به تنهاترین موزه شهرستان باشد. آثار اهدایی و تحویلی با ذکر نام اهدا کنندگان در موزه، نگهداری و جهت بازدید گردشگران و شهروندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

موزه مردم‌شناسی رشتخوار در سال ۱۳۹۱ توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، دایر و در ضلع شرقی خانه تاریخی قرائی رشتخوار واقع شده است. رشتخوار دارای ۳۰۰ اثر تاریخی است که ۳۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

1154 اهدای اشیاء تاریخی دوره قاجار به موزه رشتخوار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *