رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

انتقاد مدیرکل یونسکو از وضعیت میدان نقش جهان !

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۹ – روزنامه دنیای اقتصاد- اصفهان: مدیرکل یونسکو هنگام بازدید از میدان نقش جهان عنوان کرد: برپایی نمایشگاه در فضای چنین اثر تاریخی صحنه بسیار زشتی را ایجاد کرده است و این صحنه‌ها در شأن این اثر تاریخی نیست.

ایرینا بوکووا افزود: آرزو داشتم روزی به اصفهان بیایم و از نزدیک تصاویر واقعی که از اصفهان در عکس‌ها می‌دیدم را ببینم و امروز بسیار خوشحالم که در این شهر حضور دارم.
وی ادامه داد: مردم شهر اصفهان در حفظ آثار تاریخی‌شان بسیار خوب عمل کرده‌اند و با غرور از آن دفاع می‌کنند؛ زیرا می‌دانند این آثار فقط متعلق به اینجا نیست و به تمام جهان تعلق دارد.
همچنین معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در بازدید از میدان نقش جهان گفت: ساخت خیابان آقا نورالله نجفی در نزدیکی میدان نقش جهان و در پشت مسجد شیخ لطف‌الله متوقف شده است. محمد حسن طالبیان افزود: احداث چنین خیابانی غیر قانونی است و این طرح با چنین اجرا و عملیاتی ردشده است و امکان ادامه آن وجود ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در جریان بازدید از میدان نقش جهان و در پاسخ به انتقادهای مدیرکل یونسکو اظهار کرد: این نکته که بنرها باید از سطح میدان نقش جهان جمع‌آوری شود، بارها به شهرداری اصفهان گوشزد شد؛ اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی شهرداری در راستای جمع‌آوری غرفه‌ها و داربست‌های میدان نقش جهان که به مناسبت نکوداشت هفته اصفهان نصب شده، صورت نگرفت.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، بوکووا هنگام بازدید از میدان نقش جهان در میان حلقه مردم معترض به احداث خیابان آقا نورالله نجفی قرار گرفت.
همچنین مدیرکل یونسکو عصر روز یکشنبه وارد استان فارس شد. وی پس از بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید و آرامگاه حافظ در ضیافت شام با استاندار فارس و در جمع خبرنگاران گفت: آثار تاریخی موجود در استان فارس نشان از شکوه و عظمت تمدن ایران دارد. ایرینا بوکووا اظهار کرد: یونسکو در زمینه حفظ و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و به‌ویژه تخت جمشید مشارکت و همکاری می‌کند. در این جلسه استاندار فارس نیز با بیان اینکه استان فارس در عرصه‌های فرهنگی و علمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: با توجه به جایگاه و نقش یونسکو می‌توانیم، شاهد توسعه مبادلات فرهنگی و علمی باشیم.
احمدی تصریح کرد: بدون شک بازدید مدیرکل یونسکو از استان فارس و شهر شیراز می‌تواند در معرفی شیراز به جهانیان تاثیر مثبتی داشته باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیر کل یونسکو از ارگ بم کرمان بازدید داشته اما استان فارس نیز در شهر ایزدخواست آباده یک بنای خشتی عظیم مربوط به دوره ساسانی دارد که این قابلیت را داراست و نیازمند توجه و کمک و بازسازی است.
4b3a34be30c1202d65ddaffd177611ea انتقاد مدیرکل یونسکو از وضعیت میدان نقش جهان !

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    مدیر یونسکو بیاد از هتل اسمان شیراز ک سایه انداخته رو ارگ کریم خان انتقاد کنه…افتضاح شده

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *