جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اثری از توسعه در گردشگری ایران دیده نمی‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ تیر ۱۳۹۶

یک عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی معتقد است: اثری از توسعه در صنعت گردشگری ایران دیده نمی‌شود.

علی غمخوار در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با وجود تحولاتی که در کشور و تغییراتی که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پدید آمده است؛ اما همچنان در گردشگری هیچ کار اساسی‌ای انجام نمی‌شود، مثلا یکی از بحث‌های اساسی که لازم است سریع‌تر به آن وارد شویم، بازارهای هدف گردشگری است، آن هم در شرایطی که برخی کشورها درهای خود را روی ایران باز کرده‌اند.

او با طرح این مسأله که در شرایط موجود، چطور باید از این بازارها، بهره‌برداری کرد و چه حرکت مناسبی را باید انجام داد؟ ادامه داد: شرایط ما این‌طور نیست که هیچ شناختی از بازارهای هدف گردشگری نداشته باشیم. به هر حال، این آشنایی براساس تجربه‌ و تعاملات گذشته وجود دارد. ما فقط باید حرکت را مشخص و بازارهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

این تورگردان تأکید کرد: باید سهمی را از بازارهای هدف گردشگری داشته باشیم و به‌دنبال گرفتن سهم بیشتری از بازارهای موجود باشیم؛ اما متأسفانه نه‌تنها تا کنون در این بخش، موفق نبوده‌ایم و حرکت‌مان هم به این سمت پیش نرفته است، بلکه در همان بخش اول، یعنی بازاریابی ما‌نده‌ایم.

وی گفت: اصل کار بازاریابی، تعریف محصولات گردشگری و معرفی ایران و امکانات‌مان به گردشگران و همچنین ایجاد خدمات و امکانات زنجیره‌یی است که دست‌ کم باید در این بخش حرکتی انجام می‌دادیم؛ اما در این حوزه هم فعلا هیچ اتفاقی نیافتاده است.

غمخوار اضافه کرد: ما با روند آهسته‌ی فعالیت‌های گردشگری کاری نداریم، چون مهم این است که در مسیر اصلی، حرکت کنیم. اگر واقعا می‌خواهیم سهم بیشتری را از گردشگری در سال ۲۰۱۴ داشته باشیم و در بازارهای بیشتری حضور یابیم، لازم است از همین حالا برای حضور در بازارهای هدف اقدام کنیم. در اصل، شاید حالا هم کمی دیر باشد، چون گردشگران در دنیا معمولا از شش‌ماه قبل برای سفرهای خود برنامه‌ریزی می‌کنند.
hemmat khahi 3 557 اثری از توسعه در گردشگری ایران دیده نمی‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد